2019. február 16., szombat

Hétvégi Olvasónapló (172) Egy csipetnyi tavasz és blogolás felső fokon!

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.





Helló Dearies és csodálatos szombati napot!
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem még mindig feltölt, amikor süt a Nap, melegszik az idő, és kint lehet lenni a szabad levegőn.

A mostani hét a szalagavatóra készülődés jegyében telt, s pénteken meg is történt. Nekem idén nincsenek végzőseim, de néhány fiatalabb diákom részt vett a keringőben, úgyhogy volt mit néznem extrában. De belegondoltam, hogy jövőre már lesznek végzős diákjaim, és összeszorult a szívem.

Emellett a blogon is igen aktív voltam. Sikerült megtalálnom az inspirációt és az időt is, hogy bejegyzést írjak. Úgyhogy most nagyon örülök! Persze ez nem nagyon fog meglátszani a jövőben, mert már csak két könyv elmaradásban vagyok (s az egyikről még ma érkezik vélemény).

Na de, nem is húzom az időt, térjünk rá az eheti olvasmányaimra. 

A héten olvastam


      

Két regényt és egy képregényt olvastam el a héten, s mindkettő hatalmas siker volt nálam (4,5*-ot kaptak). Lem Solarisából már múlt héten sem volt sok hátra, s még a hétvégén befejeztem. Nagyon izgalmas kérdéseket boncolgatott ismételten a szerző, s le vagyok nyűgözve tőle. Eredetileg amúgy nem terveztem bejegyzést írni róla, de jó lenne megörökíteni a részletesebb véleményemet is róla - esetleg elmélkedni kicsit az általa felvetett kérdéseken.

A másik olvasmányom a kedvenc szerzőmtől, Philip K. Dick-től volt. A Csordulj, könnyem, mondta a rendőr kicsit furcsán indult, el sem tudtam képzelni, miként illik össze a cím és a történet, de aztán rábukkantam a megoldásra. Az író itt olyan kérdéseket boncolgat, ami a mai világban igen releváns. Erről a könyvről viszont érkezni fog bejegyzés a nagyon-nagyon közeli jövőben. Lesz miről beszélgetni itt is.

Valentin napon pedig elolvastam a Szerelmes pillanatok képregényt, amiről még ma várható bejegyzés, úgyhogy nem is írok többet egyelőre. :) 

Aktuális olvasmány



N. K. Jemisin: How Long 'til Black Future Month?
Haladás: 90. oldal (+90 oldal)

Imádom Jemisint, de kicsit tömény ez a novelláskötet - szóval hamarosan elkezdek egy újabb olvasmányt, hogy kicsit könnyedebbet is olvassak. A novellák közül több kedvencem is akad, bár be kell vallanom az első novelláját ki nem állhatom. Túlságosan általánosító, s egyszerűen nem passzolunk egymáshoz. 
A legjobb amúgy, hogy az egyik kedvenc novellám tőle megtalálható ebben a kötetben, úgyhogy végre megvan az is nyomtatott formában. 

Tervek


Mint írtam feljebb, egy újabb regényt tervezek elkezdeni. Eredetileg Steinbeck következni, de könnyedebbre van szükségem. A meglévő háromból pedig ez a leírás a régóta esedékes sorozatfolytatásomra illik leginkább.


Kíváncsi vagyok, miként folytatódik Jorg története. Az újraolvasásnak köszönhetően élénken él bennem az első rész története, úgyhogy nem lesz gond visszarázódni a testvérek közé. 

Mivel pedig a Tövisek királya közel 500 oldalas, kétlem, hogy másra is időm lenne a héten. Úgyhogy ennyi lenne az eheti hétvégi olvasónapló! Kellemes hétvégét Dearies!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése