2014. február 6., csütörtök

A mókus, aki mogyoró helyett könyveket gyűjtött...

Helló Dearies!

Ismét egy "tag"-et töltök ki, mert szeretek ilyenekkel foglalkozni, és nem szeretném, hogy az egyetem miatt teljes mértékben megszűnjön az élet a blogon. A mostani tag-et PeruseProject-nél találtam, és a könyvszerzési szokásokkal kapcsolatban találhatóak kérdések. Azt hiszem, a gif elég sokat elárul a válaszaimról. 



1. Hol veszel könyveket?

Régebben bementem a könyvesboltba, és egy könyvvel távoztam. Mióta azonban rászoktam az angol nyelvű regények vásárlására, Bookdepository és Awesomebooks az én gyengéim. Ha magyar könyvet szeretnék, azt pedig általában a Libri honlapjáról rendelem meg. Bár most kaptam ajándékutalványt Alexandrába, úgyhogy az idei magyar könyveimet onnan fogom beszerezni. 

2. Szoktál előrendelni könyveket?

IGEN. Magyarul ritkábban, csak a legnagyobb favoritokat - sorozatfolytatásokat; új sorozatok előrendelésével nem kísérleteztem még. Angolul gyakrabban rendelek elő... a héten érkezett pl. Jeaniene Frost sorozatának befejező része, ill. nemsokára érkezik Marissa Meyer: Cress-je (Holdfény krónikák 3. része), de 2014. augusztusban megjelenő könyvet is rendeltem már elő (Jennifer L. Armentrout: Opposition).

3. Átlagos hány könyvet vásárolsz egy hónapban?

Túl sokat. Random képes vagyok elcsábulni awesomebookson, ill. az előrendelések is. Ebben a hónapban már 3-nál tartok. 

4. Jársz könyvtárba?

Pécsen elég gyakran. A héten öt különböző könyvtárban voltam eddig... igen. Ez vagyok én. Viszont két különböző típusú könyvtárba járok - az egyetemi BTK-s könyvtárba, az angol-német könyvtárba és a társadalomtudományi könyvtárba szakirodalomért, a másik kettőbe pedig a szórakozásért főként (bár az egyikből szintén szoktam szakirodalmat kölcsönözni). 

5. Ha igen, hány könyvet kölcsönzöl általában?

Mit árul el, ha azt mondom: sajnos 10 db-os korlát van könyvtári könyvek kölcsönzésénél. 
Jelenleg az 5 könyvtárból 17 könyvet hoztam ki. Ebből 8 szakirodalom, 3 kötelező olvasmány, és 6 a szórakoztató irodalom. Mondjuk ennél jobb arányban szokott lenni az utolsó.

6. Mi a véleményed a könyvtári könyvekről?

Imádom őket. Nagyon sok könyvet nem olvasnék, ha nem lenne bent könyvtárban. Azt mondjuk rossz látni, hogy némelyik példány milyen borzalmas állapotban van.

7. Mi a véleményed a használt könyv vásárlásáról?

Awesomebooks.com. 3 euroért kaphatók olyan könyvek is, amelyeket máshol 10+-ért lehetne kapni. És néha igazán jó minőségű könyvet küldenek. Szóval én támogatom - jobb, mintha az adott könyv a szeméttelepen végezné.

8. A várólistás könyveidet a többi könyveddel együtt tartod, esetleg külön?

Egyben van minden könyvem - tudom fejből, hogy miket nem olvastam még, és meg is találom őket a könyvespolcomon. Bár látom a hasznát, mert ha felhalmoznám az olvasatlan könyveimet, szerintem sírva fakadnék (100 db már megvan, sooo).

9. Mindegyik könyvedet tervezed elolvasni?

Van olyan könyvem, amelyet nem biztos, hogy el fogok olvasni. És ez elszomorít.

10. Mit csinálsz a könyvekkel, amiket szerinted nem fogsz elolvasni / nem élveztél?

Ott vannak a polcomon ők is. Bár néhányat arra használok, hogy kitámasszam az egyik könyvespolcomat. Shame on me, tudom.

11. Adományoztál már könyvet?

Nem. 

12. Voltál már vásárlás-stopon? 

Igen! 3 hónapos volt, viszont ez még azokból az időkből, mikor nem vágytam ennyire könyvvásárlásra, szóval könnyű volt betartani. Most viszont képtelen lennék betartani - 1-1 jó akció, ill. előrendelés miatt minden hónapban vásárlok könyvet. 

13. Úgy érzed, hogy túl sok könyvet vásárolsz?
Határozottan. És néha bűntudatom is van... viszont még mindig jobb, mintha valami drágább dolog iránt lenne
függőségem? Oké, ezzel csak én nyugtatom magam. Meg ezzel igyekszem leszerelni anyukámat is, mikor "már megint" könyvet veszek.

Talán, megpróbálom visszafogni magam jobban. Talán sikerül is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése