2018. február 23., péntek

Hétvégi Olvasónapló (137) Csacsogós napló

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.






Előre szeretném leszögezni, hogy megint sokat fogok most csacsogni, úgyhogy ha csak az eheti olvasmányaim érdekelnének, csak tekerjetek le kicsit.

Szóval, Dearies, több dologról is szeretnék értekezni. Először is, ha olvastátok a múlt heti hétvégi olvasónaplót, ott említettem, hogy volt egy picit sérülésem edzéskor. Azóta szerencsére milliószor jobban vagyok - bár a bal térdem még nem funkcionál úgy, ahogy kéne.

Szerdán tudtam először edzeni, és ne tudjátok meg, elég gyérül ment - alig bírtam felemelni a bal lábamat. Persze... tudom, hogy nem szabad rögtön erőltetni, csak mégis kicsit demotivált. Tegnap azért már jobban ment, bár még mindig a könnyített edzést kapja a lábam. Majd idővel jobban lesz úgyis.

A másik dolog, hogy ismét elkalandoztam a mainstream rock környékére, és ó, Dearies, mennyi új dalt fedeztem fel!


Legalább kicsit felfrissült a zenei listám. Mostanában nem nagyon került rá új dal, úgyhogy éljen!

A mai nap elcsábultam könyvvásárlásra. Kibírtam az Agave és a Delta Vision akcióit (ha nem tettétek volna, nézzetek körül, mert nagyon jó könyveket beszerezni nagyon-nagyon jó áron!), de Awesomebookson összejött egy vásárlási adag könyv - 4 db. 5 lett volna eredetileg, de nemrég írtak, hogy az egyiket hibásan tüntették el, és mégsem elérhető. Egyelőre még nem árulom el, miket vettem, de majd megmutatom, amint megérkeznek! *-*

A héten olvastam



   


Még pénteken fejeztem be Veres Attila: Odakint sötétebb könyvét, amiről azóta blogposztot is írtam. Határozottan pozitív csalódás volt, ami ugyan nem enyhítette a magyar írókkal szembeni fenntartásaimat, de az Agaves magyar írói gárda ismét bizonyított nekem. Még Brandon Hackettől kéne valamit olvasnom. Tőle van is két könyvem, de persze pont a harmadikra, a Xeno-ra vagyok kíváncsi...

A másik elolvasott könyvem egy újraolvasás volt - Neil Gaiman - Michael Reaves: Köztesvilág. Másodszori olvasásra nem tetszett annyira ez a regény, mint elsőre. Kicsit jobban zavart a kidolgozatlansága, mint eredetileg. Rengetegszer megkérdőjeleztem az egyes történések logikusságát, különösen a karakterek reakcióit. 
Na mindegy, a lényeg, hogy készen állok a folytatásra - remélem, az jobban fog tetszeni!

Aktuális olvasmányok


      

Dan Brown: Eredet
Haladás: 155. oldal (+141 oldal)

Múlt héten elég sokat haladtam az Eredettel. Imádom Robert Langdon karakterét, úgyhogy számomra ez a könyv kész gyönyör. Ugyanakkor látom azt is, hogy ugyanazt a formulát követi az író, mint eddig - pedig mit meg nem adtam volna azért, hogy a meneküléses történt kimaradt volna ezúttal. Úgy örültem már, hogy nem lesz semmi ilyen gond, erre... Számomra a lényeg úgyis az, hogy ismét Robert Langdonról olvashatok. 

Soman Chainani: Jótett helyébe
Haladás: 205. oldal (+205 oldal)

Végre nekiálltam a Jótett helyébennek is (megjött a kedvem hozzá). Hú, mennyi gondolatom van ezzel a könyvvel kapcsolatban - főleg a szereplők közti kapcsolatokat tekintve! Van itt bántalmazó kapcsolattól kezdve minden. Leginkább arra leszek kíváncsi, hogy az író miként fogja kezelni ezeket a problémákat, hogy ne valami eltorzult üzenetet adjon át az olvasóknak.
Amúgy még mindig úgy vélem, hogy ez a könyv csak megfogalmazásilag MG, de valójában felnőtteknek íródott.

Robin Hobb: Az orgyilkos küldetése
Haladás: 165. oldal (+36 oldal)

Tegnap alvás előtt szedtem elő ismét Robin Hobb könyvét, és újabb két fejezetet el is olvastam belőle. A mostani részben viszonylag sok fontos esemény zajlott le, úgyhogy szeretném minél előbb folytatni az olvasását. 

Itt most jön egy mini spoileres rész

Szóval, még mindig sokat gondolkodom azon, hogy mennyire érthető meg Fitz döntése, hogy Pompa életére törjön bárminemű terv nélkül, amikor sokkal fontosabb lenne, hogy Igazság után menjen, visszahozza minél előbb, hogy elfoglalhassa a trónt. 
Fitz világ életében mások akaratát helyezte a sajátja elé, ez a második alkalom, mikor "önzőn" viselkedik (az első Molly volt). Személy szerint látom, hogy mennyire céltalan, életveszélyes és öngyilkos küldetés volt ez, ugyanakkor szüksége volt arra, hogy megpróbálja. Egyedül a meglepetés erejét vesztette el ezzel a húzásával, de Fitz nem számított arra, hogy innen élve elsétál. Szerintem készen állt a halálra, hogyha Pompát is magával viheti. Őt alapvetően megviselte az, hogy visszarántották a halálból, nem is akart visszajönni.
Gondolom majd Molly és a gyermekük lesz az, ami fogódzkodót fog nyújtani számára, ami megakadályozza, hogy valami öngyilkos küldetést vállaljon. Bár azzal kapcsolatban úgy érzem, hogy Fitz nem áll készen arra, hogy apa legyen. 

"Mini" spoileres rész vége.

Tervek


Jövő hét az utolsó februári hét, úgyhogy elsősorban valamelyik féltéglám befejezése lenne a cél. Ugyanakkor 27-én igazi megjelenési hullám lesz számomra, három várt regényem is megjelenik ezen a napon.


   


A három megjelenés közül kettőről tudom, hogy velük akarom kezdeni az olvasást. Úgyhogy vagy a The Traitor's Game-t, vagy az All Out-ot elkezdem a héten. Kettejük közt viszont nem tudok dönteni egyelőre.


A másik biztos pont az életemben március 1-je, mikor is kijön Maggie Stiefvater: Opal novellája, amit, ha lehetne, már rég előrendeltem volna. Így majd 1-jén megveszem, és elolvasom.

Ennyi lett volna az eheti hétvégi olvasónapló! Mindenkinek olvasásban gazdag hétvégét, jó pihenést! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése