2019. október 7., hétfő

Leltár (74) 2019. szeptember

A Leltár minden hónap elején jelentkező rovat, amelyben megemlékezem az előző havi történésekről, számot vetek az olvasmányaimról, ill. tervezgetek. Ez utóbbit kissé naivan.






Szeptemberben szabadságra mentem - legalábbis blogolási szabadságomat töltöttem, míg megpróbáltam összekaparni az életem többi részének darabkáit. Hogy ez mennyire sikeresen ment, nem tudom. De visszatértem! Nem mondom, hogy én leszek a legaktívabb blogger, de most, hogy ismét kedvem van az íráshoz (s talán még időt is tudok rá szakítani valahol?), szeretnék aktívabb lenni. 

Október egész jól kezdődött. Megjöttek az Awesomebooksról rendelt könyveim (2 Brandon Sanderson, 2 John Steinbeck és 1 Mark Lawrence), sikerült nagyjából utolérni magam a munkával, ráadásul az idő is azt a tökéletes őszi jelleget öltötte.

Ennek örömére nézzük is, miket olvastam szeptemberben!

Szeptemberben olvastam

Az ősz első hónapjában összesen 5 könyvet sikerült befejeznem, s azt mondhatom, hogy igen jól alakult a hónap a könyvek minőségét tekintve.

Az első elolvasott könyv igencsak kilógott a sorból, pláne mert még csak tervben sem volt. Nem tudom, miért, de hiába tart már a 13.résznél a Diary of a Wimpy Kid sorozat, egyszerűen nem tudom megunni. The Meltdown tömény szórakozás volt, Greg még mindig képes megmosolyogtatni. Azt hiszem, kitartok emellett a sorozat mellett.

Egyébként nem véletlenül történt most ennek az olvasása. Ekkor voltam ugyanis John Steinbeck: Édentől keletre remekművének olvasása közepén, s kellett valami könnyed. De mit is írhatnék az Édentől keletréről? Lenyűgöző élmény volt. Tervezek róla bejegyzést írni, addigra talán sikerül összegeznem a gondolataimat.

Ezt követően folytattam a Karen Marie Moning újraolvasásomat, ezúttal a Bloodfeverrel. Habár még mindig nem vagyok rajongója a PNR-nek, ez a sorozat képes teljesen lekötni a figyelmemet. Emellett amilyen stresszes volt a hónapom, igazán jól esett a regény nyújtotta kikapcsolódás.

Ezután végre sort kerítettem Stanisław Lem: Kiberiáda kötetére is. Egyik ízlésőröm ajánlotta, így izgatottan vágtam bele - s nem is csalódtam! Lem ezen meséi tanulságosak és sokszor túlságosan valóságosak voltak. A két kedvenc tudósom kalandjai pedig feltették a pontot az i-re. Imádtam, hogy mennyi mindent megalkottak, s mennyit tanultak bukásaikból.

Utolsó olvasmányom a hónapban egy újabb novelláskötet volt, mégpedig egyik legnagyobb kedvencemtől. Ray Bradbury Az illusztrált ember elvitte a prímet szeptemberben. Hihetetlen novellák, a szívem-lelkem belesajdult ezekbe a történetekbe! Úgy érzem, ez a novelláskötet holtversenyben az élen van az Októberi vidékkel a legjobb Bradbury mű címért.

Aktuális olvasmány



Robert McCammon: Egy fiú élete
Haladás: 14. oldal (+14 oldal)

Tegnap este álltam neki második októberi olvasmányomnak, az Egy fiú életének. A bevezető nagyon magával ragadott, tetszik a szerző írásmódja. A történetről egyenlőre semmit nem tudok, de kíváncsian várom, mi fog történni a főszereplővel.

Tervek


A szeptemberi terveim közül egy kivétellel mindent sikerült megvalósítanom. Az Olümposzt kicsit elhalasztottam, mert sokkal inkább fantasyre vágytam, de majd sorra kerül az is!
Októberre viszont csak 4 könyvet terveztem be, ugyanis 4-ből 3 igencsak vaskos. Persze azóta már a második könyvnél járok, úgyhogy lehet a hónap végén még marad is időm valami random könyvet olvasni.

A maradék két jelöltem pedig a következők:

   

Minden hónapban elolvasok egy részt a Fever sorozatból, így nem meglepetés a listán a Faefever, a sorozat harmadik része. Habár magyarul már olvastam korábban, ugyanúgy izgatottan várom, hogy sorra kerüljön! Ugyanakkor kicsit tartok is tőle, mert nagyon élénken él az emlékeimben a befejezés.

A másik jelöltem két okból került ide. Mats Standberg - Sara B. Elfgren: Tűz könyve az utolsóelőtti könyv a "2013-ban kaptam/vettem" listáról (hoppá, hamarosan végzek a kihívással az idei évre!); emellett ideális őszi olvasmány, ha az első részből indulok ki. Amúgy imádom, hogy még mindig bent van a könyvjelző a könyv elejében (kemény 20 oldalt olvastam el, mikor megvettem, de nem volt hangulatom hozzá).
Amúgy nagyon gondolkodom rajta, hogy az Egy fiú élete mellé elkezdem ezt is, mert annyira kíváncsi vagyok rá.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése