2015. október 31., szombat

Kerstin Gier: Silber - Az álmok első könyve

"– Az imént még egy gyöngybagoly voltam, komolyan – bizonygattam.
Borotválkozó Jasper kinyújtotta a kezét, és megérintette a karomat."

Sorozat: Silber-trilógia

Kerstin Gier bestseller-szerző az álmok titokzatos birodalmába csábít minket.
Titokzatos ajtók gyíkot mintázó ajtógombokkal, beszélő kőfigurák és egy megvadult dadus, kezében egy bárddal… Liv Silber álmai az utóbbi időben meglehetősen félelmetessé váltak. Az egyik végképp nem hagyja nyugodni. Ebben az álomban egy temetőben járt éjjel, és szemtanúja volt, amint négy fiú komor hangulatú, mágikus rituálét hajt végre. Ezek a fiúk azonban nagyon is valós kapcsolatban állnak Livvel, hiszen Grayson és három legjobb barátja tényleg léteznek. Liv nemrég iratkozott be abba az iskolába, ahová ők is járnak. Tulajdonképpen egészen kedvesek. De ami igazán ijesztő – még az éjszakai temetőknél is sokkal ijesztőbb –, az az, hogy a fiúk olyan dolgokat tudnak Livről, amiket nappal soha nem ejtett ki a száján – álmában viszont igen. Ez vajon tényleg lehetséges? Hogy miképpen, az tökéletes rejtély Liv számára, de egy jó kis rejtélynek Liv még soha nem tudott ellenállni…




A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelenik Kerstin Gier: Silber - Az álmok első könyve című regénye, a Silber trilógia első része. Ennek örömére a Blogturné Klub hét bloggere bemutatja a szkeptikus Silber történetét, aki hirtelen részesévé válik egy vad, álombeli kalandnak, és aki számára a “ne” és a “titok” egy mondatban való szereplése valóságos vörös posztó, rejtélyek iránti szenvedélye miatt.

2015. október 27-től mindennap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Kerstin Gierrel még az Időtlen szerelem sorozat megjelenésekor találkoztam. Egyik barátnőm rajongott érte, és meggyőzött, hogy olvassak bele én is. Ezért utólag is millió köszönet, mert óriási szerelem lett. Ezek után várható volt, hogy a Silber megjelenésekor szinte azonnal nekiálltam olvasni.

Mostanában főleg komolyabb hangvételű regényeket olvastam, így a Silber olvasása olyan volt, mint egy frissítő szellő egy forró nyári napon – egy nap alatt el is olvastam. Már az első oldalaknál megkedveltette magát, és ez végig ki is tartott.

Érdekes volt egyébként az olvasási élményem. Mikor nekiálltam a könyvnek, az első gondolatom nagyjából a következő volt: „ez nagyon más lesz, félek”. Olyan könnyedén indított az írónő, hogy csak pislogni tudtam. Hozzászoktam mostanában a nagy hatású felütésekhez, erre itt annyival kezdtünk, hogy „oké, költözünk, éljen”. Ez véletlenül sem panasz, főleg, mert már itt megismerkedhettem a főhősnőnk, Liv attitűdjével és a személyiségének egy fontos alapjával.

A második oldalra sikerült túllendülnöm ezen a sokkon, és mint írtam, teljesen belefeledkeztem a regényre. Azért voltak érdekes pillanataink egymással, mint amikor realizáltam, hogy ez most a Hollófiúk Light? Nem, egyébként nem az, csak az álomjárás és a négy fiú-egy lány felosztás juttatta eszembe a szívszerelem-regényemet. Örülök, hogy nem maradt meg sokáig ez a párhuzam, mert nem hiszem, hogy ennyire szerettem volna, ha folyamatosan a kicsikéim jutnak eszembe. Gondolok én rájuk eleget enélkül is.

Nagyon hamar feltűnt az is, hogy ez a regény bővelkedni fog humorban (sajtos lány, ó te jó ég!). Liv folyamatosan kínos helyzetbe került (mert nemrég még bagoly volt), amivel nem csak a körülötte lévőket, de engem is rengetegszer megnevettetett. Többek közt ezért is kedveltem meg annyira hamar. Nem mondanám, hogy tökéletes, de nagyon szerethető karakterre sikeredett. Tetszett, hogy nem csinált óriási drámát, sőt néha még kissé alul is reagált dolgokat.
A fiúkák is gyorsan előkerültek – rögtön két jelöltet ki is pécéztem Livnek: Henryt és Graysont. Nem, nincs szerelmi háromszög, Livnek nem akadt erre ideje. Viszont meg kell mondjam, nekem Grayson annyira közel nőtt a szívemhez. Nem érdekel, hogy kicsit komolyabb a többieknél, pont emiatt imádom. Ő volt gyakorlatilag a racionalitás ebben a világban, a kívánsága pedig darabokra törte a szívem.

Henry jó ideig rejtély volt számomra, ugyanis tipikus menőfiú, de az álomjelenetekből kiderült, hogy több van benne. A tény pedig, hogy csak akkor válaszolt egy kérdésre, amikor az nem túl személyes, csak még rejtélyesebbé tette őt.
Visszatérve a történetre – sokkal több cselekmény került a könyvbe, mint amire számítottam. Nem mondom, hogy akciódús, de nem szenvedett hiányt eseményekben. Ráadásul az írónő olyan csavart is beletett, amit egyáltalán nem sejtettem. Azért a klisés jelenetekben sem szenvedett hiányt a könyv, viszont értékeltem, hogy az írónő kissé szarkasztikusabb tálalásban nyújtotta át némelyiket. Sokat dobott rajtuk.

Előkerült a könyvben a család témaköre is, hiszen a regény elején két család fúziójával találkoztam. Kerstin Gier szerintem nagyon jól írta meg ezeket a jeleneteket, és sokkal inkább a humorra helyezte a hangsúlyt, amit külön értékeltem.

Mindent összevetve egy szórakoztató, könnyed, kikapcsolódást nyújtó olvasmánnyal ismerkedtem meg a Silber személyében. Az alapkonfliktus és a történet érdekesek voltak, a karakterek pedig hamar belopták magukat a szívembe. A romantika, amit eddig nem említettem… fluff. Simán egy nagyon édes, nagyjából drámamentes románcot képzeljetek el, és megkapjátok ezt a regényt (És, ami a legjobb, hogy nem volt központi komponens a szerelmi szál). A Silbert ajánlanám mindenkinek, aki nemcsak egy remek szórakozásra vágyik, hanem egy izgalmas regényre is.


Könyv adatai
Eredeti cím: Silber - das erste Buch der Träume (2013)
Kiadó: Könyvmolyképző (2015)
Oldalszám:

Nyereményjáték


A történet során fontos jelentőséggel bírnak a különféle ajtók. Mindegyik más és más ember álmaiba enged betekintést, számtalan új világot tárva fel azok számára, akik belépést nyernek rajtuk. Így hát mostani játékunk során hasonló feladattal találkozhattok.

Nincs más dolgotok, mint az egyes állomásokon látható, híres ajtókat felismerni, majd megfejteni, melyik világba, helyszínre röpítenek el benneteket. Ha ez megvan, akkor a hely(szín) nevét írjátok be a rafflecopter megfelelő mezőjébe. Amennyiben mindegyik állomáson teljesítitek a feladatot, úgy esélyetek nyílik megnyerni a Könyvmolyképző Kiadó által felajánlott regény három példányának egyikét.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.



További állomások


10/31 Always Love a Wild Book

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése