2014. február 1., szombat

A Könyváldozat

Gondolom ti is éreztétek már azt, hogy annyira nem szerettetek egy könyvet, hogy különbözőbbnél különbözőbb módon végeztétek ki gondolatban - standard a felakasztás, tűzre vetés, darabokra tépés. 
Igen, mindannyian könyvszerető emberkék vagyunk, de valljuk be... néhány könyvvel igenis így tennénk. 

A mostani posztomban ezt a vágyamat élhetem ki. :)



Mostanában gyakran nézek booktubereket, akik különböző érdekes "tag"-ket csinálnak. Nos, egyiküknél találtam rá a Könyváldozat tagre, ahol bizonyos helyzetekben kell egy könyvet feláldozni.
Ha van kedvetek, ti is megcsinálhatjátok, nagyon kíváncsi lennék, ti melyik könyveket választanátok. :)
(szövegeket kissé átalakítottam, mert megtehetem. :D)

1. Szituáció. Könyvesboltban vagy, és éppen nézelődsz a fincsi könyvecskék között, miközben a lelkiismereted csitítgatod, hogy "ugyan, egy könyv még belefér... vagy kettő... vagy öt". Mikor is, egyszer csak zombik árasztják el az utcát. Szerencsére a bolt tulajdonosát már értesítették, hogy a hadsereg rájött, mi is a zombik gyengéje. A túlértékelt / túl hype-olt könyvek. Úgyhogy már rohansz is ahhoz a könyvhöz - a könyvhöz, amelyről mindenki azt mondta, mennyire fantasztikus, és te megvetted, elolvastad, és borzalmas volt. Melyik az a könyv?

Kettő is van. Az egyik külföldön nagyon népszerű, és mindenki imádja, mert a legjobb disztópia kb. szerintük... én viszont még a második rész elolvasása után is úgy érzem, hogy nem ugyanazt olvastuk - Veronica Rossi: Végtelen ég alatt (Under the Never Sky)

A másik könyv itthon is nagyra becsült, és imádott, és valamiért a legjobb angyalos sorozatnak tartják. Én pedig a harmadik résztől egy Taylor Swift dallal búcsúztam örömömben. De mivel nincs meg a harmadik rész, így kénytelen vagyok a második résszel leölni a zombikat:

2. Szituáció. Épp kilépsz a fodrásztól. A hajad gyönyörű, még a TV-reklámokban is irigykednének rád. Azonban az időjárás úgy dönt, hogy szörnyű tréfát űz belőled, és az eső úgy szakad, mintha dézsából öntenék (és természetesen esernyőt nem hoztál, hiszen szikrázó Napsütés volt, mikor elindultál). Mielőtt azonban a szokásos szerencsédet áldanád, eszedbe jut, hogy á! Itt van nálam ez a könyv. Ez a sorozatfolytatás, amit esernyőnek használhatsz. Melyik ez a sorozatfolytatás?

Tudnék párat esernyőnek használni... hmm, legyen Benina: A boszorka városa. Az első részt szerettem (4,5 csillag), a másodiknál már éreztem, hogy baj van, de a harmadik? Hatalmasat csalódtam, pedig már nem volt szinte semmilyen elvárásom a sorozat iránt. És akkor Kellan, akit addig kedveltem teljesen megváltozik, és nem értem, hogy hova lett az a démon, akit szerettem. És Cat történetein kívül egyszerűen semmit nem tudtam értékelni. Úgyhogy a szép hajam érdekében...

3. Szituáció. Irodalomórán ülsz, a tanárod pedig épp egy műről beszél, amelyik szinte megújította az irodalmat. Te pedig csak ülsz ott egyre idegesebben, mert tudod, hogy ez a klasszikus egyszerűen borzalmas. Úgyhogy fogod ezt a könyvet, és hozzávágod a tanárodhoz. Melyik klasszikus ez?

Na, ezért én leszek megkövezve. Shakespeare: Rómeó és Júlia. 15 éves koromban olvastam, és egyszerűen nem érdekelt. Aztán, ahogy teltek az évek, és néha visszagondoltam erre a regényre, rájöttem, hogy ez borzalmas volt. Minden benne van, amit a kortárs olvasmányaimban is utálok. És csak azért, mert ez egy klasszikus, már figyelmen kívül kéne hagynom ezeket? Nope. 
Viszont a tanárom jól járt, mert nem fájna neki nagyon a dolog...

4. Szituáció. Épp a könyvtárban vagy, és azon tűnődsz, pontosan hány könyvet is kölcsönöztél ki, és még mennyit vihetsz ki, anélkül, hogy átlépnéd a limitet. Mikor is, globális felmelegedés. A Föld egy jégtömbbé áll össze, és minden elpusztul a könyvtáron kívül (a könyvek ereje, látjátok? :)). Anyukád hív, hogy az egyetlen lehetőséged a túlélésre, ha elégetsz minden könyvet, amit csak tudsz. Melyik könyvet utálod legjobban, hogy azzal kezdd az égetést?

Szerintem ez elég egyértelmű válasz lesz, hiszen a blogon nem sok 1 csillagos értékelés van. Lauren Kate: Fallen sorozat 2-4. része (Torment, Passion, Rapture).
Az a sorozat annyira irritáló, főleg, hogy az első részt még kedveltem is! Egyszerűen annyira nem bírom, amit később csinált ezzel a sorozattal, hogy legszívesebben azt is letagadnám, hogy az első részt élveztem. Viszont onnan tudom, hogy kólából is lehet gyógyszert csinálni. ;) Úgyhogy igazi túlélőkönyv a drága. Mármint a tűzön is jó ideig kihúzza a 400 oldalas köteteivel.

5. Szituáció. (Utólag adta hozzá egy másik booktuber) Épp fellépésre készülsz, és szörnyen izgulsz. Éppen ezért ott vannak melletted feltornyozva a kedvenc sorozataid, amelyeket olvasgatsz, hogy megnyugodj. Mindeközben rágót eszel, amit ki kéne köpnöd, mielőtt felmész a színpadra. Sajnos azonban nincsen kuka a közelben - 100 kilométeres körzetben :)). Így valamelyik kedvenc sorozatod utolsó kötetének utolsó oldalára kell ragasztanod. Melyik az a könyv, amelynek utáltad a befejezését?

Kedvenc sorozat, amelynek utáltam a befejezését... igazából ennél a kérdésnél egy könyv jut eszembe, ahol a vége teljesen kiverte a biztosítékot nálam. Nick James: Strikeforce. És imádom a sorozatot, váltig állítom, hogy idehaza no1. rajongója vagyok, és még az FB-s profilképemen is egy Éghajó Akadémiás feliratot fogok. De az a befejezés?! Annyira kikészített, hogy a bejegyzést több mint egy hétbe tellett megírni, és egyszerűen nem tudtam mit csinálni, mert rágondoltam, hogy NICK JAMES, MIÉRT TETTED EZT VELEM? Ennél kikészítőbb befejezést még nem olvastam sorozatnál. Úgyhogy Strikeforce.

1 megjegyzés:

  1. A Rómeó és Júliát én is ugyanígy utáltam, egyszerűen nem tudtam túllépni azon, hogy itt minden szereplő elmeháborodott? :D Szóval nem vagy egyedül, ne izgulj. Az eredetinél már csak a feldolgozások idegesítőbbek. (Élen a West Side Storyval, hogy én azt a musicalt mennyire utáltam...)

    VálaszTörlés