2016. augusztus 1., hétfő

Leltár (36) 2016. július

Helló Dearies!
Vége a nyár második hónapjának is, ami a blog számára igazán különleges volt - a hónap közepén ünnepelte ugyanis a harmadik szülinapját. 





Ebben a hónapban egy kisebb szünetet is tartottam a blogon, úgyhogy most újult erővel vetem bele magam a bejegyzések írásába.
Jelenleg egy elmaradásom van, az is csak azért, mert tegnap délután fejeztem be a kicsikét. Úgy döntöttem ugyanis, hogy ezt a pihenőt arra használom fel, hogy néhány kedvencemet újraolvassam. Ennek eredménye lett az, hogy 11 könyvből 6-ot újráztam.

Mielőtt azonban erre rátérnénk, nézzük a fogadalmaimat!


1. 85 db könyv elolvasása - 62/85
2. Sorozataim számát 50-re csökkenteni - 70/50
3. 18 sorozatfolytatás olvasása - 13/18
4. 30 db angol könyv elolvasása - 12/30
5. 50 db könyvről írok bejegyzést - 39/50
6. Saját könyvek olvasottságának arányát 70%-ra felviszem (jelenleg 59%) - 62%/70%
7. 5 könyv újraolvasása - 11/5
8. Goodreads-es to-read lista első 10 könyvének elolvasása - 1/10
9. TBR listám 350 alá csökkentése - 379/350
10. 172-nél kevesebb olvasatlan könyv a polcomon. - 182/172

A hónap, amikor szinte mindennel haladtam. Már csak az kéne, hogy ne növeljem folyton a várólistámat és a saját könyves listámat. De, mint írtam, augusztustól megpróbálom még jobban visszafogni a random bevásárlásokat.
Ráadásul kezdődik a legújabb molyos kihívásom, ahol a magánkönyvtáram 10 legrégebbi darabját kell elolvasni - remélhetőleg ez elég motiváció lesz.

Júliusi olvasmányok

A múlt hét előtt azt hittem, hogy negatív rekordot döntök olvasásban... aztán egy hét alatt öt könyvet olvastam el, és helyrebillent minden. Így ebben a hónapban 11 regényt fejeztem be.

1. Paul Tremblay: Szellemek a fejben 2016. június 26. → 2016. július 3.
2. John Green: Papírvárosok 2016. június 27. → 2016. július 5.
3. Soman Chainani: Jók és Rosszak Iskolája 2016. július 5. → 2016. július 9.
4. Rainbow Rowell: Eleanor és Park 2016. július 12. → 2016. július 14.
5. Abigail Roux: Stars & Stripes 2016. július 14. → 2016. július 19.
6. John Corey Whaley: Kobak 2016. július 16. → 2016. július 21.
7. Scott Westerfeld: Góliát 2016. július 25. → 2016. július 26.
8. E. Lockhart: A hazudósok 2016. július 26. → 2016. július 26.
9. Catherynne M. Valente: The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making 2016. július 26. → 2016. július 27.
10. Danielle Paige: Dorothynak meg kell halnia 2016. július 27. → 2016. július 28.
11. Brian McClellan: Őszi köztársaság 2016. április 7. → 2016. július 31.

Ebben a hónapban két sorozatomat is befejeztem (mindkettőért megszakad a szívem), illetve folytattam a Cut & Run sorozatot a 6. résszel. Ezt a tendenciát ebben a hónapban is szeretném folytatni, bár most több sorozatkezdő darabot is választottam.

A kedvenc könyv

 

Ebben a hónapban leginkább John Corey Whaley: Kobak és Paul Tremblay: Szellemek a fejben kötete tetszett.
Mivel mindkettő másért vált maradandó élménnyé, így nem tudok választani közülük.

Aktuális olvasmányok

 

Végre teljesen más regényeket mutathatok, mint az előző leltárban. :)

Scott Hawkins: Az Égett-hegyi könyvtár
Haladás: 84. oldal
Nem tudom, mire számítottam ennél a könyvnél, de nem erre. Ez a regény ugyanis egyszerűen hihetetlen! Egyedi, különleges és lebilincselő olvasmány, amit minél előbb folytatni fogok.

Beth Revis: A World Without You
Haladás: 123. oldal

Imádom az írónőt, így nem bírtam ellenállni a legújabb regényének. Jelenleg dúl a szerelem köztünk, különösen, mert nem tudom 100%-ra eldönteni, mi a valóság/igazság.

Tervek

Júliusban nem igazán tartottam magam a terveimhez (mondjuk elég ambiciózusak is voltak). Augusztusra is igen hosszú listát raktam össze, de nem tudtam eldönteni, mit is szeretnék olvasni (mert mindent, mindent, mindent!).

1. "10 legrégebbi könyv" kihívás


Hatodik osztályban volt kötelező olvasmány, de akkor csak a feléig jutottam (ami érdekes, mert a Kőszívű ember fiai egy évvel később a kedvencem lett). Úgyhogy ez jelenleg a legrégebbi regényem, vele kezdem a legújabb kihívásomat.

2. Új sorozatok

 

Nem tudok ellenállni az új sorozatoknak... viszont a Vérvonalak jelenleg a legrégebben GR-várólistán lévő könyv, úgyhogy haladhatok azzal a kihívásommal is. Abba mondjuk annyira nem akarok belegondolni, hogy egy hat részes sorozat kezdőkötete.

3. Sorozatfolytatások

  
 

Pár nap és megjelenik A gonosz ébredése! Ezt a részt már nem olvastam angolul, így nagyon-nagyon-nagyon várom már, hogy megkaparintsam. Már hetekkel ezelőtt előrendeltem, és türelmetlenül várom az e-mailt, hogy mehetek érte. (És ez nem lesz szabályszegés sem, mert még karácsonyra kaptam egy Libri kártyát, amit nem használtam - ezt vártam és a Nem vagyok sorozatgyilkos 5. részét).
A Scarletet ma el is kezdem olvasni, ami határozottan Lorelei hibája. Nála láttam, hogy olvassa, és annyira nagy kedvet kaptam hozzá! Mondjuk ha már újraolvastam a Cindert, igazán folytathatnám is a sorozatot.
Amúgy összességében örülök, hogy több folytatást olvasok, mint első kötetet, így legalább kicsit kompenzálok... persze nem ártana, ha be is fejezném a sorozataimat, nem csak haladnék velük, de kis lépések. Egyszer eljutok oda is. :)

4. Újraolvasások

 

Folytatom az újraolvasási hullámot is, de nem tudom, olyan jó érzés újra elővenni a kedvenceket. Ezúttal két KMK-s könyv kerül terítékre, mindkettőből lesz előbb-utóbb turné is. :)

5. Friss megjelenések

  


Múlt héten kaptam egy igazi szeretetcsomagot az Agave kiadótól, amiben Philip K. Dick novelláskötete (*fangirl mód*) és Blake Crouch legújabb regénye, a Sötét anyag lapult. Nehéz kifejezni az izgalmamat, és alig várom, hogy elkezdjem őket! Szerintem PKD-nek már ma nekiállok, és 1 nap/1 novella alapon haladok előre.
A másik két friss megjelenés ifjúsági regény, de annyira vágyom már olvasni őket, csak egyszerűen mindig kifutok az időből (véget ér a hónap), mielőtt elkezdhetném őket. Pedig mindkettőbe beleolvastam, és már az első mondatok magukkal ragadtak.

6. Mindenki más


Neal Stephenson regénye egy hosszabb projekt lesz, úgyhogy jó ideig láthatjátok majd a hétvégi olvasónapló rovatban. De nagyon vártam a megjelenést, és mivel júniusban meg is kaptam, most már nekiállok.

Mint mondtam, kissé ambiciózus ez a lista... kizárt ugyanis, hogy 14 könyvet (+2 aktuális) elolvassak augusztusban. De legalább lesz miből válogatni. Azért reménykedem, hogy nagy részét sikerül befejeznem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése