2016. október 22., szombat

Sarah Andersen: Felnőni kiábrándító

Úgy ​​érzed, kilógsz a sorból? Szeretnéd kapcsolatépítésen keresztül előremozdítani a karrieredet? A felnőttség olyan új, izgalmas kihívás a számodra, amire érzésed szerint teljesen fel vagy készülve? Hát pfuj. Kérlek, állj odébb!
Sarah Andersen, az elképesztően népszerű, ifjú brooklyni művész lezseren megrajzolt, tökéletesen célba találó rövid képregényei ugyanis nekünk, többieknek szólnak. Bemutatják, hogyan lehet teljes hétvégéket fenséges módon elszúrni az interneten, milyen elviselhetetlen kín egy jóképű sráccal kézenfogva végigmenni az utcán, vagy egész nap arról álmodozni, hogy végre hazaérünk és belebújhatunk a pizsamánkba. Más szavakkal: a modernkori fiatal élet horrorisztikus és kényelmetlen valóságát. Ja, és egyáltalán nem önéletrajzi ihletésűek! Cseppet sem azok!




A Fumax kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent a Felnőni kiábrándító című Sarah’s Scribbles-gyűjtemény. Ennek örömére a Blogturné Klub 12 tagja bemutatja az őszinte, ámde annál viccesebb képregényt, mely olyan fontos problémákat feszeget, mint például a testkép, az öntudat, introvertáltság, személyes kapcsolatok és a melltartó-mosás gyakorisága.
Tartsatok velünk a 12 állomásos turnén, és vigyétek haza a Fumax kiadó által felajánlott képregény két példányának egyikét.

Általában a bejegyzéseimet a szerzőhöz vagy műfajhoz kötődő múltam taglalásával kezdem. Most azonban lehet, hogy kissé kínos lenne arról írni, hogy Garfieldon nőttem fel, és még most is nagyon szeretem? Mondjuk tény, hogy ezen a macskán rengeteget nevettem mindig; ahogy pedig egyre idősebb lettem, egyre több olyan tulajdonságot véltem felfedezni benne, amivel azonosulni tudtam – khm, az emberszeretete, a kávé és lasagne iránti mérhetetlen rajongása, valamint az ejtőzés, amit az alvás és a sziesztázás közt tart. Ennek köszönhetően pedig csak még inkább megszerettem ezt a macsekot.

Hasonlóan jártam azzal a képregénnyel is, amivel most foglalkozom. Sarah Andersen: Felnőni kiábrándító gyűjteménye a fiatal felnőtt lét hétköznapjainak nehézségeit mutatja be. Mindezt olyan módon, hogy egyrészt azonosulni tudjon a bemutatott helyzetekkel az olvasó; másrészt pedig nevetni is tudjon mindezen (akár azért, mert vicces, akár nosztalgiából).

Engem már a legelső képsorokkal megtalált magának a szerző (mert igenis komoly probléma, hogy fel kell kelni, emberekkel találkozni és csinálni is valamit), és szinte folyamatosan meg is tartott magának. Néha teljesen úgy éreztem, hogy a saját életemet vette alapul, így még inkább hatással volt rám. Humor szempontjából is megállja a helyét a gyűjtemény, bár belőlem azok a képsorok váltottak ki nevetést, amelyek a fent említett „igen, üdv az életemben” kategóriába estek.

Felmerült bennem, hogy ez a kötetecske inkább lányoknak szól, mint fiúknak. Tudjátok, hogy nem szeretem a nemi általánosításokat, és úgy gondolom, mindenki azt olvas, amit akar, de több olyan képsor is akadt, amelyet igazán csak nőként élhetünk át (pl. a melltartó vagy a borotválkozás súlyos problematikái). Azért ez egyáltalán nem zárja ki a fiúkat abból, hogy élvezzék a képregényt, csak kevesebb dologgal azonosulhatnak.

Azt tudni kell a gyűjteményről, hogy nem követ semmilyen kronológiai, történeti, tematikai rendezőelvet, csupán egy-egy szituációt prezentál számunkra. Azon gondolkodtam, hogy egy kronológiai sorrend jó lett volna, mert így szegény fiúval mindig másmilyen viszonya volt a főszereplőnek. De ez csupán a saját kis mániám, hogy szeretem ismerni az ok-okozati viszonyokat, itt pedig ezt nem kaphattam meg.

A másik szívfájdalmam a gyűjtemény terjedelme volt. Tudom, az interneten rengeteg képsorral találkozhatunk, de annyira jó élmény volt papírformában olvasni, hogy sajnáltam, amiért vége lett. Felőlem háromszor ilyen hosszú is lehetett volna, szerintem az sem lett volna elég. Úgyhogy ez is csupán egy rajongói telhetetlenség újabb esete.

Habár nincs konkrét története a képregénynek, mondanivalója annál inkább. Én legalábbis azt tanultam belőle, hogy a felnőtt lét egy mítosz (ahogy az eredeti címe is mondja), és nincs semmi baj attól, hogy nem olyan az életed, mint a filmekben. Ezért is tetszett annyira, hogy bár a „hatalmas” problémákat ecsetelik a képsorok, a főszereplő mégis boldog.

Mindent összevetve a Felnőni kiábrándító egy szórakoztató, humoros és remek kikapcsolódást nyújtó gyűjtemény, amelyet legtöbben mosolyogva és bólogatva fogtok olvasni. Nagyon tetszett minden, és biztos, hogy sokszor fel fogom még lapozni egy kis vidításért.



Könyv adatai
Eredeti cím: Adulthood is a Myth (2016)
Kiadó: Fumax (2016)
Oldalszám: 112

Nyereményjáték


Mostani játékunk során a képregényeké lesz a főszerep. Minden állomáson láttok egy képet vagy részletet egy közismert képregényből, nektek pedig nincs más dolgotok, mint kitalálni, melyikből. Ha ez megvan, a képregény címét írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Azok között, akik mind a 12 állomással megpróbálkoznak, a kiadó jóvoltából kisorsolunk két példányt a Felnőni nehéz c. Sarah’s Scribbles-gyűjteményből.
Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


További állomások


10/22 Always Love a Wild Book
10/25 Dreamworld

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése