2019. február 1., péntek

Leltár (66) 2019. január

A Leltár minden hónap első napján jelentkező rovat, amelyben megemlékezem az előző havi történésekről, számot vetek az olvasmányaimról, ill. tervezgetek. Ez utóbbit kissé naivan.






Február első napja van, és én megint táppénzen vagyok. Frusztráló, de ha ez kell, hogy hamar felépüljek, akkor essünk túl rajta.
Január hónap viszonylag eseménytelenül telt. Egy jelentős eseményt tudok kiemelni, az pedig a január 17-i minősítésem (erről bővebben is írtam a hétvégi olvasónaplóban). Azon túl viszont munka, barátok és gyógyulás volt terítéken. Érdekes módon úgy éreztem, hogy ez a hónap sosem akar véget érni, most viszont meg vagyok lepődve, hogy máris február van. 

De milyen gyönyörű február 1-je van, nem? Süt a Nap, meleg van, csodálatos. Én is most itt ülök az ágyban, s szívom magamba a friss levegőt. Ha végeztem a poszttal, majd becsukom az ablakot, de még szeretnék abban az illúzióban élni, hogy tavasz van. 

Januárban olvastam


Szuper profi voltam januárban, ugyanis minden egyes tbr-ra rakott könyvemet elolvastam! 

Az évet Joseph Fink - Jeffrey Cranor: The Great Glowing Coils of the Universe könyvével kezdtem. Kedvenc világomba tértem vissza a könyvvel, ugyanakkor ez a rész nem volt akkora szerelem, mint az első rész. Nem igazán tetszett, hogy egy történet alakult ki. Nem tudom, hogy a jövőben milyen irányba megy el a dolog, a podcastet sem hallgattam még meg. Remélem, hogy visszatér a nagy rajongásom.

A második olvasmányom Ursula K. LeGuin: A megtalált és az elveszett I. kötete lett, ahol főleg a Hainish ciklusból olvasható történet. Két novellát már korábban is olvastam, ám mindkettőt élvezetesebb volt most másodszorra elolvasni, úgyhogy nem panaszkodom. Az írónő történetei továbbra is lenyűgöznek; olyan finoman ír könyörtelen dolgokról, amivel csak még nagyobb hatással van az olvasóra.

Következő olvasmányom valószínűleg 2019 legjobb sorozatzáró kötetének címét is kiérdemli majd, mert ezt felülmúlni művészet lesz. N. K. Jemisin: A megkövült égboltról nehéz nyilatkozni, mert a "wow" és az "ííííí" az egyetlenek, amik eszembe jutnak. Van olyan elem, amire számítottam, de ahogy az írónő eljuttatta a célállomáshoz a szereplőket, s ahogy elmagyarázta az egész világ keletkezését. Aztán pedig a befejezés! Tökéletes volt, egyszerűen tökéletes!

Egy újraolvasással folytattam a hónapot, s ezzel meg is kezdtem egy több éve húzódó projektem teljesítését. Mark Lawrence Tövisek hercegével viszont nagyon érdekes helyzetbe kerültem. Mikor először olvastam, öt csillagot adtam neki. Másodjára 4,5 csillagra vittem le az értékelésemet, viszont most jobban tetszett, mint amikor anno olvastam. Változnak az idők, úgy tűnik (meg olvasottabb lettem azóta az adult fantasyben). Végül azért adtam a kötetnek kevesebb csillagot, mert kicsit vázlatosnak éreztem minden szempontból. 

Egy kis lejtmenet következett az olvasmányaimat tekintve Lauren Oliver Liesl & Po könyvének köszönhetően. Nagyon felületes olvasmány volt. A karakterek, a történet és a világ is kidolgozatlan maradt, míg a mondanivaló elszállt valahol a levegőben, hiszen nem volt mibe kapaszkodnia. Csalódott vagyok, viszont legalább sok kihívásom teljesítéséhez közelebb kerültem általa.

Ezek után el is jutottam január legjobb olvasmányához. Naomi Novik: Ezüstfonás regényével szemben nagyon magas elvárásaim voltak - ezeket pedig mind könnyedén meg is ugrotta az írónő. Gyönyörű írás, érdekes történet, orosz mitológiai elemek, kedvelhető karakterek. Minden megvolt ebben a kötetben! Egyszerűen imádtam, és csak ajánlani tudom mindenkinek. 

Mivel nagyon kezdtem beleélni magam ebbe a téli hangulatba, úgy döntöttem, hogy maradok egy kicsit a télben. Így került elő az idei első könyvtári könyvem, Christelle Dabos: A tél jegyesei. A sorozatot hatalmas hype övezi, és értem is miért. Az elején teljesen magával ragadott a világ, a hangulat és a főszereplő. Sajnos ez a rajongásom nem tartott ki a könyv végéig, nagyjából a 3/4-nél éreztem úgy, hogy az írónő túl sok beszél, miközben keveset mond. Nem adott a karaktereknek igazi mélységet, nem használta ki a világa adott lehetőségeket. Tetszett a kötet, négy csillagot mindenképp érdemel, de nem sikerült eddig megtartania a kötetnek.
Amúgy kíváncsi lennék, ez a koncepció hogy működne egy adult settingben. Nagyon brutális lenne.

Aktuális olvasmány



Arthur C. Clarke: A gyermekkor vége
Haladás: 67. oldal (+67 oldal)

Ignoráljátok a borítót, mert ami alatta rejtőzik, az egy igazi kincs. Idei fogadalmaim közt szerepelt, hogy több klasszikus SFF szerzővel ismerkedek meg. Ennek a célomnak első jelöltje Arthur C. Clarke lett, s micsoda kezdet! Ajánlás útján raktam várólistára A gyermekkor végét (de mi alapon, azt nem tudom), és egyszerűen lenyűgöz ez a könyv. Földönkívüliek jelennek meg egy napon a Föld legnagyobb városai fölött, s egy új rendszert vezetnek be, ahol a béke, a nyugalom és az egyéni fejlődés az alap. 
Hihetetlenül elgondolkodtató mű az emberiségről, a társadalom működéséről, a kormányzati típusokról, és arról, hogy a szabadság többet ér-e a békénél. Csupán 200 oldalas ez a könyv, de már most ódákat zengek róla. 
Mindenesetre alig várom, hogy folytassam a kötetet, mert fantasztikus!

Tervek


Januárra hat könyvet terveztem, s hetet fejeztem be (megy harmadát egy újabbnak), így februárra nyolc könyvet rakok listára. Eredetileg hetet szerettem volna, de nem tudtam nyolcnál lejjebb csökkenteni ezt a számot. Viszont viszonylag rövidek a kiválasztott regények, így még esély is van arra, hogy befejezem őket!
Mindenesetre a jövőben max. annyi könyvet tervezek, amennyit előző hónapban elolvastam.

1. Könyvtári könyvek

      

 Három könyvtári könyvem maradt még. Stanislaw Lem Solaris regényével már régóta szemezgettem, Az Úr Hangja után viszont alig várom, hogy ténylegesen elolvassam a szerző ezen művét is!

Az örökkévalóság kereke kicsit kevésbé izgat, viszont sorozatzáró, úgyhogy elérkezett az ideje. Valószínűleg még ma elkezdem, mert előjegyezték, s nem tudtam meghosszabbítani. 

Hallgasd a holtak énekét! regényét anno meg akartam venni, de végül elbizonytalanodtam. Viszont örülök, hogy ilyen hamar megkaparinthattam a könyvtárból! 

2. Saját könyvek

      

   

A saját könyveimből igencsak impozáns listát sikerült összeállítanom februárra. Mark Lawrence kivételével csak kedvenc szerzők szerepelnek rajta. Bizakodom benne, hogy nagyon erős olvasási hónap lesz a február.
Alig várom, hogy elkezdhessem őket!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése