2015. december 30., szerda

2015-ös szerzemények (part 2), Mókus Reloaded

Elérkezett a pillanat, amikor újra fényképezőgépet ragadhattam, és a szépen felépített könyvespolcom békéjét megháborgatva elkészíthettem a 2015-ös szerzeményeim második felvonását is (előzmények itt).
Nem mertem nagyon összeszámolni a dolgokat - pedig egyébként nagyon szép, békésen indult a nyár. Aztán jött a szülinapom. És a december. 
Ne is beszéljünk a decemberről (pedig fogunk, jóóó hosszan).

Kezdjünk is bele!

2015. július
Beszerzések száma: 4
Olvasott: 3

 Három csomagból jött össze ez a négyes. Először a KMK küldte Elizabeth Wein: Fedőneve Verity könyvet, amit a tegnapi Best of 2015 posztban igen gyakran emlegettem (mostanában nem írom le ezt a címet, tényleg!).

Mivel a nyaralás alatt olvastam Maggie Stiefvater: A hollófiúk sorozatát (ennél nem ígérem, hogy nem emlegetem, főleg, ahogy közeledik az utolsó rész megjelenése), és egyszerűen nem bírtam ki, folytatni akartam a sorozatot. Úgyhogy megrendeltem a kiadótól a második részt, mellé pedig Brent Weeks: A fekete prizmát választottam, amiről már sok jót hallottam.

Az utolsó könyv, Ava Dellaira: Kedves halottak! előrendelés volt. Tavaly angolul olvastam a drágát, és annyira szerettem, hogy kellett magyarul is. Azóta már újraolvastam, és másodszorra is ugyanúgy imádtam!


2015. augusztus
Beszerzések száma: 1
Olvasott: 1

Igen, a nyár utolsó hónapjában egyetlen könyvet szereztem be - vagyis nyertem meg Ryan blogszülinapi nyereményjátékán.
Nagyon bejövős volt a könyv, jövőre pedig folytatni is fogom.


2015. szeptember
Beszerzések száma: 3
Olvasott: 2

Az idei szemeszteremet szinte azonnal a könyvesboltban nyitottam, ugyanis féláron volt kapható Amy Kathleen Ryan: Szikra könyve, úgyhogy egyből be is szereztem.
A Mímes rend az Athenaeum kiadótól, Az árulás csókja pedig a Gabo kiadótól érkezett, és mindkettőt nagyon szerettem. Úgy örülök, hogy Mary E. Pearson még mindig szuper könyveket ír, és hogy a Csontszüret sorozat folytatása ugyanolyan jó, mint az első rész.


2015. október
Beszerzések száma: 8
Olvasott: 5

Októberben volt a szülinapom, amelyre két könyvet is kaptam - Ryanitotól Dan Wells: Az ördög egyetlen barátját (ismer a cuki, ezt decemberben is megfigyelhetitek majd); anyukámtól pedig Victoria Aveyard: Vörös királynő könyvét.
A többi regény a kiadóktól érkezett a hónap folyamán. Ahogy nézem, a realista regények (misztikus beütéssel) vannak többségben (4), de mindegyik más és más okból kiváló olvasmányélményt nyújtott. A zuhanás sokkjával még randizni is voltam az egyetem parkjában egy kellemes őszi délután.

2015. november
Beszerzések száma: 4
Olvasott: 3

Minden hónapra egy Athenaeum kiadós könyv boldogabbá teszi az olvasó lelkét. :) Észre sem vettem, hogy mindhárom őszi hónapban kaptam tőlük 1-1 könyvet, most esik csak le.
Anthony Doerr: A láthatatlan fény rendelés volt. Véletlenül felmentem az Alexandra honlapjára, és a címoldalon ott reklámozzák, hogy megjelent a regény. Hétfőn már mentem is érte a könyvesboltba (emlékszem, az egy csodás nap volt amúgy is, köszönhetően valakinek, úgyhogy a könyv csak még inkább feldobta a hangulatomat :)).
A Hamis herceget és a Nyitótáncot a kiadó valamilyen akciójában rendeltem meg, ahol a sorozatkezdő kötetekre adtak 20% kedvezményt. Mindkettőt olvastam már korábban, de hiányoztak a gyűjteményemből (igen, mindkét sorozatot imádom, ezért a nagy birtoklási vágy).

És most következzék az utolsó hónap, ami miatt bukom a magánkönyvtáram olvasottságának javítását idén (bár csak 1%-kal, de mégis).

2015. december
Beszerzések száma: 29
Olvasott: 11

Nos, igen, zajlott az élet decemberben. Még novemberben a Black Friday akcióban + egy 3000 Ft-os kupon felhasználásával a Book24-en megrendeltem Az acél emlékét és az Óceán az út végént, melyekért összesen 1600Ft-ot fizettem. Abszolút jó vásárnak tartom, és alig vártam, hogy a Herbáriában (igen, ilyen helyeken van GLS pont) átvehessem.

Rögtön másnap hazautaztam, és átvehettem a nagyszüleimnél a Fumaxtól kapott csomagot, amelyben a képen látható három szépség rejtezett. A Karmazsin hadjáratot is imádom, mert már kíváncsi voltam, mi történik a kedvenceimmel, de végre megvan a Trónbitorlók, ráadásul KÉT része is!
Épp néztem a karcaimat, kerestem valamit, és még ott is írtam egy olyat, amikor erről a könyvről álmodtam. Igen, ennyire vágytam rá, de valahogy sosem jutottam el oda, hogy meg is vegyem őket. Majd jövőre betelítem a maradék négy résszel a polcomat (mert ezek valahogy egyre hosszabbak lesznek, amit cseppet sem bánok).

A Főnix kiadóval szeretjük egymást, de ahogy tavaly, idén sem számítottam arra, hogy egy ilyen szép csomagot kapok tőlük karácsony előtt.
Ismételten elhalmoztak könyvekkel, amelyek közül legizgatottabb Holden Rose: Az ellopott karácsony miatt voltam. Annak ott helyből nekiálltam, és nemcsak karácsonyi hangulatba hozott, hanem még remek kikapcsolódást is nyújtott. Imádom ezt a sorozatot.

 Karácsonyra is rengeteg szépséget kaptam. Anyukám két történelemkönyvvel örvendeztetett meg (és egy Rubicon-előfizetést is adott, ami miatt majd kiugrottam a bőrömből). A Kutyaszorítóban-ra már megjelenés óta kíváncsi voltam. Tudom, hogy a tényanyag ugyanaz lesz, mint a hazai szerzők által írt szakirodalmakban, de úgy gondolom érződni fog rajta, hogy más perspektívából látja az eseményeket.
Nancy drágámtól kaptam Morgan Matson: Amy & Roger's Epic Detour könyvét, amire abszolút nem számítottam - arra pedig pláne nem, hogy keménykötésben lehet az enyém a szépség. Nyolcmilliárdszor simiztem meg, mióta kibontottam a csomagot.
Ryanito ismer, ezt már említettem fentebb, és piszkosul átvert. Patrick Ness: The Rest of Us Just Live Here-t kaptam tőle keménykötésben, én pedig szerintem denevéreket megsüketítő hangokat adtam ki erre. Képzeljétek el, kék színűek a lapok széle, és egyszerűen csak gyönyörű. Ha lenne helyem, ki is állítanám, hogy még többet tudjam nézegetni.
Giguszomtól is kaptam egy nagyon alaposan összerakott csomagot. Az Ólomerdő-Üveghely-A hazudósok könyvek mellé pedig egy Hearthstone-s sálat kaptam, amit azóta szinte mindenhova felveszek. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog tetszeni az Ólomerdő, remélem, imádni fogom.
És végül de nem utolsósorban Cincuka ajándéka. Itt nem volt meglepetés, mindketten megmondtuk a másiknak, hogy melyik könyvet szeretnénk (ő A marsi-t kérte), így került hozzám Tear királynője. Erről a könyvről is csupa szépeket hallok, úgyhogy nagyon kíváncsi leszek, milyen élményt nyújt számomra.

Hétfőn érkezett meg a KMK kiadó csomagja, amiben az őszi-téli blogturnés könyveim lapultak. Nagyon durva volt egyben látni, ami eloszlott szeptember-január között.
Nem is tudom eldönteni, melyik könyv miatt vagyok a legizgatottabb (talán a Blue Lily, Lily Blue lenne a befutó, mert fangirling - amúgy azóta megkerestem a könyvben a kedvenc jelenetemet és kétszer is újraolvastam, mert feels).

Nos, ezeket a könyveket szereztem be 2015. július és december között. Óriási mennyiség, főleg úgy, hogy én összesen (egész év alatt) 15 könyvet vásároltam, a többit cseréltem/kaptam.


Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem az összes kiadónak, amiért ennyi gyönyörű könyvet kaptam tőlük. Egyáltalán nem tartom természetesnek, hogy ilyen szerencsés helyzetben lehetek, és olyan alkalmakkor, mint ami decemberben is volt, hogy három kiadótól is kaptam egy-egy nagyobb csomagot, felér egy csodával számomra. Sosem mertem volna még álmodni sem arról, hogy ilyen - tényleg, csak ismételni tudom magam - szerencsés lehetek.

Úgyhogy köszönöm szépen a kiadóknak azt az óriási támogatást, amit egész évben nyújtottak, rengeteget jelent!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése