2016. szeptember 8., csütörtök

Nyári Top 5 olvasmány

Ismét egy olyan bejegyzést hozok nektek, amit igencsak komoly kihívás volt megírni. A nyár folyamán összesen 32 regényt olvastam (ebből 8 újraolvasás), amiből most ki kell választanom a Top 5-t.
Hajrá nekem!





5. Scott Westerfeld: Góliát (Leviatán #3)
Kiadó: Ciceró
Olvasás ideje: 2016. július 25. → 2016. július 26.

Nagyon sokáig halogattam ennek a résznek az elolvasását, amit utólag nagyon bánok, mert fantasztikus élmény volt!
Szinte csak kényszer esetén raktam le a könyvet, teljesen belefeledkeztem.
A sorozat iránti rajongásomat a történelmi aspektus (alternatív történelem) és a felépített világ (darvinisták és barkácsok) csak még inkább növelte.
Remek utolsó rész lett, nagyon fognak hiányozni a kedvenc karaktereim.



4. Scott Hawkins: Az Égett-hegyi könyvtár
Kiadó: Fumax
Olvasás ideje: 2016. július 13. → 2016. augusztus 31.

A fura könyv is belekerült a top 5-be! Ez a regény abszurd volt. Meg szokatlan. Meg morbid néhol... de annyira imádtam!
Nem olvastam még ennyire elborult regényt, és húúú! Nehéz szavakat találni - olvassátok el inkább a bejegyzésemet róla. :)
Mindenesetre ez kötelező olvasmány minden ínyenc számára.



3. John Corey Whaley: Kobak
Kiadó: ÉTK
Olvasás ideje: 2016. július 16. → 2016. július 21.

Egészen szeptemberig ez a regény volt az idei évem kedvenc (futurisztikus) realista könyve - bár még most is versenyben van a címért, csak osztoznia kell Beth Revis újdonságával.
Wow... nem tudom, mire számítottam, amikor belekezdtem - arra mindenképp, hogy furcsa lesz -, de teljesen mást kaptam. Sokszor megmosolyogtatott a regény, de ennek a célja csupán az volt, hogy utána még jobban fájjon, amikor kitépi a szívemet, és apró darabkákra szakítja. Újra. Meg újra. Meg újra.
Hatalmas szerelem ez a könyv, és az író felkerült az auto-olvasós listámra.

És most következzenek az első helyezettek. Nem tudtam dönteni, és igazából nem is vagyok hajlandó sorrendbe rakni ezeket a regényeket - különösen, mert mindkettőt másért szerettem meg annyira.
Azt kell mondanom, az Agave kiadó könyvheti megjelenései taroltak nálam!

1. Paul Tremblay: Szellemek a fejben
Kiadó: Agave
Olvasás ideje: 2016. június 26. → 2016. július 3.

Az a vicces, hogy az egyetlen elvárásom ezzel a regénnyel kapcsolatban az volt, hogy megborzongasson. Ehhez képest annyival többet kaptam tőle! Egy sima horror helyett egy pszichológiai thrillerré vált, egy családregénnyé, drámává... imádtam olvasni!
Azóta ez az egyik legtöbbet ajánlott regényem. Örülök, hogy olvashattam ezt a komplex kis könyvet.


N. K. Jemisin: Az ötödik évszak
Kiadó: Agave
Olvasás ideje: 2016. június 8. → 2016. június 20.

A legújabb fantasy szerelmem, amely, ha így folytatja, a legnagyobb fantasy szerelmem lesz. Szintén egy komplex regényről van szó, amelynek a narrációja az egyik legnagyobb erőssége.
Ebben a regényben nekem semmi hiba nem tűnt fel - nem, mintha annyira figyeltem volna bármire is, amikor teljesen beszippantott a könyv, és alig bírtam lerakni.
Annyira várom viszont a folytatását, kíváncsi vagyok, mit hoz ki az írónő ebből.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése