2017. július 28., péntek

Hétvégi Olvasónapló (111) II. Nagy Nyári Read-a-Thon

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.





Szóval, ja. Ezen a héten nem lesz olyan hosszú a hétvégi olvasónapló, mint az elmúlt időszakban, mert alig töltöttem időt olvasással. Egyszerűen ahogy visszajöttünk, visszaálltam munka-módba. Nagyon sok tennivaló van itthon, illetve újra tanítok - szóval, elvagyok rendesen.
Emellett a blogolással szórakoztam. Nagyon igyekszem utolérni magam - eddig 4 könyvet már górcső alá vettem, így összesen 10 maradt hátra. Lassan, de biztosan haladok.

Ez a hét alapvetően eseménytelenül telt könyves szempontból. Oké, rendeltem könyveket. 5100Ft-ért 4-et, úgyhogy nem panaszkodom. 2 fantasyt, 1 sci-fit és 1 realistát, úgyhogy változatos lett a kínálat. És készüljetek fel, mert újra Cinda Williams Chimát fogok olvasni, ha minden igaz.
Ó, meg összeraktam az augusztusi TBR-t. Haha. Ha. Ha. 13 könyv van rajta + az aktuális olvasmányaim. Mi az? Szeretjük a kihívásokat...

Illetve gondolkodtam azon, hogy újrarendezem a könyvespolcomat ABC rendbe, de nem tudom, hogy ez jó ötlet-e tényleg. Egyrészt lenne egy rendszer valóban - de ez nem nézne ki olyan jól, nem?

A héten olvastam


Olvasást tekintve már nem hasítottam úgy. Egy könyvet fejeztem be összesen, de tekintve, hogy mennyi dolgom volt, nagyon örülök magamnak.


A Füst és csont leánya újraolvasás volt; másodszorra is igencsak tetszett. Bár tény, hogy most nem tudtam teljesen elvonatkoztatni attól, hogy előtte pár nappal fejeztem be az írónő legújabb regényét, és az már sokkal érettebb írás. De attól függetlenül nagyon örülök, hogy újraolvastam, megérte - ráadásul folytathatom is majd a sorozatot. *-*

Aktuális olvasmányok



      

Brandon Sanderson: The Final Empire
Haladás: 175. oldal

A múlt héten még nem voltam túl lelkes, viszont mostanra már magával ragadott a regény. Annyira örülök, hogy nem maradok ki a jóból - s alig várom, hogy még több figyelmet fordíthassak erre. Imádom, hogy ennyire összetett a világ, hogy ilyen részletesen felépítette Sanderson.
Olyan jó!

Karin Tidbeck: Amatka
Haladás: 52. oldal

Itt kicsit több gondom van. A világ millió kérdést felvetett belőlem, de egyre jobban érdekel, hogy megértsem a működését. Ez az egyetlen ok, hogy folytatom, mert a történet és a szereplők elég felejtős kategóriák egyelőre. Remélem azért, hogy ezen a szálon is lesz valami előrelépés, különben nem lesz valami nagy élmény.

Cassandra Clare: Éjfél kisasszony
Haladás: 307. oldal

Egy kis újrázás is belefér ebbe a hétbe. Nagyon-nagyon szeretem Cassandra Clare könyveit, és bár a CoHF kissé csalódás volt, azóta ismét sikerült magával ragadnia. Szerintem ez az egyik legjobban sikerült árnyvadász regénye, és annyira jó újraolvasni - meg felkészülök a következő részre is.

Tervek


Jövő héten elég izgalmas hetünk lesz, ugyanis Nancy barátnémmal közösen megrendezzük a II. Nagy Nyári Read-a-thont! Erről bővebben Nancynél olvashattok, aki mindent összefoglalt. Én egyelőre azon bizakodom, hogy valami brutális olvasási vágy ér el, és millió könyvet befejezek a héten.
Azonban cseles voltam, mert van 1 regény, ami mindegyik pontra megfelelő:


De hogy mik is ezek a pontok?

1. Olvass el egy regényt, amelynek a borítóján található kék szín - a tenger jegyében.

2. Olvass el egy regényt, ami nyáron játszódik vagy szerepel benne nyaralás!

3. Olvass el egy sorozatfolytatást!

4. Olvasd el egyet a szervezők kedvencei közül!
Nancy:
Janet E.-Lee G. - A nagy zsákmány ( vagy az épp aktuális rész a sorozatból)
Rain Arlender:Y 1-2
Ruta Sepetys: Salt to the Sea (Tengerbe veszett könnyek)

Abstractelf:  
Maggie Stiefvater: The Raven Boys sorozat bármelyik része
Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
Catherynne M. Valente: Tündérföld sorozatának bármelyik része

5. Olvass el egy 2013 előtt megjelent regényt!

+1. Olvass el egy szabadon választott regényt!

Viszont nem csupán ezt az egyetlen könyvet szeretném elolvasni a hét folyamán. Oké, elsősorban az aktuális olvasmányaimmal fogok nevezni az egyes pontokra. Pl. a Final Empire jó a 2013 előtti megjelenéshez, az Éjfél kisasszony pedig a kék borítóhoz (persze, ha nem végzek vele korábban).
Sorozatfolytatáshoz pedig egy nagy kedvencem folytatását pécéztem ki:


Chris Colfer könyvei viszonylag gyorsan haladósak, mert annyira magukkal tudnak varázsolni! Egy ilyen read-a-thonhoz pedig pontosan erre is van szükség.

Végezetül a kitűzött kihívásaim múlt hétről... 50%-os arányban teljesítettem a dolgot - elkezdtem egy tervezett könyvemet, illetve haladtam egy aktuális olvasmányommal. Jövő hét a read-a-thon hete, így külön célokat nem tűzök most ki.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése