2016. április 9., szombat

Cover Reveal: Holden Rose: A fáraó jogara

Bizony, bizony! 
Már "párszor" említettem, mennyire szeretem Holden Rose Howard Matheu különös esetei sorozatát.
Még decemberben olvastam a legfrissebb részt, és azóta vártam arra, hogy megjelenjen a kötet hátuljában említett A fáraó jogara


A sorozat első részével még tavaly találkoztam, és szerelem volt első olvasásra. A történet is aranyos volt, de igazán a karakterek nőttek közel a szívemhez. A folytatások hasonlóan érdekesek és szeretnivalók voltak, mint az első kötet, és azon kaptam magam, hogy minden egyes rész után alig várom, hogy egy újabb nyomozásba kezdjek Nitaval, Howarddal és Gillel.

Különösen tetszik, hogy mindegyik kis történetnek van valami mondanivalója (a cselekményszálon túl). Nem minden esetben nagy dolgok persze, viszont olyan értékek, amelyek hozzátesznek a fiatalok személyiségfejlődéséhez, és jó példával szolgál nekik.

Hasonlóképp sokat elárul a könyvről, hogy ugyan én nem tartozom a célközönséghez (koromat tekintve), mégis ugyanúgy magával ragad a történet, és egyre többet izgulok a karakterekért. Pedig tudom ám, hogy mi lesz a vége, de az odavezető út nem minden esetben egyszerű.

De beszéljünk kicsit az új részről is, amely Az ellopott karácsony előtt játszódik (ha emlékeztek, még említik is ezt az esetet abban a kötetben), és amelynek leírása az egyik legizgalmasabb küldetést sejteti.

Nita, Howard és Gil ezúttal olyan helyzetbe csöppennek, amit három vérbeli nyomozó egyszerűen nem hagyhat ki. Egy trükkös múzeumi lopás, aminek a kulcsát Howard szinte az első pillanatban megfejti, de egy felnőttek és nagy gyerekek uralta világban ez mit sem számít. Számos akadályt kell még legyőzniük ahhoz, hogy bizonyítékokat találhassanak és lebuktathassák a tettest, akit velük együtt a rendőrség is keres.
Ha a múzeum félelmetes félhomálya, a gyanúsabbnál gyanúsabb gyanúsítottak és Kheopsz fáraó kóborló szelleme nem lenne elég, még ott van nehezítésnek Zed, a hetedikes, aki eléggé fura módon próbál segíteni...

Nem is tudom, hol kezdjem. Először is, már az alaphelyzetet imádom - mind a múzeumi lopást, mind pedig, hogy bizonyítsák igazukat, Howardéknak bizonyítékot kell szerezniük. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy miként fogják megszerezni azt, és mit kell tenniük, hogy higgyenek végül nekik.
A másik szál, ami nagyon érdekel, Zedhez kötődik, akivel eddig nem találkoztunk (és akit az utána lévő kötetben sem láttam, úgyhogy pláne izgat az ő személye). Vajon mit takar, hogy "fura módon próbál segíteni"? Mi lehet a fiú motivációja? És miként fognak erre reagálni Howardék?

És nem csak a leírás vet fel bennem kérdéseket, hanem maga a borító is.



Én egyszerűen imádom - főként, hogy a Howard, Gil és Nita be vannak öltözve - talán Halloween-i csokit vagy csalunk alkalmával?

Már előre látom, hogy megint jó nagy kalamajkába keverednek. Ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy megszerzik a szükséges bizonyítékot, és ezzel azt is megmutatják, hogy nem kell felnőttnek lenni ahhoz, hogy megoldj egy rejtélyt.

Ha a ti érdeklődéseteket is felkeltette a könyv, a képre kattintva előrendelhetitek a Főnix kiadó oldaláról.

Ami pedig a legjobb - már nem is kell olyan sokat aludni, és mindannyian a kezünkben tarthatjuk Howardék legújabb történetét!

További információk
A sorozat honlapja | Facebook oldal




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése