2017. június 1., csütörtök

Leltár (46) 2017. május

A Leltár minden hónap első napján jelentkező rovat, amelyben megemlékezem az előző havi történésekről, számot vetek az olvasmányaimról, ill. tervezgetek. Ez utóbbit kissé naivan.





Ez a május mérhetetlenül hosszú volt, ti nem gondoljátok így? Eddig minden hónap csak úgy elrepült, de a május egyszerűen nem akart véget érni. Ugyanakkor a tanév vége viszont csak úgy elérkezett, és csak két hét maradt.
Na de, májusban főleg a munkáé volt a főszerep - mind itthon, mind a munkahelyemen. Ez alól a múlt hétvége képezett kivételt, mikor egy mininyaralást tarthattam. :) 

Blogon megint kicsit felborult a posztírás, de ezt júniusban igyekszem visszaállítani. Mondjuk készüljetek, mert elég sok véleményt tervezek pótolni, úgyhogy a hónap eleje ezzel fog eltelni. Meg a nyári tervezéshaddal. 
Tervezek egy új bejegyzéstípust is a blogra, kíváncsi vagyok, abból sikerül-e júniusban összehoznom néhány darabot. Illetve picit variáltam a véleményeknél is, mert több könyvnél is tettem be spoileres részeket (szigorúan jelölve), hogy alátámasszam az egyes gondolataimat / fangirlködjek. Remélem, tetszik nektek ez a megoldás is.

Fogadalomlista


A nagy könyvespolcrendezésnek meglett az eredménye, hiszen jó pár könyvvel csökkent a TBR-m. Ez látszik a fogadalomlistámon is.

1. 65 db könyv elolvasása - 41/65
2. 18 sorozat folytatása - 9/18
3. 5 sorozat befejezése - 7/5
4. 3 db 500+ oldalas könyv olvasása 7/3
5. 70% a saját könyveim olvasása (jelenleg 64%) - 67%/70%
6. 168 -nál kevesebb olvasatlan könyv a polcomon - 167/168
7. TBR listám 270 alá csökkentése (jelenleg 308) - 264/270
8. Elolvasni minden idei beszerzést 50%-át - 31/63 (49%)
9. 5 db 2012-ben a TBR listámhoz adott könyv elolvasása - 4/5
10. 50 db könyvről írok bejegyzést a blogon - 28/50

Májusi olvasmányok


A hónapban összesen 9 könyvet olvastam el, köztük több olyat is, amit már nagyon régóta tologattam a várólistámon. Ez rekordmennyiség tőlem idén, úgyhogy abszolút örülök ennek a mennyiségnek. Minőségileg mondjuk már kicsit vegyesebb volt a felhozatal, de hát... akadnak ilyen hónapok is.

A legelső befejezett olvasmányommal egészen május 7-ig vártam, akkor is egy hirtelen felindulásból elkövetett olvasást abszolváltam - Rick Riordan: Son of Neptunet. Ez a rész sokkal jobban tetszett az előzőnél! Egyrészt örülök, hogy Percy visszatért, de a két új főszereplő szintén sokkal érdekesebbek, mint az első kötetben megismert emberkék (kivéve Leo. Mert Leo édes cukorborsó). Ráadásul Riordan olyan függővéget hagyott hátra, amiért egyszer kivégzem őt. (2017. május 5. → 2017. május 7.)

Ezután úgy döntöttem, hogy ha már közelegnek a Könyvhetes turnék, elolvasom rájuk előre a könyveket (vagyis inkább újraolvasom), hogy felkészült legyek. Ráadásul mindkét turnénál én vagyok a kampányfőnök. :) Először Alexandra Bracken: Az idő vándorait olvastam újra, amely számomra az egyik legkülönlegesebb könyv. Nem a hagyományos értelemben szeretem, de nem tudnám megmagyarázni, hogy miért érzek késztetést arra, hogy újra és újra elolvassam. (2017. május 1. → 2017. május 9.)

Aztán következett Maggie Stiefvater: The Raven King - A Hollókirály újraolvasás. És nekem itt végem lett. Ismertem a sztorit, tudtam kivel mi fog történni, mégis ezúttal sokkal jobban megviselt az élmény, mint elsőre (vagy elfelejtettem, akkor miként reagáltam). De itt olvasás után napokkal is csak erre tudtam gondolni, és folyamatosan ficeket olvastam, újraolvastam kedvenc részeket, stb. Illetve megírtam a véleményemet, ami 1500 szavas lett. Holnapután kerül ki, de ez pusztán a fangirl énem nagyon-nagyon mélyremenő elemzése a könyvnek.
Nem tehetek róla, A Hollófiúk sorozat az egyik kedvenc fandomom, már a legelső könyvben hatalmas rajongója lettem, ami az utolsó rész elolvasása után sem csökkent. (2017. május 9. → 2017. május 10.)

A poszt-Hollókirály státuszomban kicsit nehezemre esett az olvasás. Nem segített a helyzeten az sem, hogy a következőnek választott Richelle Mead: The Fiery Heart nem igazán ért fel a sorozat előző részeihez. Tetszett, de kissé felejthető kategóriába esett. Remélem, a folytatások izgalmasabbak lesznek. (2017. május 11. → 2017. május 14.)

Egy újabb csalódást sikerült elkönyvelnem magamnak, mégpedig egy friss megjelenést. Már a megjelenés napján beszereztem Cale Dietrich: The Love Interest könyvét, és neki is álltam az olvasásnak. Olyan szomorú, hogy lehetett volna ez egy aranyos LMBT romantikus is, ám ehelyett egy logikátlanságokkal teletűzdelt történetet erőltetett az írónő. Ahh... olyan jó lehetett volna. (2017. május 16. → 2017. május 17.)

Amúgy ezt megfigyelhetitek, hogy ebben a hónapban néha napokat nem olvastam, aztán hirtelen felindulásból egy nap alatt befejeztem 1-1 könyvet. Nem értem magam sem ezt a tendenciát.

Na de, végre megérkezett a megmentőm, mégpedig Philip K. Dick: Az ember a Fellegvárban. Igen, kicsit hosszabb idő volt elolvasni, de csak azért, mert ez nem az a kategória, amit csak úgy végigolvasol. Ez is olyan regény, amit olvasás után, a teljes kép ismeretében lehet értékelni igazán. És hasonlóan a Hollókirályhoz, ezután is napokra volt szükségem, hogy feldolgozzam a fantasztikusságát. Alig várom, hogy részletesebben is megemlékezzek róla! (2017. május 14. → 2017. május 24.)

Eljött az idő, hogy egy nagyon hype-olt könyvet is a kezembe vegyek, mégpedig Renée Ahdieh: Harag & hajnal regényét. Szép volt, jó volt, olvastatta magát, de nálam nem talált úgy be, mint másoknál. Ráadásul ennél a könyvnél a távolság nem szépíti meg az emléket - sőt, ki is ment a fejemből, hogy ezt olvastam... Néha ez is előfordul. (2017. május 24. → 2017. május 25.)

Ezután már úgy gondoltam, hogy valamit el kéne még olvasnom a májusi TBR-ról. Valami rövidet. Így került a képbe Erika Johansen: Tear királynője, amit jó pár hónapig láthattatok a terveim közt, csak sose jutottam el odáig. Így ezt a könyvet vittem magammal a mininyaralásra, és egy nap alatt el is olvastam. Ha nem olvastam volna Cinda Williams Chimát, abszolút kedvencem lett volna. Így is nagy a szerelem persze, és alig várom, hogy folytathassam. Olyan jó, hogy az Agave adott egy esélyt neki! (2017. május 25. → 2017. május 27.)

Azt hittem, ezek után már semmit nem olvasok el, hiszen egyik aktuális olvasmányommal sem álltam úgy, hogy befejezhetném pár nap alatt. Meg nem is nagyon olvastam a munka miatt. Aztán tegnap megjelent egy várt friss megjelenésem, és...

Kedvenc olvasmány

Francesca Zappia: Eliza and Her Monsters regényét tegnap kezdtem el olvasni, és még aznap befejeztem. Annyira beszippantott ez a könyv, hogy kényszerítenem kellett magam, hogy menjek dolgozni.
Ez a könyv egy számomra teljesen releváns témáról szól - fandomokról, fangirlségről. És ez csak a felszín; ennél sokkal többet ad ez a regény. Komoly témákat dolgoz fel, szerethető, emberi karakterekkel dolgozik, és az írás is csodálatos.
Egyszerűen imádtam minden egyes pillanatát. Még úgy is, hogy a realista YA-k klasszikus szerkezetét követi. De annyira nem érdekelt, amikor annyi, de annyi érzelmet váltott ki belőlem olvasás közben.
Most mondjuk kicsit haragszom magamra, amiért ilyen hamar bedaráltam, mert még úgy szeretnék időt tölteni a szereplőkkel. Határozottan kell belőle egy papír alapú példány is! (2017. május 31.)


További vélemények

Robin Hobb: A király orgyilkosa
Nina LaCour: We Are Okay
Sarah Andersen: Puha Boldog Puffancs

Aktuális olvasmányok


Kicsit repetitív ez a szekció, és ez annyira borzalmas! Gyakorlatilag ugyanazok a könyvek vannak itt, mint múlt hónapban, és bár haladtam velük, még mindig nem fejeztem be őket... argh.

      

   

Simon Sebag Montefiore: The Romanovs
Haladás: 174. oldal (+ 35 oldal)

Nem nagyon olvastam a szakirodalmamat, de most megfogadom, hogy júniusban prioritást fog élvezni. Február óta olvasgatom a kicsikét, úgyhogy lassan jó lenne valami látványosabb haladást produkálni. Csak hát amennyi intrika itt van... ajaj.

Neal Stephenson: A hét Éva
Haladás: 267. oldal (+0 oldal)

Egy betűt sem olvastam ebből májusban. Wow... az szép. Na majd júniusban összekapom magam. :)

Laini Taylor: Strange the Dreamer
Haladás: 25. oldal (+9 oldal)

Májusban egy fejezetet olvastam el a Strange the Dreamer-ből, azt viszont imádtam. Úgyhogy most már igazán megtehetném azt, hogy elhanyagolom más könyvekért. Kérlek, jövőbeli én, állj már neki ennek!

Jennifer A. Nielsen: Rise of the Wolf
Haladás: 31. oldal (+31 oldal)

A Tear királynője mellett ez a regény volt az, amit már elég régóta halogattam, úgyhogy hirtelen felindulásból nekiálltam az olvasásának. Egyelőre kb. 10%-nál járok, és igazán jó élmény. Már itt beindultak az események.
Persze az első része nem volt kedvencem, de mindenképp szeretném végigolvasni a sorozatot. Ráadásul lehet, a folytatás már jobban fog tetszeni.

Seth Dickinson: Kormorán Baru, az áruló
Haladás: 266. oldal (+208 oldal)

Amikor épp nem száguldottan végig egy random kiválasztott könyvvel, Seth Dickinson regényét olvastam. A Kormorán Baru nem az a gyorsan elolvasós kategória szintén. Részint azért, mert elég lassú a cselekménye, részint az egész politikai szál miatt. Meg így tovább élvezhetem az olvasását! Tudjátok, hogy szeretem a lassú folyású könyveket, ha jól van megírva. Itt pedig nem nagyon van panaszom. :)
Azért júniusban már szeretnék a végére érni.

Tervek


Nos, júniusra új lappal indulok, bár ez azt jelenti, hogy két könyvet toltam hátrébb a várólistámon (meg 1-2 esetében szimplán töröltem is a TBR-ról).
Viszont a júniusi terveim is inkább a nyári tervek kategóriát súrolja, mivel elég ambiciózus. Látjátok, mennyi a havi átlagom... De álmodozni azért szabad!

1. Nancy-s kihívás // Friss megjelenések

Számomra ennél a kihívásnál nem a régi könyv találása bonyolult, hanem az újaké. Ezért is kötöm össze ezt a friss megjelenésekkel.

      

Júniusban három olyan regény jelenik meg, ami érdekel. Eredetileg mindet szeretném olvasni, a gyakorlatban pedig majd meglátjuk.
Sarah Dessen: Once and For All könyve a kötelező ebből a hármasból, ugyanis eddig folyamatosan vártam, hátha kijön tőle magyarul egy új könyv, de most úgy döntöttem, hogy nem várok tovább. Olvasom őt angolul. A Once and For All június 6-án jelenik meg külföldön.

Június 20-i megjelenés Scott Oden: A Gathering of Ravens, ami egy jó kis fantasy. Nem emlékszem sajnos miről szól, de most már nem szeretném megnézni, hogy elvárások nélkül állhassak neki az olvasásnak.

Az utolsó engem is érdeklő megjelenés Mackenzi Lee: The Gentleman's Guide to Vice and Virtue, ami egy történelmi LMBT regény. Igen, szintén kicsit hype-os könyvről van szó, de úgy reménykedem, hogy itt jól szórakozhatok! Ó, és június 27-én jelenik meg, úgyhogy legfeljebb elkezdeni fogom majd.

2. Drasztikus TBR-csökkentés

      

      

Részletekért kattints ide!

3. További jelöltek

   

Margaret Atwood: A szolgálólány meséjét májusról hoztam át (az egyetlen!!), de azt is azért, mert sajnos csak pár napja szereztem be a könyvet. Na de, valószínűleg már a hónap elején olvasni fogom, legyen bárhogy.

Az utolsó várólistás könyvem Richelle Mead: Silver Shadows lett, csak hogy haladjak a Bloodlines sorozattal. Neeeeem tudom, hogy erre ténylegesen sort kerítek-e, majd meglátjuk.

Huhhh, ez lett volna a leltár. Kicsit hosszúra sikeredett újfent, de hát annyi mindenről kell itt megemlékezni. :) Azért remélem, élveztétek az olvasását, és hogy hozzám hasonlóan jó kis olvasási hónapotok volt!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése