2017. szeptember 20., szerda

Könyvtárban jártam (11) és könyvtáras tag

A könyvtárban jártam (rovat) az alábbi okból készül:
Mert bár van elég olvasnivalóm, nekem még többre van szükségem. Más néven - függőség. A legjobb fajtából.





A mai könyvtárban jártam rész különleges lesz, ugyanis úgy döntöttem, hogy ha már sikerült megint 40 percet eltöltenem a könyvtárban, és csak kevés könyvet hoztam ki (mert 4 még van itthon, de shh), ezért összekötöm ezt a részt a könyvtáras taggel, amire Réta hívott ki.
Mielőtt azonban megválaszolnám a kérdéseket, nézzük meg, mik csábítottak el ezúttal.

Egy fő célom volt, mikor betértem a könyvtárba - mégpedig, hogy szerezzek valami horror/thriller könyvet októberre.
Ez nem igazán jött össze. Persze egyáltalán nem bánkódom!

Miután végignéztem a krimi/horror regényeket (egy helyen tartják őket, ami nem igazán segített, mivel nem vagyok otthon a műfajban), elindultam a kedvenc részlegem, a sci-fi/fantasy felé. 
Rengeteg könyv bent volt most, ezek közt nagyon sok YA is, úgyhogy szerintem még inkább visszafogom a vásárlást ebben a kategóriában.
Először Aldous Huxley: Szép új világ regényére bukkantam rá. Régebben ajánlotta nekem egy volt barátom, most pedig, hogy bent volt, hoztam is magammal. Ééés ezzel egy újabb kötelezőt is letudok!

A következő áldozat Dan Simmons: Ílion regénye lett, amelyet az egyik molyos figyeltem, Gesztenye63 dicsért. Az írótól már egy ideje tervezek olvasni, így az Ílion jó kezdet lesz. Ugyanakkor látok egy kis lehetőséget arra, hogy most olvasatlanul viszem vissza a könyvtárba (Géplélek volt az utolsó, amivel ez történt) - de ha nem is most, egyszer elolvasom ezt a regényt. Azért jobb lenne most. :)

Aztán csak sétálgattam a polcok közt, kerestem valami olvasnivalót még magamnak - majd elsétáltam ismét a sikerkönyvek polc előtt (vagy nem tudom, milyen polc ez, a bejáratnál van). És ott... a legalsó polcon egyből kiszúrtam Donnie Eichar: Halálhegy könyvét. Ez az a könyv, amit megjelenése óta olvasni akarok, mert érdekel ez a rejtély, csak nem tudtam igazolni magamban a vásárlást. És akkor egyszer csak ott van az orrom előtt?! Ott állt egy néni, szerintem a frászt hoztam rá, olyan hirtelen hajoltam le érte. Jaj, Dearies! Ha csak ez lett volna bent, már akkor is megérte volna bemenni!

(A képen szereplő két orchideát ajándékba kaptam - el vagyok halmozva orchideákkal! *-*)

Könyvtáras tag


1. Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!

Könyvtárat mondom, több okból is.
a. Könyvtárban rengeteg könyv közül lehet választani - olyanokat is találhatsz, amelyeket könyvesboltban már nem.
b. Könyvtárban nem néznek furcsán, ha 40+ percet ott töltesz. Még akkor sem, ha végül nem kölcsönzöl ki semmit (szerintem csak legenda, hogy ilyen megtörténhet persze).
c. A beiratkozási díjon felül ingyen hozhatsz ki könyveket - akár 9-et is (nálunk ez a felső limit) -, ami jót tesz a léleknek! Mármint mind szeretünk könyveket gyűjtögetni, és ez pontosan ezt az illúziót kelti.
d. Alapból a tény, hogy a könyvtár általában nagyobb mint egy könyvesbolt, és az a rengeteg könyv!
e. Meg persze azt is jó látni, hogy mindenki, aki a könyvtárban keresgél, minimum 3 könyvet cipel.
f. A könyvtár hangulata valahogy meghittebb, családiasabb - nem figyelnek eladók sem, senki, egyszerűen csak elveszhetsz a sok-sok könyv között.
Ahh... imádom a könyvtárakat!

1.B Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?

Elly-t például Catherynne M. Valente: Tündérföld sorozatából. Az ő apja úgyis egy könyvtár, ráadásul mindig arra vágyott, hogy egy könyvtárban dolgozhasson. Szívesen teljesítem neki ezt a kérését. :)

2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?

Általában 3 hetente járok, néha gyakrabban is. Ha legalább 3 könyvet vissza tudok vinni, beugrom... szörnyű vagyok, tudom. :) A másik motiváló tényező a könyvek lejárati dátuma.
Jelenleg egy könyvtárat látogatok, a Takáts Gyula Megyei és Városi Könyvtárat.

2.B Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?

Ronannel elmennék könyvtárba, tuti egy csomó választottamat szarkasztikus kommenttel illetné, de az is biztos, hogy sokat nevetnék. Csak ki ne rúgjanak minket.

3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit?

Nagyon ritkán - bent felejtettem könyvjelzőket általában. Legutóbb mondjuk egy könyvtári jegyet találtam, de szerencsére még a könyvtárban, így rögtön le tudtam adni.

3.B Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?

Mindegyiket. Ez nem is kérdés. A könyvjelző pedig úgy nézne ki, hogy nem csupán a szereplő lenne rajta, hanem a kedvenc idézetem is tőle. Annyira jó lenne!

4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani?

Beszélgetni igen, bár elsősorban csak könyvtári dolgokról. Az egyik könyvtáros mondjuk a volt évfolyamtársam gimiből, vele azért picit több szót szoktunk váltani. Ő ajánlott már nekem könyvet.
A pécsi könyvtárosokkal szoktam anno beszélgetni - de ott is több időnek el kellett telnie.

4.B Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?

Robert Langdonnal, egyértelműen. Mindketten szeretjük a történelmet, és ő rengeteg újdonságot tudna tanítani nekem.

5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?

Szeretem ezt a könyvtárat is, de a két abszolút kedvenc könyvtáram Pécsen a Tudásközpont, ahol 4 emeletnyi könyv található, és remekül lehet ott tanulni vizsgákra; illetve ugyanitt a Várkonyi Nándor könyvtár, ami a töri tanszék melletti utcában van, és nagyon hangulatos. Ott nagyon szerettem leülni olvasni az egyik kényelmes fotelbe.

5.B Ki az a karakter, aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?

Nem jut eszembe ilyen.

6. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?
6.B Melyik az a könyv, aminek a legjobban örülnél, ha megtalálnád a könyvmegállóban?

Nincsen sajnos ilyen, nem is nagyon hallottam erről, így nem tudok nyilatkozni a kérdésben.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése