2016. február 26., péntek

Hétvégi Olvasónapló (59) Színezd újra, színezd újra...

Péntek van, csodálatosan süt a Nap, én pedig örvendezek. 
A jó idővel együtt az olvasási kedvem is visszatért, ráadásul annyira szerencsés vagyok, hogy csupa kedvenccé avatott könyvet olvastam.





De előtte egy kicsit a hét könyves eseményeiből. Az elmúlt pár napban 3 könyvet szereztem be - ebből az egyik Catherynne M. Valente: The Girl Who Soared Over Fairyland, and Cut the Moon in Two keménykötéses változata, amit még diplomaosztóra kaptam ajándékba. Íííí - kicsit másabb, mint a magyar kiadás, de majdnem egy magasak, úgyhogy elfér mellettük. Lassanként összegyűjtöm ezt a sorozatot angolul... amint fent lesznek a használt könyves oldalon a további részek. :)

A másik két szerzemény tegnap érkezett, és FB-re tettem is ki róluk képet. 


Ne tudjátok meg, mennyire örültem! A Kincses óceán az első színező könyvem (mármint vettem mostanában kettőt, de azok a klasszikus verziók :D ), és gyakorlatilag el is töltöttem a tegnapi napomat azzal, hogy színeztem. 


Mint láthatjátok, sehol sem tartok, pedig tényleg sokat szórakoztam vele. De olyan jó kikapcsolódást nyújt, és teljesen bele lehet feledkezni. 

De térjünk rá a tényleges olvasásokra is. A héten két könyvet fejeztem be - az egyiket most éjfél után negyed órával - nem tehetek róla, képtelen voltam lerakni.



George Orwell: 1984 2016. február 17. → 2016. február 24.
A hét nagy részében ezt a könyvet olvastam. De úgy képzeljétek el, hogy mentem a lakáson belül, és közben is olvastam. Egyszerűen nem bírtam lerakni, és csak egyéb kötelezettségeim szólítottak el mellőle. Nagyon imádtam, egy kiemelkedő mű, ami joggal vált klasszikussá.
El sem hiszem, hogy egészen idáig nem olvastam - bár lehet jobb is, mert most már teljes egészében tudom értékelni(?) Nem tudom, de végre eljött az ideje, és örülök, hogy elolvastam.

Brian McClellan: Karmazsin hadjárat 2016. január 13. → 2016. február 26. 
Ég a képem, hogy ilyen sokáig halogattam ennek a könyvnek az elolvasását! Tegnapelőtt a fele volt még hátra, és ma 0:15-kor végeztem vele. Ez mit árul el a könyvről? Rólam azt, hogy sügér vagyok, amiért félreraktam ilyen sokáig.
Te jóságos ég! Annyira rajongok ezért a sorozatáért, és ez a kötet csak még inkább fokozta a szeretetemet. Folyamatosan történik valami, a karakterek rengeteg mindenen mennek keresztül, amely hatással van rájuk. Egyszerűen imádtam, imádtam, imádtam! Erről a könyvről tervezek hosszabban is írni (talán már ma?), de valami ilyesmi értékelésre számítsatok, mert még mindig nem tudok teljesen koherensen fogalmazni, amikor eszembe jut ez a kötet. Olyan fantasztikus volt!

A listámról egy könyvvel még haladtam a hét folyamán:


Alexandra Bracken: Passenger 2016. január 10. →
A 300. oldalon tartok kereken, ami 61%-ot takar. Jhaj... Imádom az írónőt. Imádom az írásmódját, ami még mindig gyönyörű. Viszont a kezdeti lelkesedésem elmúlt, és egyszerűen csak... unatkozom olvasás közben. Ami kb. az egyik legrosszabb dolog a világon, és múltkor ennek az olvasása okozta az általános olvasási kedvtelenségemet. De most ismét lelkes vagyok, és elolvasok mindent!

Jelenleg 3 könyvet olvasok aktívan (Passenger, Kádár hitele és Possession), és még 2 drágaság van passzívan a listámon:


 

Gyakorlatilag ők a terveim jövő hétre - aztán remélhetőleg, lassan nekiállhatok másokat is tervezni. :)

Nektek pedig jó időben és olvasásban gazdag hétvégét!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése