2018. március 23., péntek

Hétvégi Olvasónapló (140) Tavaszi nagytakarítás

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.





Nem ragadok le ott, hogy március 19-én még havazott, és tegnapig kellett várni, hogy viszonylag tavaszias idő legyen. A lényeg, hogy ismét jó idő van. 
Ennek örömére elkezdtem a tavaszi nagytakarítást is odakint. Tegnap így kitakarítottam a pincét és a teraszt is elrendeztem. Mivel nincs sok időm, így minden apró előrelépésnek nagyon-nagyon örülök! Főleg a pincének... ott mondjuk igazi Disney hercegnős pillanatom lehetett - én lehettem Hamupipőke. 

A héten kaptam könyveket is! Megérkezett ugyanis a Betterworldbooksos rendelésem első fele. 
* Leigh Bardugo: Six of Crows (gyönyörű, olyan gyönyörű!)
* Max Gladstone: Full Fathom Five
* Max Gladstone: Last First Snow
Természetesen PONT a második rész érkezik külön csomagban. Biztos tudták a BWB-sek, hogy amint megérkezne, én nem tudnék ellenállni. 
Jövő héten viszont már biztonságban lenne, ugyanis akkor érkezik meg az a csomag, amit legeslegeslegjobban várok! Az Agave kiadó márciusi megjelenései közül három szépség is érkezik hozzám! Ha láttátok a tavaszi top 10-es olvasási listámat, már tudhatjátok, melyik a három könyv. 

A héten olvastam



A héten nem igazán az olvasásé volt a főszerep, és ez meg is látszódik - mindösszesen egy könyvnek sikerült a végére jutnom.
Viszont ez a nagy négyes tagja volt, úgyhogy felért két könyvvel. Emlékeztek, mennyire vártam anno ennek a könyvnek a megjelenését? Nos, eddig ez az idei évem legnagyobb csalódása - illetve a legrosszabb olvasmányom is a maga 2.5 csillagával, amit adtam rá.
Nem szeretnék ismét belemenni, mert csak felbosszant ismételten, úgyhogy ITT megtekinthetitek az értékelésemet, ha kíváncsiak vagytok a részletesebb véleményemre.

Aktuális olvasmányok


   

Igazi sci-fis hetem volt most.

Jeff VanderMeer: Kontroll
Haladás: 238. oldal (+173 oldal)

Ez a könyv a "hibás" részint, amiért annyira nem haladtam semmivel. Rámtört ugyanis a vágy, hogy egyszerre egy könyvvel haladjak, ami ugyebár a Kontroll volt. Sajnos korábban egy nem túl jó részen hagytam abba az olvasását, és emiatt kellett egy fél hét, míg újra kézbe vettem, és olvastam tovább.
Erről a részről is igen vegyes véleményem van - annak viszont örülök, hogy végre talán(!) túljutottam a monoton részeken, és talán(!) előkerülhetnek azok az elemek, amiért az első rész is tetszett.

James S. A. Corey: Kalibán háborúja
Haladás: 13. oldal (+13 oldal)

Az történt, hogy a múlt heti hétvégi olvasónapló terveinél gondolkodtam, hogy ezt vagy A láng légióját akarom-e elkezdeni, és beleolvastam ebbe. És magával is ragadott, eléggé ahhoz, hogy az első fejezetét elolvassam. Utána azonban elterelődött a figyelmem az Eredetre és a Kontrollra, így nem jutottam még tovább.
A nyitány azonban nagyon ütős volt ismét, és alig várom, hogy kiderüljön, mi is folyik itt.

Tervek


   

Jövő héten szeretném befejezni a Kontrollt. Kevesebb, mint 100 oldal van hátra, az már semmiség. Könyvtárba is kell mennem, és szeretnék minél több könyvet visszavinni, így a következő nagy tervem, hogy Neil Gaiman: Kilátás az erkélyről könyvével is végezzek. Azzal könnyen lehet haladni, úgyhogy bizakodom benne, hogy ezt is vissza tudom majd vinni.

A második jelöltem pedig az egyik legeslegjobban várt megjelenésem - Robert Jackson Bennett: Csodák városa. Remélem, jövő héten ideér, és elkezdhetem. Jaj, Dearies, annyira várom már! Annyira imádom az egész sorozatot! Ezért a könyvért mindent félre fogok dobni, az biztos!

Ennyi lett volna mára a hétvégi olvasónapló. Remélem, nektek jobban sikerült olvasásilag a hét, mint nekem.
Hétvégére pedig jó olvasást és sok pihenést kívánok minden Deariesnek!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése