2016. november 1., kedd

Leltár (39) 2016. október

A Leltár minden hónap első napján jelentkező rovat, amelyben megemlékezem az előző havi történésekről, számot vetek az olvasmányaimról, ill. tervezgetek. Ez utóbbit kissé naivan.







Októberben számot vetettem magammal. A munkám kicsit több időmet ölelte fel, és alapvetően folyamatosan fáradtam voltam, így az olvasás igencsak hátraszorult a prioritásaim közt (ez látszani is fog, mikor odaérek). Ugyanakkor rájöttem arra, hogy nem kellene ennyire a mennyiséggel foglalkoznom, hiszen az a lényeg, hogy olvasok, és azt élvezem is! Így hiába olvastam el hat könyvet októberben, az igenis szép mennyiség!

A másik változás az egyik olvasmányom hatására történt - A rend örömét olvastam, és ezt próbálom jelenleg átrakni gyakorlatba. Ennek eredményeként többek között elég sok könyvemnek búcsút intettem (úgyhogy a fogadalomlistám 10-es pontját újraszámoltam). 


1. 85 db könyv elolvasása - 86/85
2. Sorozataim számát 50-re csökkenteni - 71/50
3. 18 sorozatfolytatás olvasása - 16/18
4. 30 db angol könyv elolvasása - 18/30
5. 50 db könyvről írok bejegyzést - 54/50
6. Saját könyvek olvasottságának arányát 70%-ra felviszem (jelenleg 59%) - 64%/70%
7. 5 könyv újraolvasása - 15/5
8. Goodreads-es to-read lista első 10 könyvének elolvasása - 1/10
9. TBR listám 350 alá csökkentése - 348/350
10. 172-nél kevesebb olvasatlan könyv a polcomon. - 162/172

Lassan, de biztosan haladok. A legfontosabb pontokat már teljesítettem, a többieket viszont az esélytelenek nyugalmával elengedem lassan. Majd talán jövőre - habár nem tudom, hogy jövőre lesznek-e fogadalmaim.

Októberi olvasmányok

1. Susan Ee: World After – Túlélők világa 2016. szeptember 30. → 2016. október 6.
2. Sarah Andersen: Felnőni kiábrándító 2016. október 11. → 2016. október 11.
3. Philip K. Dick: Dr. Vérdíj 2016. október 10. → 2016. október 14.
4. Holden Rose: A fáraó jogara 2016. október 18. → 2016. október 19.
5. Marie Kondo: Tiszta öröm 2016. október 27. → 2016. október 28.
6. Rosamund Hodge: Kegyetlen szépség 2016. október 19. → 2016. október 31.

További bejegyzések

1. Kerstin Gier: Silber - Az álmok második könyve
2. April Genevieve Tucholke: Wink, Poppy, Midnight
3. Szirmay Ágnes: Szerelemre castingolva

Kedvenc olvasmány


Határozottan Rosamund Hodge: Kegyetlen szépségét illetve ez a cím. Teljesen belevesztem, elvarázsolt, megkérdőjelezte a józan eszemet.
Annyira shipeltem a főszereplőket, ráadásul brutális, hogy milyen kémia volt köztük. Mondanom sem kell, egy helyben ledaráltam a második felét, annyira belefeledkeztem.

Aktuális olvasmányok

    


Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses - Tüskék és rózsák udvara
Haladás: 146. oldal
Még szeptemberben kezdtem el olvasni a drágát, de most kissé elakadtam benne - pedig fantasztikus. Az Üvegtrónnál sokkal jobban tetszik, az is biztos.

Neal Stephenson: Seveneves - A hét Éva
Haladás: 122. oldal
Az itthon olvasós könyvem, amivel szintén megakadtam kissé - itthon nem nagyon olvasok, ha igen, akkor is mást. De majd, ha végére értem a kis stócomnak, ismét belevetem magam, és végigolvasom.

Erika Johansen: Tear királynője
Haladás: 40. oldal
Az utazós könyvem, de szegényt szintén kissé elhanyagoltam. Viszont imádom, és ugyanaz érvényes rá, mint az előbbiekre. Idén még befejezem.

Richard Morgan: A holtak szava
Haladás: 272. oldal
A tényleges aktuális olvasmányom, amit szabadidőmben olvasok. Teljesen beleszerelmesedtem ebbe a világba, a történetbe, sőt még a karakterekbe is, akik egyáltalán nem tűnnének elsőre annak a típusnak, akikkel lehet szimpatizálni. Ez a rész még jobban üt az elsőnél, néha még a hideg is kiráz (többek közt a Szürke helytől). Remélem, a héten befejezem - még 197 oldal maradt, hátha összehozom a napokban.


Tervek

Őszintén szólva, nem tudok novemberre leszűkítve listát mutatni nektek, mivel az év végéig terveztem csak meg, miket szeretnék olvasni (nagyjából ebben a sorrendben, ahogy látjátok).

    
    

        

        



5 megjegyzés:

  1. A Lily és a polip (amit rendszeresen lollipopnak olvastam) engem is érdekel, mióta megtudtam, hogy egy tacsi van benne :D Nekem is van kettő, imádom őket.
    A Forbidden megjelenik? :O Könyvmolyos?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is az volt a fő vonzerő, mert nekem is van egy. Bár előre rettegek.
      Igen, KMK-s könyv lesz majd, és remélhetőleg minél előbb megjelenik, igazán különleges és szívet tépő regény.

      Törlés
    2. Nem egy vidám történetre számítok - ráadásul Nancy barátosném már olvasta, és darabokra törte a szívét.

      Törlés
    3. Már én is rettegek akkor :(

      Törlés