2015. június 2., kedd

John Green - David Levithan: Will & Will

"Azt eldöntjük, hogy akarunk-e valakinek a párja lenni. De barátok egyszerűen csak vagyunk."

Will Grayson megismerkedik Will Graysonnal. Az egyik fiú okos és különc, akinek egyik alapszabálya: mindentől és mindenkitől tartja a távolságot. A másik dühös és depressziós, életének egyetlen fénypontja egy internetes barátság. Egy hideg éjszakán Chicago egyik legfurcsább pontján a két fiú útja keresztezi egymást. Ettől a pillanattól kezdve világaik összekeverednek, az életük visszavonhatatlanul egybefonódik. A Chicago különböző kertvárosaiban lakó két Will Grayson mintha nem is ugyanazon a bolygón élne, pedig Evanston nincs is olyan messze Naperville-től. Amikor a sors ugyanarra a meglepő helyre sodorja őket, a két fiú azon kapja magát, hogy hirtelen minden a feje tetejére áll, szembesülnek elkövetett hibáikkal, és esélyt kapnak a változtatásra. Régi és új barátaik – köztük a nagyon nagy és nagyon csúcs Mini Cooper, vérbeli focista és káprázatosan tehetséges musicalszerző – segítségével a két Will végül úrrá lehet szívügyein, mi pedig tanúi lehetünk egy olyan zseniálisan szuper gimis musicalnek, amelyhez foghatót még nem látott a világ.




Mi történik, ha két bestseller szerző összefog? Nos, eláruljuk: a Will & Will történik, és persze garantálható a siker. John Green és David Levithan két Will bőrébe bújtak. Will Graysonnak lenni pedig nem is olyan egyszerű - rögtön két szemszögből is megtudjuk ezt.
A Will & Will blogturnéban május 23-tól 12 napon keresztül mutatjuk be a két drusza kalandjait, és ha ügyesen lavíroztok a nyereményjáték musicaljei között, még nyerhettek is a könyvből!

John Green és David Levithan olyan szerzők, akiket önmagukban is nagyon kedvelek – Mr. Greentől egy, Mr. Levithantól pedig négy regényt olvastam idáig. Éppen ezért igen izgatott voltam a sokak által nagyon kedvelt Will & Will miatt. Nem igazán voltak igazán elvárásaim – csak azt tudtam, hogy Mini Coopert sokan kedvelik. Már most sejthetitek, mi lett ennek a vége.

Will & Will tetszett a maga aranyos realista YA módján. Igazi gyors, humoros és könnyen szerethető olvasmány volt. De számomra ennél többet nem is tudott nyújtani. Nézzük, mik is történtek a Will & Willben.
A könyv központi témái az elfogadás és a barátság voltak, amelyek számomra is közel állnak. Éppen ezért kedveltem meg a regényt igen hamar. Tetszett ez a mértékű elfogadás, ami megjelenik a könyvben – kissé fluffy volt, de öröm volt erről olvasni. A barátság már más kérdéskör, mivel úgy gondolom, az üzenet kiváló, de nem volt megalapozott. Semmilyen valós ok-okozati kapcsolatot nem tudok felmutatni az események és az üzenet kiteljesedése között. 
A fő témák mellett megjelent a depresszió is, amit szerintem David Levithan gyönyörűen ábrázolt. Szívszorongató volt arról olvasni, hogy Will hogyan érzi magát, min megy keresztül nap mint nap.

A történet igazából semmi különleges nem volt, ahogy írtam korábban egy könnyed, gyorsan olvasható szerelmes sztori. Tényleg, egyszerűen semmit nem lehet erről írni, mert komolyabb dolgok nem történnek ebben a regényben. Ennek ellenére nekem tetszett, lekötötte a figyelmemet. Különösen élveztem, hogy többször megnevettetett. Tudjátok, mire hasonlít igazán ez a könyv? A Glee-hez! Már az első oldalaktól kezdve ez az érzés alakult ki bennem, amit a nagy mennyiségű dalszöveg csak még inkább megerősített.

Ahol egyébként a legtöbb gondom adódott, azok a karakterek. Még nem is a Will-ek, hanem Mini Cooper. Mindenki imádja azt a fiút, és én is imádni akartam, de egyszerűen nem ment. Annyira harsány, az enyémtől nagyban eltérő személyisége van, amivel nem tudtam mit kezdeni a könyv lapjain. És az volt a legrosszabb, hogy mire eljutottunk, hogy megismerjük Minit jobban, én már el sem hittem, amit mond. Tudom, szörnyű tudok lenni, de nem, nem és nem tudtam megkedvelni. Ha velem egy barátom is így viselkedne – ráadásul hosszabb távon, annak nem sokáig kellene elviselnie. Egyébként pont ezért nem éreztem megalapozottnak a könyv barátsághoz kötődő üzenetét. Hiába a múltidézgetések alapján egy szuper Coopert mutatnak be, a könyv időtartama alatt annak az ellentétét láttam. Amúgy nem tudom, ti hogy vagytok/lesztek vele, de számomra a David Levithan és a John Green által írt Mini személyiségében vannak különbségek – persze simán lehet, mert más a környezet, amiben van éppen, de akkor is. Én például majdhogynem megkedveltem, mikor Mr. Levithannél olvastam róla.

A két Willről a könyv folyamán igen sokat változott a véleményem. Will2-t eleinte nem túlságosan kedveltem – furcsa volt, hogy egyáltalán nem használt nagybetűt. De aztán egyre szimpatikusabb lett, és mikor Gideon megjelent. Igen, shipelem őket, de nagyon-nagyon-nagyon. Will1 igazából végig közömbös maradt számomra, csak eleinte pozitívan, a végére kissé negatívabban. Nem tudom, igazából az ő karaktere kifulladt a könyv végére.

És a végére maradt a romantika, ami átitatta az egész regényt. Sokat lehetne beszélni róla, de szerintem elég azt mondanom, hogy képzeljetek el egy romantikus vígjátékot, és máris mindent tudtok róla. Nekem tetszett, igazán édesek voltak mindannyian, olyan reményt keltők.

Mindent összevetve egy nagyon szeretnivaló, a kikapcsolódást abszolút garantáló regényhez volt szerencsém, amit egyedül Mini Cooper jelenléte árnyékolt be kissé. Mindenesetre nagyszerű élmény volt kint az udvaron olvasni, igazán illik ehhez a nyári meleghez.



Könyv adatai
Eredeti cím: Will Grayson, Will Grayson (2010)
Kiadó: Maxim (2015)
Oldalszám: 310

Nyereményjáték


A Will & Willben az egyik legegyedibb szereplő, Mini Cooper musicalt rendez. És hát legyünk őszinték! Meg is tudjuk érteni, hogy ennyire szereti a zenés színházat.
Mostani játékunkban azt szeretnénk tesztelni, ti mennyire vagytok otthon a musicalek világában: Minden állomáson találtok egy képet valamelyik musicalből, és nincs más dolgotok, mint kitalálni, melyikből, majd a darab címét beírni a rafflecopter doboz megfelelő sorába!
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz, a nyertesek jelentkezését az értesítő e-mailtől számított 72 órán belül várjuk, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.

A mai musical (ami egyébként nagy kedvencem):




További állomások

06/02. Always Love a Wild Book

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése