2014. augusztus 24., vasárnap

Lazy Sunday - Lauren Oliver és a Pánik

Helló Dearies! 

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de személy szerint nagyon várom Lauren Oliver: Pánik könyvének magyar megjelenését. Imádtam az írónő Delírium sorozatát is, és bár elég vegyes értékeléseket kapott külföldön a könyv, nagyon szeretném olvasni.

Éppen ezért a mostani lazy rovatban egy kis Pánikra vonatkozó Q&A-t olvashattok az írónővel. :)



1. Honnan jött az ötlet a Pánikhoz?

A cselekményszál tervezésénél részben olyan realityk és sorozatok inspiráltak, mint a Survivor. A tényleges ötlet azonban egy meséből ered: Grimm testvérek - A félelemkereső. Ez egy humoros mese egy fiúról, aki gyakorlatilag túlságosan buta, hogy félelmet érezzen, és így nagyon népszerűvé válik, és még a hercegnő kezét is elnyeri, mikor sikeresen eltölt három éjszakát egyedül egy kísértet-járta házban. A mese azonban elgondolkodtatott a félelemről, és, hogy miért képesek egyes emberek szembenézni a félelmeikkel, míg mások próbálják minimalizálni az olyan helyzeteket, amelyek félelmet váltanak ki belőlük. A félelem-kihívások ötlete abból a meséből eredt.

2. Tartalmaz a Pánik valamilyen specifikus morális tanulságot / üzenetet?

Úgy gondolom, hogy a legtöbb könyvemnek van egy közös üzenete. Arra jöttem rá, hogy mindegyik YA könyvemben olyan karakterek vannak, akiket a regény elején a félelem motivál. Sam a Mielőtt elmegyek-ből fél, hogy elveszti a társadalmi státuszát; Lena a Delirium sorozatból attól retteg, hogy olyat tesz, ami a társadalom és a családja rosszallását váltja ki. Heather pedig attól retteg, hogy egy senki, és olyanná válik majd mint az anyja. Így azt gondolom mindegyik könyvem üzenete, hogy nem lehet rendes életet élni, ha a félelem vezet; és meg kell tanulnod, hogy ne kerüld a félelmet, hanem nézz szembe vele, és lépj rajta túl.


3. Nagyon érdekesnek találtam, hogy a Pánikban Nat egyféle OCD-ben szenved. Miért éppen ezt választottad ?

Azért ezt választottam, mert meg akartam mutatni, hogy szerintem mindenkinek megvannak a maga démonai. Emellett Natnek ez egyféle karakterépítésként is szolgált, ami segíthet megérteni, miért is játszott. Alapvetően a pénzért játszik, hogy elhagyhassa LA-t, de úgy éreztem, hogy kell lennie valami másnak is, amitől menekül; félelmeknek, amik az ő esetében az kontroll fenntartásának szükségében mutatkoznak meg.

2 megjegyzés:

  1. Engem is nagyon érdekel a könyv, köszi a fordítást, nagyon szeretek ilyeneket olvasni :)

    VálaszTörlés