2016. május 1., vasárnap

Leltár (33) 2016. április

Ez pörgős hónap volt! 
Nagyon sok minden történt áprilisban, ami miatt úgy érzem, szinte elrepült az egész. 
Szerencsére az olvasásom nem tükrözi az elrepülést, ugyanis 9 könyvet olvastam el. De micsoda regényeket! Csak úgy röpködtek az öt csillagok, annyira mázlista voltam - és talán megtaláltam az idei év legjobb remekét is. :)



Mielőtt azonban megnéznénk, miket is olvastam pontosan, pillantsunk rá a fogadalomlistámra:

1. 85 db könyv elolvasása - 31/85
2. Sorozataim számát 50-re csökkenteni - 71/50
3. 18 sorozatfolytatás olvasása - 7/18
4. 30 db angol könyv elolvasása - 7,5/30
5. 50 db könyvről írok bejegyzést - 26/50
6. Saját könyvek olvasottságának arányát 70%-ra felviszem (jelenleg 59%) - 60%/70%
7. 5 könyv újraolvasása - 2/5
8. Goodreads-es to-read lista első 10 könyvének elolvasása - 1/10
9. TBR listám 350 alá csökkentése - 370/350
10. 172-nél kevesebb olvasatlan könyv a polcomon. - 178/172

Mivel a Könyvfesztivál miatt elég sok könyvet kaptam, és adtam is el, ideje volt már újraszámolnom az olvasatlanjaimat, és sokkolt, hogy 178 van - azt hittem, sokkal több. Mondjuk, ebből 15 szakirodalom, de azokat is beleszámoltam azért.
A másik örömöm, hogy a blogos bejegyzésekkel milyen jól állok - ebben a hónapban is hetet írtam, így már a fogadalmam több mint felét teljesítettem is. :) Tudom, nem annyira sok ez, mint máshol, de én bőven elégedett vagyok vele. Amúgy észrevettétek, hogy lassan sikerül egy rendszert kialakítanom, ahol pénteken van hétvégi olvasónapló, vasárnap pedig egy értékelés? (Ezen a héten azért nem volt egyik sem, mert 1-je pont vasárnapra esik). De igyekszem valami kis konzisztenciát belevinni a posztolásba.

Olvasott könyvek és bejegyzések

1. Michael J. Sullivan: Avempartha – Az elfek tornya 2016. március 29. → 2016. április 2.
2. M. R. Carey: Kiéhezettek 2016. március 28. → 2016. április 4.
3. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan – Maureen Johnson – Robin Wasserman: Tales from the Shadowhunter Academy 2016. április 5. → 2016. április 10.
4. Robert Jackson Bennett: Lépcsők városa 2016. március 18. → 2016. április 14.
5. Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi 2016. április 14. → 2016. április 16.
6. Naomi Novik: Rengeteg 2016. április 10. → 2016. április 18.
7. David Levithan: Egy újabb nap 2016. április 2. → 2016. április 19.
8. Amy Kathleen Ryan: Szikra 2016. április 23.→ 2016. április 24.
9. Holden Rose: A kutyaházas eset 2016. április 29. → 2016. április 29.

Pótlás
1. Ally Carter: See How They Run

Ebben a hónapban csak egy maradásom lett - David Levithan: Egy újabb nap regénye -, amiről majd május 23-án érkezem az értékeléssel. Holden Rose és Cassandra Clare könyveiről azért nem szeretnék írni, mert mindkettő novella (még ha az egyik gyűjtemény is), és nem tudnék egy teljes értékelést írni róluk.

Aktuális olvasmányok




Brian McClellan: Őszi köztársaság 2016. április 7. →
Haladás: 45 oldal
Sajnos szegény könyvvel a hónap eleje óta nem igazán haladtam, pedig nagyon kíváncsi vagyok, miként ér véget a sorozat. Most épp egy Nilás résznél tartottam, és rájöttem, hogy még mindig nem bírom a nőt. Annyira utálom, hogy ekkora szerepet kapott, olyan jól ellenék nélküle is.

Anthony Ryan: A várúr 2016. április 18. →
Haladás: 173 oldal
Nem emlékeztem semmire gyakorlatilag ebből a könyvből, úgyhogy ismét elővettem. Még mindig nagyon tetszik, és kíváncsi vagyok, mi lesz (még ha egy részét tudom is :)).

Kiera Cass: The One - Az igazi 2016. április 25. →
Haladás: 87 oldal
Eredetileg ezzel a könyvvel ki is végezném a sorozatot, de hé, van még két rész csak úgy... pedig jó lenne letudni. Ebben a regényben is vannak egetverő idiótaságok, és America érzéseit abszolút nem tudom hova rakni - leginkább, mert igencsak kidolgozatlan ez a  - nos, legfontosabb - aspektusa a könyvnek. Ettől függetlenül elég addiktív, úgyhogy gyorsan lehet vele haladni.

Maggie Stiefvater: The Raven King 2016. április 26. →
Haladás: 275 oldal
Eljutottam Az Egyik Legfontosabb Részig, és azóta nem haladtam, pedig már csak nagyjából 160 oldal maradt hátra. Nem tudom, nem állok készen arra, hogy befejezzem a könyvet, vagy mi van velem? Pedig olyan kíváncsi vagyok, hogy mi fog történni a szereplőkkel - de félek is... jaj, Dearies, úgy félek, hogy valami óriási baj lesz!

Tervek

Nagyon sokat gondolkodtam azon, mit is olvashatnék májusban. Mivel elég hosszú regényeket olvasok, ezért nem akarok túl sokat várólistára tenni, mert úgysem olvasom el őket.



További jelöltek
Az itt szereplő könyvek "talán" jelleggel vannak itt - nem tudom, hogy sor kerül-e rájuk, de az majdnem biztos, hogy közülük fogok válogatni, ha úgy adódik.





Igazából fogalmam sincs, mit szeretnék olvasni - mármint annyi jelölt van, de ha mindet felvinném, annak nem lenne jó vége. Úgyhogy majd meglátjuk, milyen hangulatban leszek májusban. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése