2020. január 8., szerda

Top 10 (39) Könyv, amire 2020-ban sort akarok keríteni

Eljött az ideje, hogy koncentráljak a 2020-as évre, mégpedig először is a listával, hogy pontosan mire is akarok 2020-ban figyelni?







Mielőtt azonban belekezdenék az idei listába, szeretnék egy pillanatra visszatekinteni a tavalyira. 10 kategóriát adtam meg akkor is - némelyik könnyebb, némelyik azonban nehezebb volt. Végeredményben viszont kijelenthetem: SIKERÜLT. Mindegyik kategóriát sikeresen teljesítettem. 
Azaz:
1. Megismerkedtem (jobban) 3 klasszikus SFF szerzővel (Asimov, Clarke, Lem)
2. Elolvastam 3 Ursula K. Le Guin könyvet (A megtalált és az elveszett I-II. kötet, The Books of Earthsea)
3. Elolvastam 2 Philip K. Dick könyvet (sőt, többet is: Csordulj, könnyem, mondta a rendőr; Az elektromos Lincoln, Időugrás a Marson, Az utolsó tréfa)
4. Elolvastam Mark Lawrence: A Széthullott Birodalom sorozatát. (VÉGRE!)
5. Elolvastam Ray Bradbury: Stories Volume 1 gyűjteményét (az utolsó pillanatban).
6. Folytattam 3 sorozatot, aminek csak az első részét olvastam (Mark Lawrence: Tövisek királya, Margaret Atwood: Az özönvíz éve, Cinda Williams Chima: Shadowcaster)
7. Elkezdtem 1 sorozatot, aminek több része is megvan. (Dan Simmons: Ílion)
8. Elolvastam 5 sorozatzáró kötetet. (N. K. Jemisin: A megkövült égbolt, Cinda Williams Chima: Deathcaster, Laini Taylor: Dreams of Gods & Monsters, Catherynne M. Valente: The Girl Who Raced Fairyland All the Way Home, Mark Lawrence: Tövisek császára)
9. Elolvastam 6 500+ oldalas könyvet. (Sőt, sokkal többet is.)
10. Elolvastam 2 non-fiction kötetet. (Kommunista kiskirályok, Magyar rebellisek)

Most pedig következzen az idei 10 kategóriám!
Megjegyzés: Mivel célom a már meglévő olvasatlan könyveim számának csökkentése, így mindenhova csak olyan könyvet hozok jelöltnek, amit már birtoklok.


1. Többet olvasni klasszikusnak számító SFF íróktól.

      

 Tavaly új szerzőket szerettem volna megismerni, idén szeretném jobban felfedezni az újonnan megismert szerzők életművét. (Emellett még mindig szeretnék új szerzőkkel megismerkedni.) A listából a Dűnét már olvastam - nagyjából fél 2-kor fejeztem be, mert nem tudtam aludni, amíg be nem fejeztem. Abszolút megérte!
A kihívást pedig akkor tekintem sikeresnek, ha 5 különböző klasszikusnak számító szerzőtől olvasok.

2. Haladni Philip K. Dick életművével.

      


Lassan, de biztosan haladok Philip K. Dick könyveinek olvasásával. Nem akarom túlzásba vinni, hiszen Dick nem az a szerző, akinek a könyveit csak olyan egyszerűen megemészti az ember. Jelenleg 18 művét olvastam (34 magyarul elérhető közül), idén pedig az a célom, hogy újabb 3-t elolvassak tőle.
Nagyrészt időrendben haladok, így A Titán játékosai és Az utolsó szimulákrum a következők; emellett viszont a Lenn a sivár Földön novelláskötetét is olvasni szeretném.

3. Elolvasni Ray Bradbury: Stories Volume 2. kötetét.


 Tavaly az 1. kötet volt a célom, és az év utolsó olvasásaként teljesítettem is, így idén a 2. kötetet szeretném elolvasni - újabb 100 novellával. Ez a rész közel 100 oldallal rövidebb az 1. résznél, de így is egy élmény lesz, abban biztos vagyok.

4. Több Dan Simmons regényt olvasni.

   

2018-ban ismerkedtem meg Dan Simmonsszal, mikor a Terrort olvastam. 2019-ben pedig az Ílionnal bekerült azon szerzők közé, akiktől bármit elolvasnék. Mivel még nem tudom biztosan, hogy kedvenc szerzőm-e, úgy döntöttem, 2020-ban jobban megismerkedem vele - úgyhogy kitűztem célnak, hogy elolvasom 2 könyvét is.

5. Folytatni olyan sorozatokat, amiknek nem olvastam 2019-ben a folytatását.




 Ez a kihívás egy céllal jött létre: folytassam végre a sorozataimat, és ne várjak éveket! Így is van olyan, amit újra kell olvasnom, mert nem teljesen emlékszem a történetére (Staveley). A kihívást akkor tekintem sikeresnek, ha 5 ilyen sorozatomat folytatom.

6. Elkezdeni egy sorozatot, aminek több része is megvan.


      

 Ezt a kihívást tavalyról hoztam át, mert még mindig vannak sorozataim, amelyeknél csak megvásárolgattam az egyes részeket, de továbbra sem kezdtem el (ide tartozik amúgy korábbról a Hyperion is, ahol a teljes sorozat megvan).

7. Több Brandon Sanderson könyvet olvasni.

      

Brandon Sanderson könyveit 2014 óta gyűjtöm aktívan (jelenleg 12 van), azonban csupán a The Final Empire-t olvastam. Ezen szeretnék idén változtatni, úgyhogy Dan Simmons és Philip K. Dick mellett őt választottam az "év szerzőjének". Ezt a kihívásomat akkor tekintem sikeresnek, ha 3 regényét elolvasom.

8. Befejezni az elkezdett sorozataimat.

      

 Még mindig nagy vágyam, hogy csökkentsem az aktuális sorozataim számát, s még mindig elég sok olyan sorozatom, amiből már csak az utolsó rész hiányzik. A célkitűzésem, hogy legalább 5 sorozatzáró kötetet elolvassak idén.

9. 5 YA kötet elolvasása.

      

 Az elmúlt 5 év legnagyobb változása az olvasásaimat tekintve a YA olvasásainak visszaesése. Drasztikusan. Idén 7 YA kötetet vettem összesen (ebből 3 látható itt is), és 12-t olvastam. Lassan elfogynak az elmúlt években megvásárolt YA könyveim, s igazából ezt a folyamatot szeretném kicsit megtámogatni, nehogy elmúljon teljesen az érdeklődésem irántuk, mielőtt elolvasnám őket.

10. 8 500+ oldalas könyv elolvasása.

      

 Tavaly tűnt el teljesen az óvatos hozzáállás a féltéglányi könyveim felé, ez a pont pedig ennek állít emléket. Biztos, hogy ennél több vaskos könyvet fogok olvasni, de azért szerettem volna kitűzni célnak ezt a minimum 8-at. Ha minden jól megy, az itt szereplő könyvek közül mind a hármat elolvasom (600, 700, 1100+ oldalaikkal). De tuti, hogy csak akkor, mikor szabadságon leszek, mert nem vállalom ezek cipelését a buszon. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése