2020. október 26., hétfő

Leltár (82) 2020. szeptember


A Leltár minden hónap elején jelentkező rovat, amelyben megemlékezem az előző havi történésekről, számot vetek az olvasmányaimról, ill. tervezgetek. Ez utóbbit kissé naivan...





Azt hiszem, nem álltam készen erre a tanévkezdésre. Augusztus nagyrészt a kalandokról szólt, addig szeptember maximálisan a munkáról. Jelenleg két iskolában tanítok, van egy osztályom, extra feladatokat látok el, ráadásul idei célkitűzésem miatt még elfoglaltabb vagyok, mint eddig. Úgyhogy igen, kicsit elvagyok havazódva.

A jó hír, hogy egész jól indul ez a tanév - sok pozitív élményem van, aminek köszönhetően jó kedvvel járok dolgozni reggelente.
Az olvasást tekintve is egész jó voltam a hónapban! De ezt nézzük is meg kicsit alaposabban:

Szeptemberben olvastam


Szeptemberben 5 könyvet sikerült befejeznem, köztük pedig új kedvencet is avathattam!

1. Sarah Andersen: Fangs
Olvasás: 2020.szeptember 7. → 2020. szeptember 7.
Értékelés: 5/5

Tapason olvastam először végig Sarah Andersen képregényét, és annyira tetszett, hogy előrendeltem a könyv verziót is. 
El kell mondanom, hogy a megjelenése fantasztikus, és tökéletesen illik a tartalomhoz. 
A képregény második olvasásra is remek élmény volt - hihetetlenül hangulatos az egész koncepció, és rengeteget mosolyogtam rajta. 
Biztos, hogy többször is újra fogom olvasni.

2. Matt Ruff: Lovecraft földjén
Olvasás: 2020.szeptember 1. → 2020. szeptember 8.
Értékelés: 5/5 ♥

Annyira, de annyira szerettem ezt a könyvet! Azon kevesek közé tartozom, akik még sosem olvastak Lovecraftot korábban (ígérem, pótolni fogom!), így gyakorlatilag annyit vártam, hogy kicsit spooky hangulata legyen. Ennél azonban sokkal többet kaptam! Nagyon hangulatos regény (epizódok sorozata), amelyben a legnagyobb félelmet a valóság váltja ki az olvasóból. Sokadszorra is eltűnődtem azon, hogy milyen szerencsés vagyok, amiért nem kell olyan dolgok miatt aggódnom, mint egy éjszakai kocsikázás vagy csupán egy rendőr látványa. 
Jó eséllyel ez lesz nálam az év meglepetés olvasmánya. 

3. John Scalzi: Az utolsó emperátor
Olvasás: 2020. szeptember 9. → 2020. szeptember 16.
Értékelés: 4,5/5

Végül befejeztem azt a sorozatot, amihez a sci-fi iránti rajongásom kezdetét kötöm. Mivel mindig is nagyon közel állt hozzám a sorozat, keserédes élmény volt olvasnom a kötetet. Nem volt rosszabb, mint az előző részek, a hangulatom mégis egy kicsit rányomta a bélyegét a regény első felének élvezetére. Aztán szerencsére Kiva úrnő beszólt, s sikeresen felvettem a fonalat.
Mondjuk az is sokat hozzátett, hogy brutál jó lett a regény második fele. Millió esemény, fordulatok, és persze a karakterek! Jó kis sorozatzáró lett ez összességében, a sorozatot pedig párszor még újra fogom olvasni.

4. Iain M. Banks: Félemmetes géjpezet
Olvasás: 2020. szeptember 16. → 2020. szeptember 27.
Értékelés: 4/5

Az első oldalak alapján nem hittem volna, hogy meg fogom kedvelni ezt a regényt. Sikerült megint az életnek is közbeszólni, mert mindig olyankor volt időm olvasni, mikor már túl fáradt voltam ahhoz, hogy érdemben felfogjam, amit olvasok. Nagyjából 100 oldal kellett, mire összeállt a kép, onnantól pedig egy élvezetes olvasmánnyá vált. A vége azért kicsit túl extra lett, nem tudom, meg vagyok-e elégedve vele.
A lényeg viszont, hogy végre, végre, végre olvastam Iain M. Bankstől valamit! (Első olvasmánynak azért nem feltétlenül ajánlanám ezt a kötetet.)

5. Frank Herbert: Csillagkorbács
Olvasás: 2020. augusztus 24. → 2020. szeptember 29.
Értékelés: 3/5

Te jó ég, nagyon sokáig nem gondoltam volna, hogy én befejezem ezt a könyvet! Elég sokáig szenvedtem azzal, hogy olvastam a szavakat, és nem értettem meg őket (hála annak, hogy Fanny Mae nem úgy értelmezte a szavakat, mint mi, emberek). Az alapötlet egyébként nagyon tetszett, csak ez a kivitelezés része nem sikerült úgy, ahogy lehetett volna. 
Azt hiszem, egy darabig maradok a Dűne sorozatnál. 



Aktuális olvasmányok


1. Maggie Stiefvater: Call Down the Hawk
Oldalszám: 84. oldal (+0 oldal)

Szeptemberben nem haladtam ezzel a kötettel.









Tervek


Október végén azért nehéz tervezgetni, hiszen már látom, hogy miket olvastam. Azt azért elmondhatom, hogy az eredetileg tervezett könyveim közül hármat elolvastam... aztán beütött a Stephen King láz, s a hónap hátralévő részében teljesen eltértem a várólistámtól. - Erről az élményről bővebben az októberi leltárban mesélek. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése