2017. december 26., kedd

Kihívásaim és fogadalmaim a 2018-as évre

Tavaly készítettem először bővebb tervezetet a következő évre. Mivel így egy helyre összegyűjthettem minden kicsi tervemet, úgy döntöttem, idén is megcsinálom a saját kis listámat.


A mostani bejegyzésben nem térek ki külön az idei teljesítésekre, arra majd egy külön blogbejegyzés jut.

1. Molyos kihívások


Jövő évre is meghirdettem a kihívásomat, amelynek célja, hogy 18 olyan sorozatot folytassak, amelynek 1. részét 2018. január 1-je előtt olvastam el. 
Az idei évben volt egy kis szigorítás - a kiválasztott könyveknek 180 oldal felettieknek kell lennie (így a kisregények egy jó része kiesik). 
Eddig minden évben sikerült teljesítenem a kihívást, remélem, ez a nyerő széria idén sem ér véget.


Ez a kihívás 5 hónapja indult, de 2016-tól fogad el teljesítéseket. Nem véletlenül! 5 év alatt ugyanis 100,000 oldalnyi fantasyt kell elolvasni a teljesítéshez. 
A polcomat ITT elérhetitek - jelenleg 105 könyv felel meg a kihíváshoz, ami 41,000+ oldalt jelent. A saját listámat 2016. március 6-tól indítottam, így 2021. március 6-ig van időm elérni a 100,000 oldalt. 
Az idei évre a célom a 60,000 oldal elérése lesz.

2. Nancy-s kihívások

Mert drága barátnémmal már hagyomány, hogy közös minikihívásokat gyártunk.

a. Egy régi, egy új

Tavaly nem nagyon írtam erről a kihívásra, ettől függetlenül azonban minden hónapban törekedtem arra, hogy egy új megjelenést és egy 2014 vagy azelőtti megjelenést is olvassak.
Ezt a jó kis szokásunkat a 2018-as évre is magunkkal visszük, bár egy újabb szabálymódosítással.
- Amíg nem jelenik meg az első 2018-as megjelenés, amit olvashatunk, az "új" könyv lehet 2017-es megjelenés is. Utána azonban tényleg 2018-as megjelenés érvényes csak.
Régi könyvként viszont meghagytok a 2014-et, ami így egy picit nagyobb kihívást fog jelenteni - egy kis extra izgalom. :)
Illetve megmarad a 2 passzolási lehetőség is - utána azonban! Bár az eddigiekből kiindulva kétlem, hogy szükség lenne rá. 

b. A kiválasztott

Ismételten kiválasztottunk egymásnak konkrét könyveket is, amelyből a másiknak olvasnia kell jövőre. Ezen a fronton ismét változtak a szabályok, ugyanis nagyon kevés közös könyvünk maradt. Nancy ugyanis inkább (NA) realisztikus köteteket olvas, én pedig az (adult) SFF vonalon mozgok. 
- 6-6 könyvet választottunk egymásnak, azok közül kell majd 3 regényt elolvasni.

Én az alábbi kötetekből választhatok:

✰ Anthony Ryan: A láng légiója
✰ Michael J. Sullivan: Birodalom születik
✰ Abigail Roux: Ball & Chain
✰ Maggie Stiefvater: All the Crooked Saints
✰ Naomi Novik: Jádeköves trón
✰ Rick Riordan: House of Hades

3. Várólistacsökkentés 2018

"Nem indulok többet ezen a kihíváson" gondoltam nagyjából december 12-ig, amikor is kiírásra került a Várólistacsökkentés legújabb felvonása. Mondanám, hogy teljesen biztosra mentem, de... ezt kb. minden évben elmondom, és eddig egyszer sem sikerült teljesítenem a kihívást.
A listámat ITT megtalálhatjátok. 

4. A Fogadalomlista

Néha elkap a vágy, és hatalmas terveim vannak - melyik főleg a TBR-om elejének olvasását és a saját könyveim olvasása körül forognak. Azonban hacsak nem szerzek egy időgépet, kétlem, hogy valaha lenne annyi időm, hogy megvalósítsam mindet.
Ezért piciben igyekszem megvalósítani a terveimet.
Például:
- Olvassak el a 2012-ben a Goodreads-es TBR-ra került könyveim közül 5-t. (Lista)
- Olvassak el havonta egyet a legrégebben beszerzett könyveim közül. (Lista)
- Olvassak el havonta egy könyvet, amit az adott hónapban, de korábbi évben szereztem be.
- Olvassam el (legalábbis próbálkozzak): Brüder Grimm: Kinder un Hausmärchen (800 oldal olyan nyelven, amiből még messze nem beszélek folyékonyan.)

Összeállítottam egy TBR listát is 2018-ra, ami 50 könyvet tartalmaz. Ennek a listának legalább a felét szeretném jövőre elolvasni. Jó lenne 100%-ot, de az kissé naivitás lenne a részemről.

Végül pedig következzenek a fogadalmaim

50 könyv elolvasása
Idén majdnem kétszer annyit olvastam el, mint amennyit év elején megadtam, viszont azt is tudom, hogy bármi közbejöhet, bármikor elérhet valami reading slump vagy hasonló. Az 50 is elég sok könyv, és legalább teljesíthetőnek tűnik.

18 sorozat folytatása
Kihívásom teljesítése igazából.

200-ra csökkentsem le a Goodreads-es TBR listámat
Na ez kihívás! Jelenleg 233 könyv található rajta, ám amint belevágok egy sorozatba, máris megugrik ez a szám. De nem baj - ez lesz az egyik legnagyobb kihívás - de ilyen is kell ebbe a listába.

40 könyvet vehetek.
Ez lesz a fő-fő-fő kihívásom a jövő évre - egyértelműen. Nagyon sok olvasatlanom van, szeretném ezek számát csökkenteni. Ráadásul nagyon sok könyvet leszanáltam idén, mert már nem érdekel és hasonlók. 
A fogadalom része, hogy amit idén rendeltem, de jövőre érkezik meg, még nem számít. Csak az, amit jövőre rendelek meg és veszek át. Illetve a recenziók és ajándékkönyvek sem számítanak - csakis azok a könyvek, amiket én rendelek és amikért én fizetek.

A 2018-ban beszerzett könyveim legalább 75%-át olvassam is el.
Bár örülnék egy 100%-os olvasottságnak is. Azért nem leszek telhetetlen. 

Kevesebb olvasatlan könyvem legyen, mint amennyi jelenleg van. 

Ami jelenleg: 183
Még 2 könyv érkezhet hozzám év végéig, úgyhogy az alapján módosítom még ezt a számot. 
Ugyanakkor büszke is vagyok magamra. Tény, hogy 16-tal több könyvem van, mint tavaly ilyenkor volt, viszont... idén 150 könyvet szereztem be. Úgyhogy egész jól áll a szénám, mondhatni. 

Ennyi lenne a fogadalom- és kihíváslistám a 2018-as évre. Vannak közte nagy tervek, amelyeket nem biztos, hogy meg fogok tudni valósítani, de igyekeztem nem túlzásokba esni. Nem szeretném, hogy ezek határozzák meg az olvasási évemet. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése