2017. május 25., csütörtök

Könyvek, amiket (valószínűleg) sosem olvasok majd

Ariel csatornáján láttam a videót, amelyben azokról a könyvekről beszél, amelyeket valószínűleg sosem fog majd elolvasni.
Mivel nekem is van jóóóóó pár ilyen könyvem, vágjunk is bele. 





1. Egy nagyon hype-olt könyv, ami egyszerűen nem érdekel.

Gyakorlatilag az összes népszerű NA-t idetehetném, de inkább olyan műfajból választok, amit olvasok is. Idén jelent meg Angie Thomas: The Hate U Give könyve (magyarul Könyvhétre várható), és már megjelenése előtt elindult a hype hozzá. 
Nagyszerű lesz, kötelező olvasmány, mondom KÖTELEZŐ! MIÉRT NEM OLVASTAD MÉG? 
Míg egyetértek azzal, hogy ez egy fontos olvasmány - főleg olyan országokban, ahol jelentős faji diszkrimináció jellemző -, ez a kissé túlzásba vitt reklámozás teljesen elvette a kedvem az olvasástól. 
Aztán lehet, hogy könyvtárból egy nap kikölcsönzöm, de nem mostanában...

2. Egy sorozat, amit nem kezdesz el/fejezel be.

Ebből szintén elég sok van, de az első gondolatommal megyek, hiszen úgyis az a legnépszerűbb a listámból. Sarah J. Maas Üvegtrón könyvét kedveltem (4,5*-ot kapott tőlem molyon), de ahogy telt az idő, és nem kezdtem bele a folytatásba, rá kellett jönnöm, hogy ez már nem érdekel. Ráadásul, amit megtudtam a sorozat alakulásáról, úgy érzem, jó döntést hoztam.
Viszont az a gond, hogy kezdek hasonlóan érezni az ACOTAR sorozattal kapcsolatban is. Tetszett az első rész, de annyira nem mozgat meg, hogy olvassam a második kötetet. 
Pedig azt mindenki imádja.

3. Egy klasszikus, ami nem érdekel.

Hehe. Ezzel kicsit le is buktattam magam, hiszen Jókai Mór: Az arany ember könyve kötelező volt 11-ben. De addigra a magyar tanárom úgy elvette a kedvemet az olvasástól, hogy szinte semmit nem olvastam. Hú, de nem szerettem a magyar tanáromat, te jó ég... oké, lépjünk tovább.
Szóval, míg a legtöbb magyar klasszikussal úgy vagyok, hogy egy nap szeretném elolvasni (némelyiket újra), ez a könyv egyszerűen csak nem vonz. Inkább valami mást olvasok majd Jókaitól - van itthon még választék.

4. Egy műfaj, amit sosem olvasol.

Én azt mondanám, hogy ilyen műfaj nincs. Minden eszembe jutó műfajban olvastam legalább egy könyvet. Viszont alapvetően az erotikus regényeket nem szoktam olvasni - kivéve Abigail Roux: Cut & Run sorozatát, de hát Ty és Zane kalandjait olvasni kell. :) 

5. Egy könyv a könyvespolcodon, amit valószínűleg sosem fogsz elolvasni.

Én alapvetően bizakodó vagyok, hogy minden könyvemet elolvasom - illetve, amik nem érdekelnek, azokat folyamatosan szanálom.
Először újraolvasások jutottak eszembe, pl. hogy megvettem angolul a Twilightot, mert anno a 2-4.részt angolul szereztem be - az elsőt pedig magyarul -, és egységesíteni akartam a sorozatot. Csak azóta nem szeretném már újraolvasni annyira. Ugyanez a negyedik résszel, amit igazából csak azért vettem meg magyarul, hogy a magyar sorozatom is teljes legyen, illetve hogy anyukám is el tudja olvasni, viszont egyszer is elég volt számomra a Breaking Dawn. Bőven. 
Na de, a jelöltem Michael Grant: Köddé váltak. Akárhányszor nézek a könyvre, nem érzem a vágyat, hogy kiválasszam következő olvasmánynak. De közben érdekel is, csak nem annyira, hogy olvassam. Vannak fura dolgaim, tudom.

Ez lett volna a Könyvek, amiket (valószínűleg) sosem olvasok majd tag. A kihívottaim pedig Nancyke és Ryanito

7 megjegyzés:

  1. Ilyen bejegyzésen már én is gondolkodtam, csak ez olyan végzetesnek tűnik, meg olyan negatív téma, hogy szomorú leszek és nincs kedvem megcsinálni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a "valószínűleget" kiskapunak használom. Szóval simán lehet, hogy valamikor elolvasom őket (kivéve SJM). :D

      Törlés
    2. SJM nálam se játszik, nekem már az Üvegtrón sem volt akkora élmény, az Acotar meg egyszerűen hidegen hagy. Mint mostanában a legtöbb KMK könyv, lehet lassan kinövök belőlük :( :D

      Törlés
    3. SJM nálam átkerült a túlpromózott a szerzők közé. Ráadásul érdekes, hogy a későbbi kötetek elé vegyes értékeléseket kapnak - mindkét sorozatának legutóbbi kötete legalábbis... ami már most aggodalomra ad okot az ACOTAR-nál. Meg nála nem tetszik, hogy húzza még tovább a sorozatait.

      Törlés
    4. Igen, az nekem se, olyan húzzunk le még egy bőrt, hadd legyen jó sok pénzem hatást kelt nálam. Én a vegyes értékeléseket nem láttam, csak az überfangirl értékelésekkel találkoztam. Bár lehet azért, mert kerülöm az értékeléseket már egy ideje :D :D

      Törlés
  2. A The Hate U Give-vel totál ugyanígy vagyok, amikor a legutóbb néztem, még iszonyatosan fel is volt goodreadsen pontozva. Bevallom, itt a téma nem igazán az én világom.
    A többit meg... olvastam. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alapvetően én is úgy indultam, hogy érdektelenség miatt elsiklott felette a szemem. Aztán jött a DE EZ FONTOS! OLVASD! Majdhogynem rosszul éreztem már magam, hogy nem érdekel a könyv. Úgyhogy csupa negatív érzés kapcsolódik a könyvhöz már olvasás nélkül.

      Törlés