2013. július 15., hétfő

P. C. Cast + Kristin Cast: Elrendelve

P. C.Cast és Kristin Cast nemzetközileg is híres sorozata, az Éjszaka háza, közelít a vége felé, ugyanis 2011-ben már a kilencedik kötet jelent meg az eredetileg tizenkét részesre tervezett sorozatból. 

A sorozattal még az első rész magyar megjelenésekor találkoztam, nekem igazából az Éjszaka Háza volt az első vámpírsulis sorozatom. Talán ezért vagyok elkötelezett rajongója azóta is?

Sorozat: Éjszaka Háza #9




A Destined gyakorlatilag ott folytatódik, ahol az Awakened (Ébredés) véget ért; ráadásul ez a kötet is összesen öt nap eseményét dolgozza fel. Azonban, ahogy a korábbi kötetekben sem, itt sem telik eseménytelenül ez a pár nap. Az előző részben több szálra szakadt a történet: Zoey anyukájának halála, Rephaim emberré/varjúvá változása, Neferet sötétséggel való szövetsége, Kalona és Stark veszélyes kapcsolata. Ebben a kötetben, ezek közül a szálak közül Zoey anyukájának halála kerül központi szerepben, valamint Rephaim és Kalona kapcsolata.

Ezúttal a könyvben fellelhető negatívumokkal kezdeném az értékelésemet. Nekem az egész sorozatban két fő problémám van – az idő és a rokoni szálak ápolása. Ahogy írtam egy bekezdéssel feljebb, a Destined öt nap alatt játszódik, viszont a leírások alapján sokkal több napnak tűnt nekem az események zajlása. Igazából csak a negyedik vagy ötödik kötetnél tudtam meg, hogy összesen három hónap telt el az öt rész alatt, s nem is értettem. Ahogy most sem értem, miért kell ennyi mindent összezsúfolni öt napba. Mert értem, a fő csattanója a regénynek csak ezzel lett volna értékelhető, mégis furcsának tartom ezt a megoldást. A családdal való kapcsolat – ezt még akkor írtam bele az értékelésemben, mikor nem olvastam az Éjszaka házához tartozó segédkönyvet (későbbi bejegyzésemben részletesebben írok erről a kötetről). Viszont azért tartottam meg, mert még a kiegészítő kötet sem teljes mértékben nyújtott magyarázatot.

Vannak kizárólag a Destined-re vonatkozó negatívumaim is, ez pedig Stark. Én még soha nem tapasztaltam ilyen mértékű karakterrombolást. Az ötödik kötetben Stark, mint igazi harcos jelent meg, erős jellemmel – a mostani kötetre pedig nagyon sokat romlott a szememben. Elvesztette azt a tulajdonságát, amitől szerethető volt, a Zoey iránt érzett szerelme pedig már inkább fanatizmus, mint az ötödik kötetben megismert valódi érzés.

Az átmenetet a pozitívumok és negatívumok világában Kalona szerepe jelenti számomra. Igazából, az ő karaktere által nyújtott teljesítményt mind pozitívan, mind negatívan lehet értékelni. A kötet végén tett ajánlata lehet egyszerre megindító, taktikus, vagy teljes mértékű karakterrombolásként felfogni. Másik jelentős tette a modern kor vívmányaival való ismerkedés, ami a Kalona + iPhone kapcsolatban bimbózik. Én személy szerint nevettem, már csak a lehetetlensége miatt is. Más olvasóknak viszont ez igencsak „kiverheti a biztosítékot”. Ezért is szerepel Kalona ebben a szakaszban.

Végül elérkeztem a pozitívumok ecseteléséhez is. Tetszett maga a történet, annak ellenére, hogy pár bekezdéssel feljebb a negatívumok közt szerepel az idő-cselekmény arány. Ettől viszont sikerült elvonatkoztatnom olvasás közben, s inkább az események alakulását vettem csak számításba. Ide tartozik az is, hogy egyre több szereplő perspektívájából ismerjük meg a történetet, ami újabb szálak bevezetéséhez nagyszerűen szolgált, ráadásul az eddig hanyagolt mellékszereplők is szóhoz jutottak végre.

Tetszettek az új mellékszereplők megjelenése is, azt azonban sajnáltam, hogy nem teljes mértékben lettek kihasználva – talán, majd a tizedik kötetben többet fognak szerepelni. Úgy érzem ugyanis, hogy mindkettejüknek fontos szerepe van, annak ellenére, hogy nem kerültek központba most.
A történet vége is számomra pozitívum; vagyis kezdem azt gondolni, hogy az írónők a csattanók megírásában a legjobbak. Ráadásul több új szálat is sikeresen bevezettek ezáltal, szóval gyakorlatilag összesítve egy szál került megoldásra, ami az előző kötetből került át, s kaptunk helyette három másikat. Van egy olyan érzésem, hogy a zárókötetben valami hatalmas csattanó lesz.
A kötetet igazából a kitartó Éjszaka háza sorozat rajongóknak ajánlom; biztos vagyok benne, hogy mindenki talál benne olyat, amiért, ha csak kis mértékben is, de tetszeni fog ez a rész.


Könyv adatai:
Eredeti cím: Destined (2011)
Kiadó: Kelly (2012)
Oldalszám: 325

2 megjegyzés:

  1. SZia! Érdeklődnék, hogy tudsz e valamit a következő könyv megjelenésének időpontjáról??:) Mariann

    VálaszTörlés
  2. Szia! Sajnos a kiadó nem fogja folytatni a sorozat megjelentetését. Annyit írtak, hogy ha film készül belőle, remélik, hogy egy másik kiadó felkarolja a sorozatot, és kiadja. :(

    VálaszTörlés