2017. december 29., péntek

Hétvégi Olvasónapló (131) Év végi hajrá!

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.






A mai hétvégi olvasónapló rendhagyó lesz - mégpedig azért, mert egy kihívásom olvasónaplója lesz. Tudjátok, hogy az volt a célom, hogy év végére lenullázzam az aktuális olvasmányaim számát. Nos, mostanra elkezdtem minden tervezett könyvet - illetve nem tervezett könyvbe is belevágtam. Mutatom, mi a harci helyzet a kihívás elején:


✩ Simon Tamás: Vérmacska (41. oldal)
✩ Charlie Jane Anders: Minden madár az égen (91. oldal)
✩ Ray Bradbury: Októberi vidék (15. oldal)
✩ Jonathan Strahan (szerk.): Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2017 (132. oldal)

Nos, a tervem az, hogy egy igen intenzív read-a-thon keretein belül minél inkább lenullázzam ezt a listát - a maradék könyvekkel pedig jelentős haladást érjek el!

2017.12.25. 2. nap

Mindjárt végzek Simon Tamás: Vérmacska negyedik olvasásával; most tartok a 240. oldalon. Már végeztem volna, de csak este jöttem haza... meg előfordulhat, hogy aludtam egyet... egy órácskát mondjuk, de maga volt a megváltás.
Nem is meséltem, milyen könyveket kaptam karácsonyra! Bár az egyiket láthatjátok a listámban.
- Ray Bradbury: Októberi vidék
- Neil Gaiman: Tükör és füst
- N. K. Jemisin: Az obeliszkkapu
(Meg megkaptam máshonnan Bödőcs Tibor: Addig se iszik könyvét, így most az duplán van meg.)

2017.12.26. 3. nap

Félbehagytam a Minden madár az égen-t. Az összképpel nem volt semmi gondom, de a részletek közül több is bosszantott. Így inkább félbehagytam, mert semmi értelme nem lett volna erőltetni az olvasást - van mit olvasnom így is.

Ennek örömére folytattam az Októberi vidéket, és jelen pillanatban a 100. oldalon tartok (4 novellát olvastam el idáig). Hatalmas a szerelem, a novellák mind kivételesek és elgondolkodtatók voltak, úgyhogy tökéletes karácsonyi ajándék volt! *-*

2017.12.27. 4. nap

Még nagyban délután van, de még csak most értem haza, és lesz időm olvasni. Az Október vidékben a 147. oldalon tartok, de az a tervem, hogy még ma befejezem a kötetet. Megjegyezném, IMÁDOM, és biztos helye lesz az év végi kedvencek közt.

2017.12.28. 5. nap

Sajnos nem jött össze a befejezés. Alapvetően gyakran elmegyek itthonról, mikor meg itthon vagyok mindent egyszerre csinálok kb. Persze a helyzeten nem segít, hogy Harry Potter fanficeket olvasok már megint...
De! Most épp a 211. oldalon tartok, ami azt jelenti, hogy nincs sok hátra. Meglátjuk, mi lesz ebből.

És el is érkeztünk a mai naphoz, visszatérhetünk a klasszikus formátumhoz!

A héten olvastam


      

 Andy Weir: Artemist még péntek este fejeztem be. Szerencsére az utolsó 100 oldal sokat dobott a könyvön, de így sem valószínű, hogy valaha újraolvasnám. Viszont viszonylag semleges érzelmekkel váltunk el egymástól, aminek örülök. 

Negyedik alkalommal olvastam Simon Tamás: Vérmacska könyvét, amiről feljebb írtam bővebben. Imádom Alfi és Szőri kalandjait, milliót nevettem rajta még mindig - és oké, már tudok lassan idézni belőle, de még mindig ugyanolyan hatásos, mint első alkalommal volt. 

Karácsonyra kaptam Ray Bradbury: Októberi vidék novelláskötetét, amibe ott helyben bele is kezdtem. Ez a második találkozásom Bradburyvel, de ezúttal még mélyebb nyomot hagyott bennem. Nehéz szavakat találnom, az viszont biztos, hogy ez a kötet felkerült a kedvencek listájára. 

Aktuális olvasmányok


   

 Jonathan Strahan: Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2017
Haladás: 142. oldal (+10 oldal)

Szegény novelláskötetet eléggé elhanyagoltam, pedig mindösszesen csak 3 napom van, hogy befejezzem. Viszont most olvastam az egyik legfantasztikusabb novellát, ami újabb lendületet adott a folytatáshoz (Alyssa Wong: Megfulladsz, hogyha itt maradsz). Egyből bekerült a Top10 legjobb novella közé!

Rick Riordan: Villámtolvaj
Haladás: 46. oldal (+46 oldal)

Itt az év vége, most már nem kezdek új könyvet...
Ja. 
Persze.
Tegnap éjszaka úgy elkapott a vágy, hogy újraolvassam a Percy Jackson és az olimposziak sorozatot! És hát ki vagyok én, hogy ellenálljak egy ilyen csábításnak? Úgyhogy most Percyzek nagyban. *-*

Tervek


Bevallom, sosem tudom, hogy mivel akarom kezdeni az újévet. Vannak jelöltjeim azért, így most csak őket tudom megmutatni. Bár korántsem biztos, hogy közülük kerül ki az év első olvasmánya.

   

Mindenképp valami mágikussal szeretném kezdeni az évet, úgyhogy két kedvenc szerzőm közül gondoltam kiválasztani az egyiket. Aztán lehet, hogy annyira beszippant megint Percy, hogy csak maratonozom tovább a sorozatot. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése