2017. január 11., szerda

Befejezett sorozataim, avagy sorozatfüggő életmódom legnagyobb sikerei III.

Helló Dearies!

Egy nagyon rég elkezdett bejegyzéssorozatot porolok le (Ide kattintva elolvashatjátok az előző részeket). Ez a rovat egyfajta megemlékezés a sorozatfüggő énem legnagyobb sikereiről - azaz, amikor végre valahára befejezek egy sorozatot. 
A legutóbbi bejegyzésben 2013 végéig jutottam, úgyhogy ezúttal a 2014-es évemet nézzük meg.


2014-ben 12 sorozatot fejeztem be, ami egész szép szám! Remélem, idén is sikerül minimum ennyinek a végére érni (jelenleg két sorozatzárót olvasok, az egész jó kezdet, ugye?).

Olvasás ideje: 2012. október 24. → 2014. január 5.
Kedvenc rész: A gyöngyháború (#1)
Értékelés: 5/5

A sorozat, amelyet bár nagyon szerettem, soha többé nem leszek képes újraolvasni. Az utolsó kötet ugyanis olyan hatással volt rám, hogy inkább nem szeretném újra a kezembe venni. 
Ugyanakkor igazán rajongtam a sorozatért, különösen a karakterekért. Izgalmas, pörgős, fergeteges élmény volt! És Cassius örökre az egyik kedvenc szereplőm marad.

Olvasás ideje: 2011. augusztus 15. → 2014. január 8.
Kedvenc rész: Don't Judge a Girl By Her Cover (#3)
Értékelés: 5/5

A könyvsorozat, amely garantálta, hogy Ally Carter minden további művét elolvasom. Egyszerűen zseniális volt a sorozat! Az első két részt is nagyon szerettem, a harmadik azonban egyfajta fordulópont volt a sorozat életében - kissé komolyabb lett. Ettől függetlenül megőrizte azt a humoros voltát, amiért először belezúgtam.
Illetve itt már aktívabb szerepet játszott Zach, akit különösen imádtam. Ally Carter ért az imádnivaló fiúkarakterek gyártásához.

Olvasás ideje: 2012. július 7. → 2014. március 16.
Kedvenc rész: Az angyal (#1)
Értékelés: 4,1/5

A vegyes érzések hada sorozatom. Az első részt imádtam, nagyszerű kezdet volt, A herceg azonban kiverte nálam a biztosítékot. A mai napig a legalacsonyabbra értékelt Cassandra Clare kötetem. A hercegnő szerencsére már ismét helyet talált a szívemben, és végül pozitív élményként zártam a sorozatot. És igen, valószínűleg én vagyok az egyetlen, akit Will Herondale nem csavart az ujjai köré. Jem viszont már egy teljesen már tészta...

Olvasás ideje: 2013. december 8. → 2014. március 31.
Kedvenc rész: Into the Still Blue (#3)
Értékelés: 4,2/5

Az első rész annyira frusztráló volt, az ibolyaillatról pedig már örökre az a kötet jut eszembe. Viszont a folytatásokkal egyre jobbá vált a sorozat, a harmadik rész pedig telitalálat volt. A szereplők közel nőttek a szívemhez, a cselekmény is izgalmasabb lett. 
Viszont meglep, hogy ilyen hamar ledaráltam a sorozatot, azt hittem, tovább tartott.

35. Rick Riordan: Percy Jackson és az Olimposziak (5 részes)
Olvasás ideje: 2014. február 1. → 2014. április 11.
Kedvenc rész: MIND! Vagyis... mind. 
Értékelés: 5*/5

Nagyon későn jutottam el ehhez a sorozathoz, de ez nem jelentett akadályt, teljesen magával ragadott a világ, a történet, a karakterek, minden! Egyszerűen képtelen voltam lerakni, folyton a könyvtárba jártam, hogy kihozzam a következő részt. Egyedül azért tartott két hónapig a sorozat befejezése, mert néha nem volt bent az adott rész. És hadd mondjam meg, én nem szoktam így ledarálni sorozatokat - akkor azonban nem volt menekvés (még jó, hogy szorgalmi időszak kezdetén álltam neki, így semmi nem állt az utunkba).

36. Cassandra Clare: Végzet ereklyéi (6 részes)
Olvasás ideje: 2010 → 2014. május 31.
Kedvenc rész: Üvegváros (#3)
Értékelés: 4,75/5

A Twilight saga után a Végzet ereklyéi volt az a sorozat, amely igazán elmélyítette a paranormális YA iránti szeretetemet. Teljesen ráfüggtem a sorozatra, pedig elég szkeptikus voltam a borító láttán (moly előtti idők, jaj :)).
A sorozatból leginkább az eredeti trilógia tetszett, a másik három részt inkább felejteném néha. Szerencsére az írónő legújabb könyve, Az Éjfélkisasszony ismét garantálta, hogy visszatérjek a fandomba. 

37. Madelene L'Engle: Időcsavar (3 részes)
Olvasás ideje: ??? (2002-2003 körül) → 2014. auguszts 21.
Kedvenc rész: Időcsavar (#1)
Értékelés: 4,8/5

Nagyjából 12-3 éves koromban kezdtem el az Időcsavar sorozatot, s az új részek megjelenésekor azonnal beszereztem a könyvet. Aztán a Csillagvágtát (amit amúgy a Harry Potter 5-tel egyszerre kaptam karácsonyra) nem kezdtem el, és egyszerűen csak kallódott egészen 2014-ig, mikor is életcélommá vált, hogy a már nagy régóta elkezdett sorozataimat befejezzem.
Jelentem, ez sikerült, most már 2012-nél előbb elkezdett futó sorozatom szerintem nincs is. 
Na de! Az Időcsavart anno imádtam, mikor pedig újraolvastam (ez elég szükséges volt ennyi év távlatából), csak még értékesebbnek találtam. Olyan gondolatokat fogalmazott meg az írónő, amit a kicsi énem nem értett még meg, akkor azonban teljesen megdöbbentett. Fantasztikus és különleges sorozat, ami mindig különösen helyet foglal majd el a szívemben.

Olvasás ideje: 2012. augusztus 21. → 2014. augusztus 29.
Kedvenc rész: Mind.
Értékelés: 5*/5

Az egyik legalulértékeltebb sorozat, amihez szerencsém volt. Ez volt az egyik első sorozat a molyos érámban, amit megjelenéskor azonnal olvastam. 
Csak, hogy összefoglaljam pár szóban, miért olyan fantasztikus a sorozat: megbízhatatlan narrátor, amnézia, sci-fi, hatalmas fordulatok. És igen, ez az a fajta könyv, amiről nem lehet spoilermentesen beszélni, mert annyira erős a története. (Peter pedig egy cukorborsó, de inkább nem megyek bele jobban.)

Olvasás ideje: 2012. szeptember 19. → 2014. október 3.
Kedvenc rész: What's Left of Me (#1)
Értékelés: 4,7/5

Te jó ég, hogy mennyire imádtam ennek a sorozatnak az első részét! Nagyon komoly kérdéseket boncolgatott, a karakterekkel könnyedén szimpatizáltam, és egyszerűen az elevenembe vágott. 
Sajnos a folytatás már nem sikerült olyan jól, és bár azok is tetszettek, de egyik sem ért fel az első rész színvonalához. Szerencsére nem függővéges az első kötet, úgyhogy ha esetleg szeretnétek valami különlegességet olvasni, nagyon ajánlom!

40. Marianne de Pierres: Night Creatures (3 részes)
Olvasás ideje: 2014. október 17. → 2014. október 30.
Kedvenc rész: Burn Bright (#1)
Értékelés: 3,5/5

Ezt a sorozatot is ledaráltam, de ez inkább a részek hosszúsága miatt történt, semmint a rajongásom miatt. Mármint az első részt valóban imádtam - igazán különleges volt. Aztán fogalmam sincs, mi történt, de borzalmas élménnyé változott az egész. 
Emlékszem, akartam rajongós posztot írni, de mire eljutottam volna odáig, elolvastam a második részt, és minden pozitív érzésem odalett. Pedig elég egyedi történettel indít, csak aztán elfogy. 

41. Darren Shan: Darren Shan regényes története (12 részes)
Olvasás ideje: 2012. február 13. → 2014. november 13.
Kedvenc rész: Rémségek cirkusza (#1)
Értékelés: 4,7/5

Szintén egy olyan sorozat, amit viszonylag későn kezdtem el olvasni, viszont egyáltalán nem bánom ezt sem. Habár voltak gyengébb kötetek, és akadtak olyan események, amelyek miatt kivágtam volna a könyvet az ablakon (hiába tudtam, hogy megtörténik), a sorozat fenomenális élmény volt. 
Azért maradtak bennem negatív érzetek, mert az utolsó kötet rosszul sikerült, pedig a 11. részt például nagyon szerettem. De az... egek. Mindenesetre egy hatalmas utazás volt ez a sorozat, örülök, hogy adtam neki egy esélyt.

42. Alyson Noel: Halhatatlanok (6 részes)
Olvasás ideje: 2009 → 2014. december 25.
Kedvenc rész: Evermore - Mindörökké (#1)
Értékelés: 2,9/5

A sorozat, ami 5 csillaggal kezdett, és 1 csillaggal záródott. Anno a KMK úgy reklámozta ezt a könyvet és az Evernightot, mint Twilight-pótlékot, úgyhogy egyből meg is vettem, el is olvastam, és még tetszett is!
A folytatásai már nem jártak ennyire jól - az 5. részre tudtam adni 3,5*-ot, azon túl viszont 1-2*-nál nem jutottak feljebb. Igazi mazochista élmény lett az egykor annyira szeretett sorozatomból.

Nos, ez a tizenkét sorozat volt, amelyet 2014-ben fejeztem be. Némelyiknél azt hittem, hogy most értem a végére, úgyhogy igencsak meglepett, hogy közel 3 éve volt az. Ebben az évben elég sok sorozatot maratonoztam, amely szokásomat azóta elhagytam (de próbálkozom visszatérni idén hozzá). 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése