2020. július 30., csütörtök

Mókuska (16) Visszafogott könyvvásárlás? Álmodozz csak! (2020. első felében szerzett könyveim)

Hol volt, hol nem volt... 
Egy csodálatos kihívást adtam magamnak az idei évre: mivel olyan jól visszafogtam magam az olvasásokat tekintve, csak egy kikötést teszek magamnak: olvassak többet, mint amennyi könyvet vásárlok. 
Jó vicceim voltak.



A mai bejegyzés tökéletes példa lesz arra a jelenségre, mikor nem olvasok, de olyan akciók vannak, amiknek nem lehet ellenállni. Így történhetett, hogy 11 könyvet rendeltem egyszerre, amiből azóta sem olvastam egyet sem.
De nézzük is meg mi történt?

2020-as évem csodásan indult, ugyanis januárban 6 könyvet olvastam, de nem vásároltam egyet sem.

2020. február
Beszerzések: 8
Vásárolt: 8
Olvasott: 3

Februárban 4 adagban szereztem be könyveket. Az első beszerzéseim - Hidegen tálalva, A királyok végső érve, A Tört Szem - az Alexandra raktárvásár eredményeként kerültek hozzám. Ez volt az első alkalom, hogy a mi városunkban is volt, s annyira hangulatos volt! Emlékszem, volt egy lyukasórám, ami alatt ki tudtam menni egy kis vásárlásra, majd utána az angolos csoportom olvasó tagjait ezzel "kínoztam". (Imádom egyébként, hogy majdnem minden csoportomban vannak olvasó diákok, abszolút támogatom.) Mind a 3 könyv egyébként 990Ft volt, úgyhogy nem is tudtam volna ott hagyni őket, hiába nem kezdtem el egyik sorozatot sem.

Megjött az első, és egyetlen, rendelésem is a Betterworldbooksról - The Butterfly Girl, Four Roads Cross. Mondjuk igencsak elkeserítő volt látni, hogy a legjobban várt The Butterfly Girl (Rene Denfeld) fedőborítója hiányzik. Tudom, az a lényeg, hogy megvan, és fantasztikus is volt, csak örültem volna, ha nem ezzel történik. 

2 rendelést is leadtam a Bookdepositoryn. Először is elcsábultam Isaac Asimov robotos univerzumára, így megvettem a The Complete Robot novelláskötetet és a The Caves of Steelt. Asimov tehetségét mutatja, hogy én, aki nem rajong a robotos történetekért, képtelen voltam letenni ezeket a köteteket.
Januárban olvastam el a Steelheartot is Brandon Sandersontól, s mivel akkor még naivan azt hittem, hogy csak átszáguldok a sorozaton, megvettem a Calamityt is. Mondjuk haladás, hogy most már csak ez az egy kötet van hátra a Reckoners sorozatból!

2020. március
Beszerzések: 11
Vásárolt: 11
Olvasott: 4

Egyre romlik a helyzet... pedig márciusban még olvastam is! 3 adagban vettem könyveket.

Mivel Asimov robotos történetei annyira lenyűgöztek, megvettem a sorozat 2-4. részét is. Azóta sem olvastam őket, de legalább itt vannak, készen állnak rá, hogy haladjak velük. 

Libriben volt egy komolyabb akció márciusban, ami azt eredményezte, hogy ismét megnöveltem a történelmi szakirodalmi szekciómat. A Kémek, korok, életek és a Hamisgulyás 499Ft volt csak, de a Megbélyegzetteket is el tudtam hozni 1790Ft-ért. Már várom, hogy sort kerítsek rájuk, mert tudom, hogy a Hamisgulyásban lévő ételekről sokat fogok beszélgetni Mamával, míg a Megbélyegzettekkel kapcsolatban Papával fogok ismét beszélgetni. 

Megtörtént az első Agaves előrendelésem is, így márciusban megérkezett a Radikálisok, Hibridek, Ubik és A női test és más összetevők. Az Ubik kivételével mindegyiket olvastam is. Ezúton is nagyon ajánlom a Radikálisokat, ami határozottan az egyik legjobb olvasmányélményeim közé tartozik. 

Végezetül pedig a Bookdepositoryról rendeltem meg a Battle Royale-t (a fényképezéskor azt hittem, ezt áprilisban vettem, de nem, már márciusban ideért, csak abban a hónapban olvastam). Idén valahogy könnyebben tudom rávenni magam arra, hogy ha nagyon-nagyon akarok olvasni egy könyvet, akkor önmagában is csak megvegyem. (Például ma is úgy vettem meg könyvesboltban a Beszélnünk kell Kevinrőlt.) Nagyon elszoktam ettől az elmúlt években, minden vásárlásomnak volt egy mellékes indoka - a Battle Royale-t viszont tényleg csak olvasni akartam szinte azonnal.

2020. április
Beszerzések: 12
Vásárolt: 11 | Blogturné: 1
Olvasott: 1

Igen, ebben a hónapban dobtam el minden esélyt arra, hogy viszonylag magas számban elolvassam az idei beszerzéseimet. Nem vagyok valami jó sorozatok olvasásában, áprilisban pedig többet is beszereztem teljes egészében. 

Gondolom mind emlékeztek arra a hihetetlen napra, mikor a Gabo egész hónapos 999Ft-os akciót hirdetett a raktára nagy részére. Nos, igen, így történt, hogy minden könyvet, amit korábban könyvtárból vagy a távolabbi jövőben terveztem olvasni, most beszereztem: 3 sorozatot és 3 önálló kötetet szereztem be, ám még egyiket sem olvastam el.

Frannie Langton vallomásai pedig a könyv blogturnéja kapcsán került hozzám. Ezúton is köszönöm Libri kiadónak!

2020. május
Beszerzések: 9
Vásárolt: 6 | Ajándék: 3
Olvasott: 5

Május a hónap, mikor végre elkezd helyére állni a könyveim olvasottsága. Ebben a hónapban volt az utolsó nagyobb vásárlásom, az rontja még az arányt, de az eddigi hónapokhoz képest ez még szép arány.

Még márciusban volt az Alexandra online raktárvásár, mikor 4 könyvet is rendeltem magamnak - Éjangyal-trilógia keménykötésben, Szívélyes Fahrenheit novelláskötet. A rendelést bolti átvétellel kértem, viszont bezárták az iskolákat, s nem jutottam be a könyvesboltba egészen annak bezárásáig. Szerencsére a mi Alexandránkban hihetetlen aranyos eladók dolgoznak, akik felhívtak, és felajánlották, hogy félrerakják nekem a rendelést. Két hónappal később, az egyik érettségi felügyelése után pedig végre elmehettem érte, s elhozhattam a bandát (8 könyv volt összesen). Tudom, még nem olvastam egyiket sem, de amikor az Éjangyal-trilógiának 300Ft volt a darabja, és keménykötésben volt mind? Hihetetlen! 

3 könyvet kaptam ajándékba - Egérőrség, Dűne messiása, Csillagtalan Tenger. Mind a hármat olvastam is, úgyhogy legalább az ajándék könyveimet nem hagytam porosodni a polcomon. Mondjuk hogy tudtam volna, mikor ilyen címek szerepeltek köztük. 

Leadtam egy rendelést is Az ehető nőre és a Forradalom!-ra, mert Atwood nélkül nem lehet csak úgy lenni. (Mondja, miután ma otthagyta a boltban a Boszorkánymagzatot...) 

2020. június
Beszerzések: 1
Vásárolt: 1
Olvasott: 1

És helyreállt az élet rendje! Júniusban egyetlen könyvet vásároltam, de higgyétek el nekem, ez felér százzal. Az örömöm mindenképp, hogy végre az utolsó hiányzó Philip K. Dick kötet is a birtokomban van. Most már csak az új megjelenéseket kell beszereznem, s nem kell kutakodnom hiányzó könyvek után! El sem hiszem, hogy ennyi év után sikerült megvalósítanom ezt! :) 
(A beszerzés története az ehavi Leltárban lesz - már megírtam a bejegyzés ezen részét, s nem szeretném folyton ismételgetni magam.)

Ennyi lett volna az első féléves beszerzési listám!
Az elmúlt 6 hónapban összesen 41 könyvet szereztem be, amiből 14-et olvastam (bár megfordíthatnám ezt a második számot). Nem valami jó arány, de tekintve, hogy milyen körülmények közt növeltem a könyvtáramat, és a három hónapon át tartó olvasási visszafogottságom (mert azért válságnak nem nevezném), egész jól alakul ez az évem. 
Azért bizakodom, hogy a második félévben magasabb lesz az olvasottsági arányom, és nem hagyom a polcon porosodni az új beszerzéseimet!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése