2023. április 1., szombat

Tavaszi olvasónapló (1) Egy óvatos nyitás

Helló Dearies!

Próbáljuk meg újra!










Hosszú idő eltelt azóta, hogy ide posztoltam, viszont úgy érzem, elérkezhetett az idő, hogy visszatérjek. Nem tudok még kijelenteni semmi biztosat, de szeretnék adni egy esélyt a blogolásnak. 

Több okom is van, hogy az újabb próba mellett döntöttem. Egyfelől hiányzik, hogy néha kifejtsem a gondolataimat az olvasmányaimmal kapcsolatban, másfelől pedig szeretném az íráskészségemet fejleszteni.

Rengeteg esemény történt velem az elmúlt években (megdöbbentő, hogy évekről kell írnom). Ezekbe nem szeretnék mind belemenni, hiszen nem akarom azzal tölteni az időt, hogy a mérföldköveimet ecsetelgetem. A jelenlegi helyzetet viszont szeretném felvázolni, mert ez is magyarázatot adhat a visszatérésemre (és a további változásokra).

A munkahelyem nem változott az elmúlt években, csupán annyi történt, hogy több felelősséget kaptam, illetve elballagtattam az első osztályomat. Természetesen idén már kaptam is egy újat. Nagyon mások az előző osztályomhoz képest, viszont nagyon kedvelem őket! 

Emellett egyetemre is járok. Igen, visszatértem, hogy szak- és műfordítói képzésen vegyek részt. Mindig is érdekelt a fordítás, és úgy éreztem tavaly már, hogy szükségem van egy nagy kihívásra. Ezért is jelentkeztem egyetemre újra. Ha minden jól megy, jövőre meglesz a harmadik diplomám is! Nem tudom, hogy mihez kezdek ezután, egyelőre élvezem az új kihívásokat. Most töltöm itt a második félévemet, de megdöbbent, hogy mennyit változtam azóta, hogy utoljára iskolapadban ültem. (Erről lehet, hogy mesélek egyszer.)

Egyelőre ennyit osztanék meg veletek. 

Rá is térek az aktuális olvasmányaimra, mert végül is ez lenne a poszt másik célja.

Frank Herbert: Dűne

Kezdés: 2023. február 1.
Haladás: 125. oldal

2020-ban olvastam először a Dűnét, és azóta is úgy tekintek rá, mint a legjobb sci-fi regényre. Az elmúlt években azonban csak a második részig jutottam, ezért elhatároztam, hogy újrakezdem a sorozat olvasását, és lassanként eljutok a végéig. 

Sajnos jelenleg nem élvez prioritást, így valószínűleg csak április végén állok neki újra. Viszont az eddig elolvasott részek emlékeztettek arra, hogy nem véletlenül tartom olyan sokra ezt a regényt.


Gardner Dozois (szerk.): A legjobbak legjobbjai 1.

Kezdés: 2023. február 4.
Haladás: 220. oldal

Egyszer régen kaptam ezt a könyvet karácsonyi ajándékba, és az ajándékozó úgy döntött, ezt választja ki a Top 10 könyv, amit 2023-ban olvasni akarok listámra. (Semmi hátsó szándéka nem volt természetesen...) 
Egyelőre 3 novellát olvastam el belőle, és úgy gondolom, mindegyik jogosan szerepel a kötetben. 
Sajnos az utóbbi időben ezzel a kötettel sem haladtam, pedig itt van mellettem az éjjeli szekrényen - de talán a húsvéti ünnepek során? Most már kezd zavarni, hogy minden másért félrerakom.

Joe Abercrombie: Miután felkötötték őket

Kezdés: 2023. március 1.
Haladás: 564. oldal

2015-ben szereztem be az Első Törvény sorozat első részét, és egészen 2023-ig kellett porosodnia a polcomon, hogy elkezdjem. De milyen jól tettem, hogy vártam! Imádtam az első részt is, és hasonló érzéseim vannak a második kötet iránt is!
Abercrombie minden romantikus elképzelést a porba tipor, és még mellé is köp, hogy foganosítsa az olvasóban, hogy mennyire kiszámíthatatlan a története. Imádom minden pillanatát! Ráadásul nemcsak a történet érdekfeszítő, a karaktereket is könnyű kedvelni (vagy épp mélységesen gyűlölni). Az biztos, hogy felejthetetlen élmény!

Howard Philips Lovecraft legjobb művei

Kezdés: 2023. március 7.
Haladás: 300 oldal

Ehhez a kötethez éber elme és töretlen figyelem szükséges! Ha bármelyik is hiányzik, egy pillanat alatt elveszted a fonalat a hosszas leírások közepette, és nem érted, hogy a főszereplő miért is retteg annyira. 
Ha viszont képes vagy megőrizni a figyelmed és az ép eszed, kivételes élményben lesz részed. Ez az első Lovecraft olvasásom, és úgy gondolom, hogy atmoszférikus prózája van, ami hirtelen ragad magával a félelem mélyére.
Sajnos a munkahelyi fáradtság miatt sokkal lassabban haladok a kötettel, mint szeretnék, de nem érezném igazságosnak, ha nem szentelném neki a megérdemelt figyelmemet. 


Mivel majdnem 2 hétbe telt, hogy megírjam a bejegyzést, és új hónap kezdődött, így pár szóban mesélek a márciusról is.

A hónap során 2 könyvet sikerült elolvasnom, ennek viszont az volt az oka, hogy kissé beragadtam az olvasmányaimba. Egy hónapom ráment arra, hogy végighallgassam Robert Jordan: The Eye of the World kötetét, így hangoskönyvekkel sem tudtam növelni az olvasmányaim számát. Cserébe viszont elmondhatom, hogy meghallgattam a 30 ÓRÁS Wheel of Time kötetet, és most már én is részese vagyok a fandomnak! 

Úgy érzem, az idei év a nagy fantasy sorozatok elkezdésének éve lesz. Ennek egyik oka, hogy 2015-ben vettem meg több ismertebb fantasy 1. részét, és egyik fő célom lett, hogy elolvasom most már a legrégebbi olvasmányaimat. Emellett viszont nem akarok abba a hibába esni, mint tavaly Michael J. Sullivan Riyria krónikák sorozatával, és megcsömöllésig olvasni a köteteket, így megfogadtam, hogy évszakonként olvasok 1-1 részt. (Igen, a WoT így jó pár évig fog boldogítani.) Úgy érzem, ez működhet, ugyanis az Első Törvény 2.részét is olyan nagy lelkesedéssel kezdtem el márciusban. És már tudom, hogy nagyon fogom várni a június 1-jét a sorozatzáró olvasásáért. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése