2018. december 26., szerda

Mókuska (13) Könyves beszerzéseim 2018 második felében

Helló Dearies!

Karácsony második napjára az idei könyves beszerzéseim második felvonását hozom. Ha érdekel titeket, miket kaptam/vettem január és június között, IDE kattintva megleshetitek azt is.





A második félév jelentős változásokat eredményezett a könyves beszerzéseimet tekintve. Könyvhét után elhatároztam, hogy visszaveszek a vásárlásból, és sokkal tudatosabban válogatom ki, miket is veszek meg.
Emellett ebben az időszakban csak a saját könyveimet olvastam (megtagadtam magamtól a könyvtár szépségeit), aminek eredményeként megugrott a saját könyvek olvasottsága is. 
De nézzük, hogy sikerült a második félév, s milyen szépségekkel gazdagodtam!

2018. július
Beszerzések: 5
Olvasott: 5

Júliusban érkezett hozzám egy Könyvmolyképzős csomag, amiben a blogturnés könyvem és három egyéni recenziós példány rejtőzött. Mindegyiket még júliusban elolvastam, ugyanis pont nyaralás előtt érkeztek meg, így el tudtam vinni őket magammal.

Az utolsó beszerzés Margaret Atwood: Guvat és Gazella, amit 800Ft-ért dobálták az ember után a Zsoliban. Így anyukám megvette nekem, mivel én annyira szenvedtem a.... 40 könyvet vehetek, de Margaret Atwood dilemmámmal. A könyvet szintén olvastam, és imádtam, úgyhogy örülök, hogy megkaptam!

2018. augusztus
Beszerzések: 7 (6)
Olvasott: 5 (+1 DNF)

Négy forrásból származtak könyveim augusztusban, és itt is egész jó olvasási arányom van!

Megérkezett a Maxim kiadótól a blogturnés könyvem, amiről már korábban írtam is. Leadtam egy előrendelést is az Agave kiadónál, N. K. Jemisin és Philip K. Dick "új" regényeire. A Megkövült égboltot még nem olvastam, hiszen a második résznél tartok csak, de januárban! Jones kezében a világot viszont amint megkaptam, el is olvastam, és imádtam!

Megérkezett Bookdepository-ról is a rendelésem, Paul Tremblay könyve, amit elolvastam, de sajnálom a rá szánt időt. Egyik legnagyobb csalódásom volt idén.

Ezen kívül az Antikvárium honlapjáról rendeltem két Nevil Shute könyvet és Truman Capote klasszikusát. Ez utóbbit hagytam félbe és passzoltam el. Nevil Shute-tól Az utolsó partot még június környékén olvastam, és top10 kedvenc, az Örökségre pedig szeptemberben kerítettem sort (kicsit kisebb sikerrel).

2018. szeptember
Beszerzések: 2
Olvasott: 2

Szeptember igen nyugis hónap volt, két könyvvel lettem gazdagabb az Agave könyvek jóvoltából. Mind a két regényt olvastam már, és imádtam is őket.

Úgy nagyjából idáig egészen látszik, hogy mennyire sikerült betartanom a fogadalmamat, hogy jobban figyelek a saját könyveim olvasásaira! Ez a következő hónapokban kicsit visszaesett, de ennek megvan az oka is.

2018. október
Beszerzések: 9
Olvasott: 5 (+1 aktuális olvasmány)

Októberben nem véletlenül ugrott meg ennyire a könyveim száma, ugyanis ebben a hónapban ünneplem a szülinapom, és az itteni könyvek közül hármat ekkor kaptam ajándékba (Ray Bradbury: A villamos testet énekelem, Dan Simmons: Hyperion és Kim Stanley Robinson: 2312). Bármennyire szerettem volna, csupán Bradbury kötetére tudtam sort keríteni idén, viszont jövőre szeretném a másik két kötetet is elolvasni. Főleg a Hyperiont, aminél úgy örültem, hogy újra kiadta az Agave könyvek.

Ha már Agave könyvek, tőlük is kaptam egy regényt, Kim Stanley Robinson: Vörös Hold kötetét, amit a következő napokban szeretnék befejezni.
A Libri könyvcsoporttól kaptam még egy csomagot, amiben a blogturnés Jessica Townsend: Nevermoor és az egyéni recenzió Hilary Mantel: Margaret Thatcher meggyilkolása és már történetek lapult.

Hosszas várakozás után rendeltem meg a Mostly Void, Partially Stars könyvet is, amit szintén olvastam már. A Welcome to Night Vale a szívszerelmem, így csak idő kérdése volt ennek (és novemberben a folytatásának) a beszerzése.

Egy előrendelés is esett erre a hónapra. Ava Dellaira Hazatérés és Az év magyar science fiction és fantasynovellái 2018 kötetet a hónap végén érkezett meg, s a novelláskötetet novemberben már el is olvastam. Az idei év egyik nagy meglepetése volt.

2018. november
Beszerzések: 6
Olvasott: 3 (+1 aktuális olvasmány)

Novemberben a könyveim felét a Libri kiadócsoportnak köszönhetem. Tőlük kaptam Art Spiegelman: A teljes Maust (jövőre turné!), Stanislaw Lem: Az Úr hangja (ma kezdtem el, és eddig imádom) és Romsics Ignác kötetét.

Az Agave könyvektől is érkezett egy gyönyörű csomagom, amiben J. D. Barker: Az ötödik áldozat rejrőzött. A kötetet már olvastam is, és nagyszerű volt!
Emellett megvettem a Welcome to Night Vale script folytatását is, de még nem volt rá időm. Januárban viszont szeretném elolvasni, hogy kicsit visszatérjek ebbe a világba.

Novemberben vettem meg a legdrágább könyvemet is, Ursula K. Le Guin: The Books of Earthsea illusztrált kiadását. Keménykötéses, és tartalmazza a sorozat mind az öt kötetét és további novellákat is, így azt mondhatom, megérte. A röpke 1000+ oldalával azért fegyvernek is elmehetne, de hát...

2018. december
Beszerzések: 9
Olvasott: 1

A decemberi egyáltalán nem jó arány, viszont ennek egyszerű magyarázata van: a 9-ből 6 könyvet karácsonyra kaptam, így esélyem sem volt. Na de!

A hónapot két előrendeléssel indítottam. Naomi Novik: Ezüstfonás és Anthony Ryan: A hamu birodalma regények voltak az utolsók, amiket én vehettem, hiszen velük elértem a 40 saját vásárlást. Amúgy mindkettőt januárban szeretném elolvasni.

Karácsonyt Nancyke ajándékával indítottam, ami nem volt már, mint Ursula K. Le Guin: Orsinia kötete. Még év elején olvastam négy novellát, ami ebben a világban játszódik, és nagyon megszerettem őket. Így annyira örülök, hogy Nancy ezt a könyvet választotta nekem!

A többi könyvet édesanyámtól kaptam, és köpni-nyelni nem tudtam, mikor megláttam, mennyit is vett nekem! A 3 Agave kiadós könyvről persze tudtam, mert én választottam őket ki a book24-es akció keretében, mikor rendelt, viszont arra nem számítottam, hogy Brian McClellan A birodalom bűnet ÉS Ursula K. Le Guin Megtalált és elveszett 1-2. kötetét is megkapom! Azt gondoltam, hogy legfeljebb McClellan regényét találom a karácsonyfa alatt, erre ott voltak Ursula könyvei is! Annyira hálás vagyok, hogy ennyire sokat adott. ♥

Most, hogy elértem a lista végére, jöjjön egy kis összegzés.
2018-ban 98 könyvvel lettem gazdagabb, amelynek 60%-át sikerült elolvasnom (ez 1-2%-kal feljebb fog menni, ahogy befejezem Lem és Robinson könyvét).
Úgy látom, a második félévben sikerült tudatosabban könyveket vásárolnom, és csak azokat vettem meg, amelyeket utána azonnal el is olvastam (vagy fogok a közeljövőben).

Idén is nagyon sok könyvvel gazdagítottak a kiadók, amiért rengeteg köszönettel tartozom nekik!

Jövőre szeretném megőrizni az idén felvett új szokásomat, de erről bővebben majd egy másik posztban írok. Addig is, jó pihenést Dearies, és remélem, nektek is csodálatosan teltek az ünnepek!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése