2017. május 31., szerda

TBR "szégyen" tag, avagy túl sok olvasatlan könyvem van

Készüljetek fel, ez egy hosszú... nagyon-nagyon hosszú bejegyzés lesz. 
Történt ugyanis, hogy Ryanito kihívott az eredeti nevén TBR shame tagre, én pedig elfogadtam.
Úgyis át akartam rendezni a könyvespolcomat...
Legalábbis ezzel nyugtattam magam, amikor egyre több és több könyvet szedtem le a polcomról...
De hogy mennyit is pontosan? 


Úgy döntöttem, hogy valamiképp csoportosítom a könyveimet, hátha úgy nem tűnik majd olyan soknak... 
A második döntésem pedig az volt, hogy nem minden könyvről írok részletesen, mert akkor tényleg sosem érnénk a bejegyzés végére.

I. csoport: Könyvek, amiket olvastam már egy másik nyelven.

Ezek a könyvek azért képezik a TBR-om részét, mert a molyon is olvasatlannak számítanak. 
Szóval kezdjük a számolást.
1. Tabitha Suzuma: Forbidden
2. Rick Riordan: A szörnyek tengere (hangoskönyvben hallgattam, mert nem volt bent a könyvtárban, én pedig nem bírtam kivárni, hogy visszahozzák.)
3. Gayle Forman: Itt voltam
4. Isaac Marion: Eleven testek (az egyik első angol nyelvű olvasásom volt, rögtön megjelenéskor olvastam el még 2011-ben.)
5. Jeaniene Frost: At Grave's End (ez a könyv viszont fent van a júniusi tbr-on, úgyhogy nem sokáig lesz olvasatlan.)
6. Cassandra Clare: City of Glass (gyönyörű borító miatt vettem meg újra.)
7. Cassandra Clare: Mennyei tűz városa (nem bírtam várni, angol megjelenéskor elolvastam.)
8-10. Dan Krokos: Hamis emlék trilógia (angol megjelenéskor olvastam őket.)
11. Victoria Schwab: Felszabadulás
12. Audrey Niffenegger: Die Frau des Zeitreisenden
13. Oscar Wilde: Dorian Gray képmása (magyarul olvastam, de ez másik kiadás - meg úgyis újra akarom olvasni. *.*)
14-16. Karen Marie Moning: Fever sorozat 1-3. 
17. Brüder Grimm: Kinder- und Hausmärchen


II. csoport: 2017-es beszerzések (egy része az előző kategóriában már szerepel, azokat nem tüntetem fel újra.)

18. Celeste Ng: Amit sohase mondtam el.
19. Rosamund Hodge: Crimson Bound
20-21. Richelle Mead: Bloodlines 5-6. (Bejött a sorozat, úgyhogy kellett az utolsó két része is.)
22. David Mitchell: Felhőatlasz
23. Ben Aaronovitch: Soho felett a hold
24. Hannah Kent: Rekviem egy gyilkos asszonyért
25. Peter Clines: 14
26. Tatyjana Tolsztaja: Macskány
27. Mary E. Pearson: Az árulás szépsége
28-29. Catherynne M. Valente: Fairyland 4-5.
30. Robin Hobb: Az orgyilkos küldetése (húsvéti ajándék a sorozat többi részével együtt, csak azokat már olvastam.)

Természetesen azóta elkezdtek érkezni megrendeléseim, így...
31. Joe Abercrombie: Half a War
32. Rick Riordan: Sword of Summer
33. Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
34. Rick Riordan: The Blood of Olympus
35. Brandon Sanderson: Elantris

A képen szerepel a Harag & Hajnal, amit azóta már elolvastam, úgyhogy -1, éljen!

Azt nézem, az idei olvasmányok közül főleg a cseréimet nem olvastam még (7db); ezt nem ártana sürgősen pótolni.

III. csoport: Olvasatlanok az első polcokról

Hamar feladtam, hogy tényleges rendszerem legyen, mert ahogy egyre több könyv gyűlt a földön, lehetetlen lett volna számomra még szét is válogatni őket még jobban.

36. Morgan Matson: Second Chance Summer (Nancykétől kaptam karácsonyra. Ő az én Matson-beszállítóm!)
37. Daniel Kraus: Scowler
38. Jeanne Ryan: Nerve
39. Kirsten Miller: How to Lead a Life of Crime
40. Els Beerten: Mind a Mennybe vágyunk (karácsonyi ajándék Anyukámtól)
41-2. Mats Strandberg - Sara B. Elfgren: Tűz, Kulcs
43. Rick Yancey: The Monstrumologist (névnapi ajándék)
44. Robin Wasserman: The Waking Dark (ajándék szintén)
45-6. Rick Riordan: The Heroes of Olympus 3-4.
47-8. Laini Taylor: Daughter of Smoke & Bone 1-2. (Az 1. részt olvastam már angolul, csak elfelejtettem az első listához adni).
49. Bronte testvérek négy műve (English Literature & Culture II. szemináriumhoz vettem, de csak a Jane Eyre-t olvastam belőle.)
50. Benjamin Alire Sáenz: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe (Gigitől kaptam karácsonyra, azóta pedig folyamatosan tervben van. Csak az a nagy hype, amiatt tartok tőle.)
51. Ruta Sepetys: Kalitkába zárt álmok
52. Mary E. Pearson: Az árulás szíve (Könyvfesztivál 2016)
53-4. Danielle Paige: Dorothynak meg kell halnia 2-3.
55. Rainbow Rowell: Fangirl (Ezt addig halogattam, míg már nem is vagyok egyetemista. De szintén, kicsit a hype miatt félek tőle.)
56. Denise Jaden: Never Enough - Soha nem elég (Fummietól kaptam tavaly)
57. John Green: Katherine a köbön
58. John Green: Alaska nyomában
59. Adrian Barnes: Álmatlanok

A Tear királynőjét azóta elolvastam, úgyhogy éljen!

60-68. Philip K. Dick művek (Az ő könyveinek száma tavaly ugrott meg igazán, addig 1 db könyvem volt tőle, az Időugrás a Marson. De hát a gyűjtőszenvedély!)
69-71. Naomi Novik: Temeraire 2-4. (Idén sikerült teljessé tennem a magyarul megjelent sorozatot, most már csak olvasnom kell. Aztán pedig jöhetnek az angol részek!)

IV. csoport: Szakirodalmak

Mint tudjátok, rajongok a történelemért, és ha kifogok egy jó akciót, alaposan meg tudom növelni a szakirodalmaim számát.

72. Henrik Eberle: Levelek Hitlerhez
73. Hardi Péter: Rejtőzködő gyilkosok (Pécsen a CBA-ban vettem még egy 500Ft-ért)
74. Gitta Sereny: A sötétség felé
75. Fritz Stern: Öt Németország és egy élet
76. Donals Rayfield: Sztálin hóhérai
77. Robert Service: Lenin
78. Kun Miklós: Oroszország válaszúton (Egy poszt-szovjet Oroszországról szóló előadáson nyertem. *.*)
79. Gereben Ágnes: Megtorlások a Szovjetunióban
80. Germán, kelta regék (Itthon találtam a sok-sok régi könyvünk közt, és kimentettem onnan.)
81. Mong Attila: Kádár hitele
82. Simon Sebag Montefiore: Catherine the Great & Potemkin
83. Joshua Rubenstein: Sztálin utolsó napjai
84. Szvetlana Alekszijevics: Utolsó tanúk (Az előzővel együtt idei Könyvfesztiválos beszerzések)
85. Max Hastings: Fegyverben a világ
86. Nagy György: Magyarország apróbetűs történelme

Katus László: Európa története a középkorban (Ennek csak kis részét nem olvastam, úgyhogy nem értem, miért tettem be TBR-ra.)

87. Deborah S. Cornelius: Kutyaszorítóban (Mert tartom, hogy nagyon sokat tanulhatunk, ha egy eseményt több perspektívából is megismerünk.)
88. David M. Glantz: Sztálingrád ostroma
89. Anne Applebaum: Vasfüggöny
90. Brian Moynahan: Leningrad (Ez kimaradt véletlenül a képről, de tavaly karácsonyra kaptam)
91. Charles Gati: Vesztett illúziók
92. Szilágyi Rita: Harcos hölgyek, harcosok hölgyei

V. csoport: Olvasatlanok a második könyvespolcról

Már így is rengeteg az olvasatlan, és most ehhez fogunk még mennyit hozzáadni. Ajaj!

93. Eva Strittmatter: Ich mach ein Lied aus Stille
94. Friedrich Nietzche: Hundert Gedichte (Úgy gondolom, az idegen nyelven való olvasást könnyebb versekkel kezdeni, ezek pedig szembejöttek velem az antikváriumban.)
95. P.C. & Kristin Cast: Revealed (Sose fejezem be a sorozatot, úgy érzem.)
96. Joe Hill: Heart-Shaped Box (Pupillától vettem tavaly Könyvfesztiválon)
97. Victoria Aveyard: Vörös királynő
98. Steven dos Santos: The Sowing
99. Jane Rogers: Jessie Lamb testamentuma (Ryanitotól kaptam)
100. Benyák Zoltán: A nagy illúzió (Könyvmolypárbaj kihíváson nyertem)
101. Megan Miranda: The Fracture
102-3. Marissa Meyer: Cross, Winter
104. Gárdonyi Géza: Egri csillagok
105. Pierrot - Szélesi Sándor: Jumurdzsák gyűrűje
106. Daniel Keyes: Az ötödik Sally (fonyódi piacon vettem)
107. Patrick Ness: The Crane Wife
108. Patrick Ness: The Rest of Us Just Live Here (Ryanitotól kaptam karácsonyra)
109. Lauren Oliver: Liesl & Po
110. Maggie Stiefvater: A Skopió vágta
111. Kelley Armstron: Sea of Shadows
112. Mary E. Pearson: The Fox Inheritance
113-4. James Dashner: The Eye of Minds - The Rule of Thoughts
115-6. Julie Kagawa: The Eternity Cure - The Forever Song (Imádtam anno az első részét, így kellettek a folytatások. Szegényeket nem is ártana elolvasnom)
117. Scott Westerfeld: Túlvilágok
118. Tony Hurley: The Blessed
119. Ben Aaronovich: London folyói
120. Teri Terry: The Slated (Karácsonyi ajándék volt a The 5th Wave-vel együtt)
121-2. Amy Tintera: Reboot, Rebel (Szülinapi és karácsonyi ajándékok. Azóta magyarul is kijött, és én még mindig nem olvastam el... pfff.)
123. Lőrinczy Judit: Ingókövek
124. Helen Fielding: Bridget Jones's Diary (Kétszer olvastam már magyarul, de hát...)
125-8. Jeaniene Frost: Cat & Bones 4-7.
129. Dante: Isteni színjáték
130. Dan Wells: The Hollow City
131. Meg Rosoff: Sorsbújócska
132-3. Gail Carriger: Heartless, Timeless
134. Karen Marie Moning: Iced
135. Brandon Sanderon: Acélszív
136. Robin Wasserman: The Book of Blood & Shadow

Ezen a polcon annyi sorozatom volt, amiket nem folytattam már sok-sok éve. Szerencsére már javulok, és lassan, de biztosan haladok a sorozataimmal! Eddig majdnem minden hónapban befejeztem legalább egy sorozatot, amit nyáron is szeretnék folytatni.

VI. csoport: Olvasatlanok a harmadik polcról

Ez az utolsó kategória! Te jó ég... mindjárt vége!

137. Brent Weeks: A sötét prizma
138. Peter V. Brett: A Rovásember
139-40. Joe Abercrombie: A penge maga - Miután felkötötték őket (A 2. részt a legjobb barátnőmtől kaptam diplomaosztóra.)
141. David Benioff: Tolvajok tele (Antikváriumban bukkantam rá)
142. Suzanne Young: The Program
143. Shannon Messenger: Exile
144. Brian Staveley: A tűz kegyelme (Könyvhét 2016, de szégyen, hogy még mindig nem olvastam!)
145-6. Patrick Rothfuss: A Szél neve, A bölcs ember félelme (Ezeket addig nem is fogom elolvasni, amíg meg nem jelenik az utolsó rész. Nem érdekel, mennyire érdekel, nem akarok szenvedni.)
147. Catherynne M. Valente: The Girl Who Soared Over Fairyland and Cut the Moon in Two
148. Rachel Urquhart: A látnok
149. Robin Hobb: Ship of Magic (A leggyönyörűbb könyvem! És olyan simiznivaló, és csodálatos, és folyton gyönyörködöm benne...)
150. Garth Nix: Sabriel
151-2. Dan Wells: Az ördög egyetlen barátja, Csak a holttesteden át (A 4. részt Ryanitotól kaptam szülinapomra.)
153-4. Mark Lawrence: Tövisek királya, Tövisek császára
155-9. Michael J. Sullivan: Riyria-krónikák 3-6. (Könyvfesztivál 2016)
160. Michael Grant: Köddé váltak
161-3. Brandon Sanderson: Mistborn Trilogy
164. Scott Lynch: Locke Lamora hazugságai

+ Aktuális olvasmányok
165. Neal Stephenson: A hét Éva
166. Seth Dickinson: Kormorán Baru, az áruló
167. Simon Sebag Montefiore: The Romanovs

VÉGE! Ez a hivatalos végeredmény! 167 olvasatlan könyv van a polcomon az 511-ből. Nem semmi kihívás lesz ezek számát csökkenteni, de többek közt ezért is álltam neki a drasztikus TBR-csökkentős kihívásomnak.
A kérdésem pedig, hogy nektek mennyi olvasatlan könyvetek van? (Van valaki, akinek esetleg több? Véletlenül?)

3 megjegyzés:

  1. Hat, szerintem en is hasonlokepp allok xD inkabb nem szanolom ossze xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértem. Teljes mértékben megértem. :DDDD Áldott tudatlanság.

      Törlés
  2. Atya gatya, a moly szerint nekem 56 olvasatlan van, de abból 10et legalább nem is akarok elolvasni. Ennyit nem hiszem, hogy kezelni tudnék :D szép kis gyűjtemény :D

    VálaszTörlés